Kezdjük az alapoknál! Három szabály a szövegírás sikeréhez

10+ év szövegírás tapasztalatát – amennyit a Langmár Kommunikáció magáénak mondhat – aligha lehet néhány percbe besűríteni. Van azonban pár tipp, ami rögtön gyorsítósávra állítja az aloldalaid szövegét.

1. A szövegírás lézerpontos kell legyen ahhoz, hogy hasson

7 másodperced van ahhoz, hogy jó benyomást tegyél az olvasóra, és győzködés nélkül, pusztán a szöveg erejével meggyőzd arról, hogy érdemes tovább olvasnia. 

Ezért fénysebességgel, már az elején rá kell térned a lényegre: meg kell mutatnod, hogy az Olvasónak milyen haszna van az egészből – vagy hajszálpontosan el kell találnod, és érzékletesen le kell írnod a fő problémáját ahhoz, hogy tovább olvasson.

2-3 mondatban eladni valamit nem könnyű, de nem is lehetetlen. A kulcs ehhez nem más, mint a beleérző képesség (empátia), amivel egy másik ember lelkiállapotába tudjuk helyezni magunkat. Ez teszi lehetővé, hogy már az elején rátapintsunk a fő haszonra vagy a problémára, amiért érdemes lesz hallgatnia ránk.

2. …de a pontosság nem feltétlenül jelent rövidséget

Sokan a nyúlfarknyi szöveget részesítik előnyben, mondván: az emberek gyakran nem olvassák el az egészet az első betűn kezdve és az utolsón végezve. 

Igaz! Tulajdonképpen nem is igazán olvasnak a neten, hanem csak böngésznek.

De ez távolról se jelenti azt, hogy a nyúlfarknyi aloldal jobb lenne. Sőt! Hanem azt jelenti, hogy ha szépen megvannak benne a kövér betűs kiemelések, és szellősek, rövidek a bekezdések, akkor átböngészik, legörgetik szívesen a cikket, amely eleget tesz a fenti 1. szabálynak

Nincs tehát okunk arra, hogy rövidebbre fogjuk! De arra vigyázni kell, hogy a szöveg látványa ne legyen megterhelő, mert akkor senki se fogja venni a fáradságot. Egy tipp ehhez: kezdd kevés szóval, zárj bőbeszédűbben, sokkal!

3. Ne játssz egyenlősdit – hanem rangsorold a gondolatokat

Paul Fitts 1954-ben megalkotott törvénye kimondja, hogy egy cél eléréséhez szükséges idő a cél méretének és közelségének függvényével írható le.

Jó kis szabály! Mit jelent ez magyarul? A logikus vizuális hierarchia (vagyis az ésszerű és könnyen felfogható kinézet, látványbeli rangsor) kialakítását.

Az olvasói szemet a nagyobb betűk és az élénkebb színek segítségével kiválóan lehet terelni. De ezeket nem minden elérhető méretben és a szivárvány összes színében kell alkalmazni. 

Gondolj erre: aki egy mondatban… minden… egyes… szót… hangsúlyoz, olyan eredményt ér el, mint ha semmit se hangsúlyozna, és a beszéde érthetetlenné válik.

Ezért mind a látványban, mind az üzenet szempontjából érvényes: rendezd külön polcokra a mondandód részeit. Ha így jársz el, és mindig azon töröd a fejedet, hogy miként könnyíthetnéd meg az olvasód dolgát, akkor hamarosan nem csupán a követőid, hanem a vásárlóid száma is nőni fog.

Segítséget szeretnél? Kattints a linkre, ha szívese átnézetnéd szakértőnkkel a kommunikációdat a szövegírás alapszabályai szempontjából is!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top