Volt egyszer egy: sztorizós szövegíró modell a könnyed eladásért

Szövegíró képességed fejlesztésére kihez is lenne érdemesebb fordulnod, mint az írás népszerű mestereihez, a történetmondókhoz? Gyerekéveinktől a nagyszülő korig státuszig igaz: sztorikat hallgatunk, és mesélünk egymásnak – sőt önmagunknak is a saját életünkről.

Szövegíró modell a történetek szerelmeseinek

Most csak vázlatosan mutatjuk be a 2012-ben született MESÉL modellünket. Ha kedvet kapsz a használatára, akkor szövegíró képzéseinken lehet úgy begyakorolni, hogy ne csak érdekes legyen, hanem garantáltan hasznot is hozzon Neked a gyakorlatban. Addig is lássuk azonban a betűszó feloldását!

1. Minősítés

Nem magaddal kezded, hanem a címzettet, a szöveg olvasóját nevezed meg már az elején, a címmel és az első bekezdéssel. Ha tudsz néhány fontos részletet az ideális olvasódról (férfi vagy nő? tini vagy harmincas? stb.), akkor fogalmazd bele, hadd érezze rögtön találva magát, mintha csak személyesen neki szóló üzenetet olvasna. Megfogalmazhatsz egy merész állítást is arról a problémáról, amit a vásárlás megold.

2. Együttérzés

Mivel sebbe nyúltunk, vagyis megpiszkáltuk az ideális olvasó problémáját, a szövegíró eljárás következő pontjában azt kell megmutatnunk, hogy nem a leendő ügyfelet hibáztatjuk a bajért. Ellenkezőleg: közösséget vállalunk, és együtt érzünk vele. A bajokat, veszélyeket, sötét kilátásokat csak úgy és akkor szabad ecsetelni, ha megvan ez a lelki támasz a címzett számára.

3. Segítség

Ha mindez megvolt, most elárulhatod, hogy bizony létezik megoldás az égető problémára, mégpedig Nálad van, és az értékesíteni kívánt termék az. Építve az előző lépésben kialakított bizalomra, bemutatod a vásárlás előnyeit. De figyelem!  A varázslat csak akkor működik, ha tényleg jó minőségű, elérhető válaszod van, mert hosszú távon csak az etikus út járható mind az üzleti életben, mind a marketingben.

4. Érzelmek

Fess egy képet! Tudod, az ember nem (csak) racionális lény, hanem érzelmi alapon dönt, és a választásait utólag támasztja alá észérvekkel. Ezért érdemes azon a bizonyos képen szemléletesen, az Olvasó 5 érzékéből minél többet bevona mesélnek arról, hogy milyen ideális állapotot élvezhet majd, ha Rád hallgat. Hangsúlyozd a helyzete javulásához köthető pozitív képeket és érzéseket!

5. Lezárás

Az életben van egy alapszabály: „az kap csokit, aki kér”. Ne légy szívbajos! Ha elérkezett az idő, a szöveg végén, akkor szólítsd fel határozottan és egyszerűen az Olvasót arra, hogy mit tegyen! Iratkozzon fel? Vagy rendeljen most?  Mondd ki bátran! Ha sikeresen végigvitted az érdeklődőt a „meséden”, és ha valóban Nálad van a jó megoldás a problémájára (lásd a 3. pontot!), akkor minden jogod megvan rá, hogy most felszólítsd a cselekvésre.

Tetszett a cikk, de többre vagy kíváncsi? Fejlődni szeretnél? Csak kattints a linkre: ezzel a díjmentes képzéssel lehetsz jobb szövegíró!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top