A szakértői státusz építésének alapjai: hogyan vedd kézbe a PR-od?

szakértői státusz

Ami csak sima reklám, az eltörpül a tudásodat megcsillogtató szakértői státusz építésének módszerei mellett. Ez utóbbi nem a hírverés hangossága, hanem a minősége által hat: a cégedet abszolút profiként tünteti fel a túlzsúfolt piacon, így a fizetőképes, kvalifikált ügyfelek Rád fognak szavazni a pénzükkel. De hogyan érheted el a szakértői státuszt, ha még az elején vagy a nagy építkezésnek?

Szakértői státusz építése „csináld magad” PR-ral

A jó hírnév a kincsnél is értékesebb, mert ez alapján ítélnek meg az ügyfelek ‒ és nem feltétlenül a fizetett reklámok alapján. Ehhez természetesen az szükséges, hogy sokat és jól dolgozz, hiszen nem elég csupán jónak látszani, jónak is kell lenni

A rossz hír az, hogy sok munka mellett azonban van még egy feladatod: kommunikálnod kell az erősségeidet. Nem lehet elintézni a dolgot azzal, hogy a látszat csalóka, és nem érdemes foglalkozni vele, mert legalább ugyanolyan hangsúlyt kell fektetned a Rólad kialakult benyomásra, a „látszatra”, mint a „lényegre”.

Ehhez a teendőhöz az elején javasolt saját kézbe venned a PR-odat. Na de mit is fed pontosabban ez a betűszó? Hivatalos meghatározása alapján „a közönségkapcsolatok, vagy angol kifejezéssel public relations (rövidítve PR, píár vagy péer) tevékenység tervszerű és tartós erőfeszítés azért, hogy egy szervezet és környezete között a vélemény és a viselkedés befolyásolásával hosszú távon kölcsönös megértést, jóakaratot és támogatást építsen és tartson fenn”.

Mint látható, nem reklámról van szó! A kulcsszó a kommunikáció, vagyis a tudásod, a céges profilod, az egyediséged és a hozzáértésed közvetítése azzal a céllal, hogy minél szebb fényben ragyogj, és kitűnj a versenytársaidhoz képest. A dolog nem öncélú, hanem az a tétje, hogy a potenciális vásárlók jóindulatát megnyerd, és a viselkedésüket a vásárlás irányába befolyásold.

Jó tett helyébe jót várj: szakértői státuszod így épülhet

Ha a PR-odon dolgozni szeretnél, akkor kezdetben magadnak kell kézbe venned az ügyet. Az első megjelenéseket, interjúkat magadnak kell szervezned, és aztán ezeket tovább kommunikálnod a weblapodon és a közösségi médiában, hogy utána minél többen megkeressenek.

Hogyan teheted ezt meg? Légy a médiamunkások, a szerkesztők segítségére azáltal, hogy minőségi tartalmakat szolgáltatsz számukra, és hálásak lesznek Neked, hiszen az ő céljuk az, hogy értékes és a saját közönségük számára hasznos anyagokat közöljenek ‒ hiszen ez növeli az olvasottságukat, a hallgatóik számát vagy a nézettségüket.

Ehhez nyugodtan felajánlhatod egy-egy szerkesztőségnek (televíziónak, hírportálnak, rádióállomásnak stb.), hogy kérdezzenek ki valamilyen aktuális probléma kapcsán, ami a célközönségük számára érdekes vagy akár húsba vágóan fájó. Interjúdban ne magadat dicsérd, hanem vedd fel a másik fél nézőpontját, és abból indulj ki, hogy miként tudnál minél inkább segíteni neki. 

Ha ez sikerül, akkor a jó hírneved szinte magától is felépül, mert értéket adsz ingyen, ami a szakértői státuszodat emeli. Minden külön meggyőzés nélkül mindenki látni fogja, hogy a területednek olyannyira a mestere vagy, hogy bőkezűen tudod szórni a tudásod, és nem félsz, hogy elapad. Jó tett helyébe jót várhatsz: megkereséseket és rendeléseket.

Az öndicséret nem büdös ‒ csak semmi álszerénység!

Emellett persze kommunikálnod kell azt is, hogy a Te cégednél miként állnak a dolgok, vannak-e újdonságok, és mik a legújabb hírek, vagy éppen hogyan szoktátok a szóban forgó problémát kezelni. Mintegy „mellesleg” beleszőheted a mondanivalódba ezeket a Rólad szóló részleteket, de a hangsúly nem ezeken, hanem a közönség számára vélhetőleg fontos téma tárgyalásán kell hogy legyen.

Olyan ez, mint az aranycsinálás, ami állítólag csak akkor működik, ha közben nem gondolunk az aranycsinálásra: természetesen a profitod növelése a végcél, de ezt kerülő úton, a PR-ra jellemző szelíd meggyőzés eszközeivel kell elérned.

Lehet persze, hogy mindez így egyszerre nagyon soknak tűnik, és ezer teendőd mellett nincs időd és kapacitásod arra, hogy a PR-oddal foglalkozz. Mit tehetsz? Fordulj hozzánk a linken, és mi megszervezzük a nagy kommunikációs hadjáratot, ami alapján szakértői státuszod épülhet!

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top