Pénztárcanyitó szavak: szövegírás tippek leendő mestereknek

A szövegírás napi gyakorlatából (és nem a gyorsan elavuló tankönyvek tanácsaiból) érdemes kiindulnod, ha mesterré szeretnéd fejleszteni magadat ezen a profithozó területen. Milyen módszerek váltak be a legjobban a mi gyakorlatunkban?

Mik a szövegírás stabil alapjai?

A fentiekből is látszik, hogy a legjobb kiindulópont a jó kérdés, a kérdezés szokása és gyakorlata. A szövegírás területén a legfontosabb kérdések, amiket fel kell tenned magadnak, kivétel nélkül a minden író életében legfontosabb személyre, az Olvasóra vonatkoznak. 

Mi nem hagyja este nyugodtan aludni? Mi lelkesíti fel? Mik a céljai, mire vágyik? Vannak-e olyan tévhitek, hamis adatok a fejében, amik megakadályozhatják abban, hogy a számodra kedvező döntést meghozza? 

Az alapkérdéseink közül az első a problémákra összpontosít. Ezzel a szemponttal kell együttérzést tanúsítanod a szöveg elején ahhoz, hogy az Olvasód „közel engedjen” magához, és úgy érezze, hogy olyasmiről beszélsz, ami valóban fontos számára.

Ebből az alapállásból kell eljutnod a vágyakig, amelyek az előbbi, negatív kép tükörfordítottját, a pozitív változatot képviselik. Ezek leírásakor kifejezetten érdemes az olvasói képzelet megmozgatására törekedni. 

Ezt a legkönnyebben úgy érheted el, ha közvetlenül felszólítod őket egy kis álmodozásra. Miről is? Hát arról, hogy milyen pozitív érzések és élmények várnak rájuk a vásárlás után. smiley 

Ez sokkal sikeresebb megközelítés, mint a száraz leírás. Mivel a legfontosabb döntéseinket általában érzelmi alapon hozzuk, vagy legalábbis nem szoktunk az intuíciónk ellenében dönteni, és csak ezután támogatjuk meg észérvekkel a választást, a legjobb módszer az, ha az érzelmekre próbálsz meg hatni, mielőtt a termék adatszerű leírását adnád.

A tévhitek, a káros mítoszok és a hamis adatok kiiktatása az utolsó alapkérdésünk feladata. Örülj a kifogásoknak, és kezeld őket! Ez a hatékony eladás szabálya. Ha nem félsz a fenntartásoktól, akkor ezek valójában fogódzót fognak jelenteni számodra ahhoz, hogy még inkább személyre szabottan, az érdeklődő személy számára relevánsan beszélj a termékedről vagy a szolgáltatásodról.

Ezek tehát az alapok. De mi a folytatás? Kattints tovább a linkre, és hamarosan a Te vállalkozásodat is felpörgetheti a profi szövegírás!

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top