Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Nem a szakszavaktól lesz vonzó a termékleírás 

A magasröptű terminusokat csak akkor lenne érdemes puffogtatni, ha a konkurenciádnak szeretnéd eladni a termékedet vagy a szolgáltatásodat, de ez nem az az eset. Mindig arra kell gondolnod, hogy a szakterületen kimondottan járatlanoknak írsz, akiket a problémájuk érdekel, nem pedig a szakterületed szépségei vagy az objektív adatok, amik inkább azokat nyűgözik le, akik már ismerik a témát.

Kezdd hát azzal, ami a legértékesebb dolog a világon: az őszinte segítő szándékkal, amely a célpiac szereplőinek az életét hivatott megkönnyíteni. Ha a személyes érintettség érzését sikerül elérned szavaiddal, akkor nincs az a közöny, aminek a gátját ne törhetnéd át a termékleírás vagy a marketingszöveg segítségével.

Elsősorban tehát a problémájáról kell hogy szóljon a szöveg, megmozgatva annak összes kínját, ráadásul felvillantva akár a rosszabbodás lehetőségét is, hogy így alátámaszd a változás szükségességét minden egyébbel, ami ezután következik.

Mindezt természetesen nem öncélúan, esetleg kínzó szándékkal tesszük. Sőt, nem is etikus feltépni a sebet, hacsak nincs erre valódi, működő megoldásunk. Ha azonban biztosak lehetünk benne, hogy amit adni tudunk, az valós és működő válasz a problémára, akkor nem a „kezelést” kell tukmálni, mert az csak ellenállást szül. Hanem azt kell elérni, hogy a problémaleírásból kiindulva az olvasó maga nyúljon érte, és jusson el arra a következtetésre, hogy neki ez KELL.

Ha minden figyelmedet a technikai részletek kötik le, akkor nem fogsz tudni eladni. Ehhez ugyanis inkább az szükséges, hogy a termék objektív leírását lefordítsd a megoldások, a vágyak és a problémák, illetve az előnyök nyelvére.

Szeretnél ütős szövegekkel eladni? Olvasd el könyvünket arról, hogy miként készül az igazán hatásos termékleírás!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top