Személyes márka Schobert Norbi módra?

A személyes márka esetében nemcsak maga az ismertség számít, hanem a hozzá társított hangulatelemek, értékítéletek, vélekedések is. Közhelynek hangzik, pedig korántsem az, ha Mick Jagger énmárkáról szóló kijelentésére gondolunk: „Amíg én vagyok a címlapon, nem érdekel, mit firkálnak rólam a 96. oldalon.” Magyarán: mindegy, mit beszélnek az emberről, csak beszéljenek. Szóval most hogy is van ez?

A személyes márka nem értéksemleges!

Schobert Norbert jól időzítette kijelentéseit, amelyektől nemrég hangos volt a hazai média. Január közepe táján jön el az a nemszeretem időszak, amikor a legzimankósabbak a napok, és sokan egy kis kajával vigasztaljuk magunkat a téli rossz hangulat közepette. Ráadásul ekkorra a legtöbben meg is szegik az újévi fogadalmukat, és „most már úgyis mindegy” alapon feladják a legszebb életmódváltási szándékaikat.

A fitneszguru ezért nagyon is jól gondolta, hogy fel fogja pörgetni oldala népszerűségét egy kis provokációval, és nyilvánvaló az is, hogy nyilatkozata csali volt, amivel nézettségét, népszerűségét akarta megdobni. A vicc az, hogy ez sikerült is: újra reflektorfénybe került, beszélni kezdtek róla az emberek… még akkor is, ha nagyon sokan negatív összefüggésben tették ezt.

Pusztán a személyes márka ismertsége – mint nyers tény, számadat – szempontjából tehát jót tett a dolog, és sikeresnek könyvelhető el az akció. Ami azonban a márkához társított értékítéletet illeti, aligha.

De az is lehet, hogy a dolog még bonyolultabb ennél. Ha a piaci szegmentáció, vagyis a közönség eleve adott megosztottsága szempontjából nézzük az ügyet, igenis lehet, hogy vannak olyanok, akiket éppen ez a durvának, szexistának ható, nagyon is szókimondó üzenet talál el – mert ők maguk is szigorúak magukkal, mert mindennél inkább változni vágynak, vagy mert a fejükben szóló belső hang legrejtettebb félelmeit sikerült hangosan kimondania. 

Ne minősítsük őket (se)! Csupán annyit jegyezzünk meg, hogy a kérdés még nyitott: lehet, hogy a későbbi statisztikák – immár nem pusztán a márkanév emlegetésének statisztikái, hanem az eladási számok – igazolni fogják, hogy ez egy jól eltalált csali nyilatkozat volt, és persze az is lehet, hogy nem. 

Az énmárkaépítés provokatív útja veszélyes játék, ugyanakkor az is igaz, hogy a sikerhez néha kockáztatni kell. Sokszor úgy van, hogy a vállalkozó kitalál valamit, a piac pedig majd eldönti, hogyan legyen.

Lehet persze, hogy Te ennél kicsit nagyobb biztonságra vágysz. Kattints tovább, ha segítséget szeretnél a pozitív személyes márka építéséhez!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top