Sales oldal: Hogyan generálj bőséges bevételt?

Sales oldal

Az online világban a hatékony sales oldal a felelős a cégek bevételének egyik legjelentősebb részéért. Ha bármilyen formában értékesítesz az interneten és nem használod ki az előnyeit, akkor nem kis pénzről maradsz le.

A következőkben bemutatjuk, hogyan hozhat egy jól megírt sales oldal akár többmilliós bevételt a cégednek. Ezen felül konkrét tippeket kapsz ennek létrehozásához. Sőt, egy teljes sablont is adunk, ami alapján megírhatod a legszámottevőbb részét: a szövegét.

Ha még most nyáron vagy ősszel gyakorlatba ülteted ezeket a tippeket, akkor garantáljuk, hogy az év végén bőséges karácsonyod lesz.

Mi a sales oldal?

A sales oldal egy önálló aloldal, aminek egyetlen konkrét feladata van: látogatókból vásárlókat generálni. Attól függően, hogy milyen piacon működsz, a terméked vagy a szolgáltatásod különbözhet. De a sales oldal célja ugyanaz marad, hogy minél többször adja el a kínált portékád.

Gondolj rá úgy, mint egy örökké éber, fáradhatatlan értékesítőre, aki a nap minden egyes pillanatában egy érzelmi hullámvasúton vezeti végig az érdeklődőket. Egy hullámvasúton, aminek a végállomásán villámgyorsan veszik elő a bankkártyájukat és rendelik meg azt, amit felajánlasz nekik.

A sales oldal összetevői

Egyik legfőbb ismertetőjele egy sales oldalnak, hogy nincs menüje, nincs fejléce. A látogató nem tud elkattintani róla. Kizárólag két lehetősége van: bezárja az oldalt vagy vásárol. Mi nyilván az utóbbira hajtunk, ehhez pedig szükséges megérteni, hogyan is áll össze egy sales oldal.

Alapvetően két részből tevődik össze:

1. Webdizájn – az oldal kinézete

2. Értékesítési szöveg

Ez a kettő kéz a kézben jár. A legcsábítóbb értékesítési szöveg semmit sem ér, ha nem olvassák el. Ehhez pedig szükséges, hogy megfelelően legyen prezentálva. Ugyanakkor attól, hogy egy sales oldal szemet gyönyörködtető, az még messze nem garantálja, hogy bárkinek el is ad.

Hogyan ragaszd a sales oldalra a látogatók tekintetét?

Szeretnéd, hogy ne legyen kiszámítható és álomba merítő a sales oldalad? Akkor mindenképp figyelj ezekre:

• A sales oldal legyen különálló blokkokra felosztva. Lehetőleg a blokkok között erős legyen a kontraszt, a színváltás. Ez a sales oldal kinézetének legfontosabb eleme. Ha ezek közül az összetevők közül csak egyet használsz, akkor az ez legyen.

• Ne hiányozzanak belőle animációk. Például fokozatos áttűnések. De csínján bánj vele! Túl sok só elrontja a levest.

• Legyen egy jól meghatározott, ízléses színvilága, ami lehetőleg illik a bemutatott termékhez, szolgáltatáshoz vagy a márkádhoz.

• Bátran használj képeket, grafikákat, ikonokat. Ezt is elegánsan. Túl sok vizuális elem elvonja a figyelmet arról, ami valóban elad: az értékesítési szövegről.

Ha ezeket a kinézeti elemeket betartod, akkor egy olyan sales oldalt kapsz, ami végigvezeti az olvasót az oldal tetejétől az aljáig. Viszont ahhoz, hogy ez valóban megtörténjen, szükség van egy lebilincselő szövegre.

A hatékony sales oldal szövegének 5 nélkülözhetetlen eleme

Az értékesítési szövegírásról órákat tudnék beszélni. Nem hiába tartok annyi képzést erről a témáról. Most viszont nem ódákat akarok zengeni róla, hanem egy sablont szeretnék átadni neked. Használd ezt, és sokkal egyszerűbb lesz megírni a sales oldal szövegét.

1. Hasbaakasztó címsor

Minden sikeres sales oldal egy mellbevágó címsorral kezdődik, ami megragadja a látogató figyelmét és felpezsdíti az érdeklődését.

