Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

A szövegírás alapszabálya: kell a jó tartalom, ami elad. De nincs is annál rosszabb, mint a villogó kurzor és az üres lap előtt izzadni hiábavalóan. Mi kell ahhoz, hogy portékádat a legszebb fényében, úgy mutasd be a leendő ügyfeleidnek, hogy az ideális vevő (a vágyait és a problémáit felismerve) vásárlással reagáljon a szövegedre?

Szövegírás praktikák, hogy megjöjjön az ihlet

Először is: a határidő a legjobb múzsa. A Google is szeretni fog, és előkelő helyezéssel hálálja meg az erőfeszítésedet, ha rendszeresen blogolni kezdesz.

Elegendő lehet, ha hetente egyszer írsz a szakterületed újdonságairól, problémáiról és persze legszuperebb megoldásairól, mert meglásd: a keresőmotorok a rendszeresen frissülő oldalakat szeretik – és így akár még azt is elérheted, hogy kevesebbet kelljen reklámra, hirdetésre költened.

Másodszor, miután már elkezdtél a rendszeresség erejére alapozni, két kérdést kell szem előtt tartanod ahhoz, hogy igazán ütős szövegeket írj: a miért és a hogyan kérdését.

Mindig arra gondolj, mielőtt akár egy betűt is a papírra vetnél: „Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek, olvasómnak vagy a célpiacnak?” Ne feledd: az írás kimondottan altruista (áldozatkész, önzetlen) tevékenység. 

Sosem magunknak vagy csak úgy – önkifejezésből, öncélúan vagy „művészet a művészetért” alapon – írunk, hanem egyetlen célból: azért, hogy az olvasónak segítsünk. 

Ha ezt az egy szabályt nagyon komolyan szem előtt tartod, máris jobban fogsz tudni írni a szövegírás terén serénykedők nyolctized részénél, még akkor is, ha a stílusod és a helyesírásod egyelőre nem teljesen hibátlan.

Ennek a „miért és hogyan tud ez segíteni” módszernek az az előnye, hogy nem a szolgáltatásodat vagy a termékedet tukmálod – ami riasztó is lehet –, hanem megpendítesz egy valós problémát, és adsz rá egy valós választ, magyarázatot.

Harmadszor pedig, ha az írás semmiképpen sem megy, készíts hangfelvételt! Mondd fel a telefonodra a szakmai tudásodnak azt a részét, amiről a blogcikk szólna, és szerkeszd szöveggé utólag, amikor már „kihűlt” az anyag.

Plusz egy tipp: töltsd le a díjmentes e-könyvünket az alábbi linkről, ezután gyerekjáték lesz számodra a sikeres szövegírás!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top