A személyes márka felépítése a Facebook nélkül? – Vajon lehetséges?

Coachként a tudatosan és professzionálisan felépített személyes márka emelhet ki a több száz vagy több ezer versenytárs közül. Éppen ezért ennek tudatos felépítése számodra megkerülhetetlen feladat.

Ehhez pedig az egyik elengedhetetlen eszközöd az online jelenléted erősítése. De vajon a gombamód szaporodó közösségimédia-felületek mellett a Facebook még ma is elég jelentős ahhoz, hogy megkerülhetetlen legyen?

Tudd meg most!

A személyes márka építésének kulcsa: minél több embert elérni

A megalakulása óta eltelt közel 16 évben a Facebook hatalmas utat járt be. Az emberek hamar megértették a lényegét és elkezdték kiaknázni a benne rejlő páratlan lehetőségeket.

Néhány éve azonban egyre nagyobb teret hódít magának az Instagram is, főként a fiatalok körében. Rendkívüli népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, mint egy 2019. negyedik negyedévi statisztikai adat, ami szerint az aktív Instagram-felhasználók száma eléri az 1 milliárd főt havonta. Azonban ezzel a gigantikus mennyiséggel is csak a 6. a sorban!

Az első helyen továbbra is a Facebook áll. Világszerte jelenleg több, mint 2 milliárd ember használja aktívan. Ez azt jelenti, hogy napjainkban közel minden negyedik ember rendelkezik személyes Facebook-profillal, és ők mindannyian legalább egyszer be is léptek az oldalra az elmúlt 30 nap során.

Így tehát nem meglepő, hogy a Facebook nem csupán a barátok és az ismerősök közötti kapcsolattartásra kínál kedvező lehetőségeket, hanem az elmúlt évek során egyre nagyobb ütemben vált kiemelkedő jelentőségűvé az online marketing szektor, valamint a cégek, a szolgáltatók, illetve a különböző területeken tevékenykedő tanácsadók személyes márka építésének eszközévé is.

Aki tömegekhez akar eljutni, annak a Facebook megkerülhetetlen.

A Facebook-jelenlét ma már coachként is elengedhetetlen

A coach szakmát és a coachingot az 1990-es évektől kezdődően övezi egyre nagyobb figyelem. Folyamatosan nő azok száma, akik felismerik és igénybe veszik az általuk kiválasztott szakember segítségét szakmai vagy magánéleti területen.

A bőség zavara azonban egyre szűkíti azok körét, akik pusztán a Te tökéletesen megkomponált weboldaladra bukkanva jutnak el hozzád. Éppen ezért coachként számodra elengedhetetlenül fontos a különböző közösségi platformokon való jelenlét is.

Szeretnéd sziklaszilárdan felépíteni vagy megerősíteni és sikeresebbé tenni a személyes márkádat?

A legnépszerűbb social média felülettell könnyebb dolgod lesz, ezért a következőkben adunk néhány tippet ahhoz, hogyan legyél coachként sikeresebb és proaktívabb a Facebookon.

Teremts értéket, és terjeszd!

Coachként egy szolgáltatást végzel, tehát érdemes a céges Facebook-profil mellett döntened, ha a személyes márka építése a cél. A privát és a céges profil közötti különbségekről egy másik cikkben bővebben is írunk.

A szakmád fő vezérfonala, hogy kérdezel és hagyod, hogy az ügyfeleid önmaguk jussanak el a megfelelő következtetésekhez. A hivatásod tehát számtalan kiváló témát ad, amelyekről blogcikkeket vagy Facebook-posztokat írhatsz.

Ha értéket teremtesz, és azt folyamatosan megosztod a közösségi hálón, előbb-utóbb masszív követőtábort és ügyfélkört építhetsz, amivel a személyes márkád iránti bizalom is erősödik.

A Facebook-jelenlét lényege, hogy légy jelen

Tehát, ne csak heti egyszer vagy havi háromszor posztolj, mert az véletlenszerűnek, tervezetlennek, összeszedetlennek fog hatni.

Légy szervezett és tudatos – tervezd meg előre a mondanivalódat, méghozzá legalább egy vagy akár több héttel, illetve hónappal a posztolás előtt!

Ha tudod, hogy mit és hogyan szeretnél kommunikálni, illetve, hogy azt pontosan kinek szánod, és még időkeretet is adsz neki, kimaxolhatod és tökélyre fejlesztheted közösségi, sőt a teljes kommunikációs stratégiádat.

Légy interaktív!

  • Ha üzeneted érkezik, igyekezz minél előbb válaszolni rá, lehetőleg néhány órán belül! Ez is növeli az általad tudatosan épített személyes márka iránt érzett bizalmat.
  • Azért, hogy megadd az érdeklődő és leendő ügyfeleid számára a kívánt figyelmet, állíts be automatikus üzenetet, így addig is, amíg nem tudsz érdemben válaszolni, ezzel a gesztussal szimpátiát ébresztesz bennük.
  • Az üzeneteken kívül a hozzászólásokat is kezeld. Ha szükséges, moderáld, ha pedig kérdést vagy felvetést kaptál, írj választ hozzászólásban. Légy minden esetben udvarias, tárgyilagos, fogalmazz világosan, érthetően és lényegre törően.
  • A tudatos és előremutató social média jelenlét akkor az igazi, ha valamennyire beengeded a követőidet és leendő követőidet a kulisszák mögé. Mutasd meg, milyen vagy munka közben, és használd fel az erősségeidet arra, hogy a személyes márkád iránti bizalmat építsd és megerősítsd.

Coachként rendkívül sokat tudsz az emberek lélektanáról és a problémák hatékony kezeléséről, de ne érd be ennyivel! Ahhoz, hogy hatékonyan használd az online világ adata lehetőségeket, és ezek a céljaidban messzemenően támogassanak, képezd magad!

Ne csak a hivatásodban, hanem az online marketing, illetve a videó- és a képszerkesztés terén is legyél az élvonalban! Ha nem megy, kérj segítséget!

A Facebook-oldalad csak a megfelelő vizuális és audiovizuális támogatással lehet igazán professzionális, ami komoly sikereket és lehetőségeket hozhat számodra a coach praxisodban.

Ha tetszett ez a cikk,  kattints a linkre, és még több tudást szerezhetsz a személyes márka felépítéséhez!
 

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top