Egy ellenállhatatlan címsor:

• Felvázolja a célközönség problémáját

• Sejtet egy megoldást rá

• Kíváncsiságot gerjeszt

Pédául:

„Hogyan szerezz 10 nap alatt több vevőt, mint amennyit ki tudsz szolgálni anélkül, hogy egy fillért költenél hirdetésekre?”

Fontos!

Ne próbáld már itt eladni a terméked! A címsornak egyetlenegy célja van: rávenni az olvasót arra, hogy elolvassa az első bekezdést. Ennyi.

2. Bevezető

A sales oldal bevezetője annak első 300-600 szava. Ez az a rész, ami:

• Kapcsolatot teremt az olvasóval

• Fokozza a kíváncsiságot

• Felnagyítja a problémát

• Hat az érzelmekre

A bevezető után következik az…

3. Ajánlat

Itt mutatod be a portékád, mint a legjobb megoldást az olvasó problémájára. Ez a sales oldal leglényegesebb része. Viszont nem annyiból áll, hogy pontokba szedve felsorolod a terméked technikai részleteit. Fontos, hogy kösd össze azzal, hogy ez a technikai részlet milyen előnyt jelent a leendő ügyfelednek.

Például:

Tripla falú, légzárt hűtőtáska – Ez így elég nyers.

Tripla falú, légzárt hűtőtáska, ami akár 12 óráig 5 fokos hidegben tartja az ételeid és az italaid, még a tűző napon is. – Ugye hogy sokkal meggyőzőbb?

4. Garancia

A legtöbb sales oldal nem tartalmazza ezt a részt. Sokan félnek garanciát vállalni, pedig ez az egyik legtutibb módja a bizalomépítésnek. Mi is 100%-os pénzvisszafizetési garanciát vállalunk a szolgáltatásainkra.

Lehet, hogy lesz 1-2 vásárló, aki visszakéri a pénzét. Ugyanakkor valószínű, több, mint 1-2 olyan személy lesz, aki kizárólag azért vásárol tőled, mert mersz garanciát vállalni a termékedért. Emiatt pedig ő is mer bizalmat szavazni neked és pénzt tenni az asztalra.

5. Utasítás

Ez a sales oldal legrövidebb, de legnélkülözhetetlenebb része. Ha nem adsz egy világos utasítást az eladási szöveged végén, akkor rengeteg leendő vásárlót fogsz elveszíteni.

Az utasításnak világosnak kell lennie. Egyszerűen mondd el, mit szeretnél, hogy tegyen a sales oldal végén az olvasó.

Például:

„Töltsd ki az űrlapot, és vess véget a hajhullásnak!”

„Kattints ide, és vedd meg a zabkekszet!”

Ezzel pedig a végére értünk. Amikor nekiülsz megírni a sales oldal szövegét, meglátod, ez a sablon kiváló segítség lesz a fehérpapír-effektus legyőzésében!

Lehet, hogy most azt gondolod: „Hú, mennyi munka van ezzel a sales oldallal…” És megértelek, tényleg van vele munka. Egy igazán eredményes sales oldal elkészítése valóban időigényes. Bár egyes szoftverek könnyítenek és gyorsítanak a kinézeti elemek elkészítésében, a velős része, a szövegírás az, ami elakasztja a legtöbb cégvezetőt.

Ahhoz, hogy a sales oldal egy valóban hatékony, örökké éber értékesítő legyen, nem elég a titkárnőnek kiosztani az értékesítési szöveg megírását. Az sem optimális, ha Magad vágsz neki, hiszen ez egy teljesen különálló szakma, külön játékszabályokkal. Inkább bízd profikra a sales oldal szövegének megírását!

 

Nagy Lehel

Nagy Lehel

Irdatlan nagy álmaim vannak. Lehet a családnevem "átka". De felvállalom őket. Viszont amióta megismerkedtem a szövegírással és ennek fontosságával, a klienseim álmaiért is felelősséget kezdtem vállalni. Mindegyikük arra szánta el magát, hogy jobbá tegye ezt a világot. Az esetek többségében pedig az én szövegem sorsdöntő lehet a küldetésükben. Én pedig szívesen hordom a köpenyt, és fogadom el a kihívást.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top