Szokatlan, de jól hat! Nem mindennapi brand építés módszerek

A brand építés kulcskérdése: hogyan győzhetjük meg a célpiac szereplőit – pl. bizalomépítési és tekintélynövelő technikákkal – arról, hogy a pénzükkel érdemes ránk szavazniuk?

A brand építés néhány vitatott stratégiája

Vigyázat! „Kontraintuitív”, vagyis az ösztönös megérzéseinknek, bevett szokásainknak ellentmondó javaslatok következnek.

Elsősorban: nem kell fűt-fát megígérned ahhoz, hogy ügyfeleket szerezz, mert a hozzáértő érdeklődők ma már nem hisznek a mindent gyógyító csodaszerekben, panaceumokban. Inkább az amatőrség jelének tűnik, ha az ígéreted túl hangzatos. 

Ehelyett inkább pontosítanod kell a problémát, amire megoldást kínálsz, és ha sikerült a legfájdalmasabb pontra rátapintanod, akkor nem szükséges olyasmiről beszélned, ami már a „túl szép, hogy igaz legyen” kategória (még akkor sem, ha egyébként reálisan teljesíteni tudod – mert lehet, hogy ez az érdeklődők számára egyelőre nem reális).

Hiteles szakértőként tehát nyugodtan említheted, hogy megoldásaid nem fogják megoldani az ügyfél összes lehetséges életproblémáját.

Másodsorban: add drágán magad! Gondolhatsz arra is, hogy mennyi évedbe került az, hogy a jelenlegi szintedre juss el a szakmádban. Sokak esetében ez akár egy fél élet. Természetes tehát, hogy megszűrd az ügyfeleket, és csak a jól fizető, valóban igényes kliensekkel bizniszelj, elkerülve az „olcsó jánosokat”.

Ezért sem javasolt túlzottan hangsúlyozni a „rugalmasságodat”, megfelelni vágyásodat – még akkor sem, ha éppen olyan időszakban vagy, amikor nem tolonganak nálad a vevők.

Jobb, ha azt kommunikálod magadról, hogy vannak dolgok, amiket nem vállalsz be, mert a szakmai hitelességednek ellentmondanak, és nem vagy hajlandó kompromisszumokat kötni (pl. túlságosan engedni az árból, túl sokat lefaragni a határidőből stb.) csak azért, hogy minden igényt kielégíts.

Harmad-, de nem utolsósorban: „pazarold” minél bőkezűbben a tudásodat! Ez az őszinte segíteni vágyás és a segíteni tudás az, ami mindennél meggyőzőbb: ha nem méred grammra a kompetenciádat, hanem előbb adsz belőle, és csak azután kéred meg az árát. Akkor, amikor az ügyfeled már látja, hogy ez neki bőven megéri, mert a bőséges csere elvének jegyében nagyobb értéket kap, mint amennyit fizet.

Mi is így működünk – ezért is érdemes kipróbálnod. Kérj konzultációt a szakértőnkkel, és máris könnyebben fog menni a személyes vagy a céges brand építés!
 

 

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top