Ötletek blog íráshoz, avagy hogyan dobd fel a szövegeidet?

Blog írás

A blog írás elkötelezettséget igénylő feladat. A folyamatos tartalomgyártás nem csupán a Google megnyeréséhez kell, de olvasóidat is naprakész információkkal teheted hűségessé branded irányában. Ám olykor a téma nem jön zsigerből, vagy Te veszed észre, hogy túl egyhangúak a blogbejegyzéseid. Mit lehet ilyenkor tenni? Bemutatunk néhány trükköt, amikkel a blogodat még színesebbé és érdekesebbé varázsolhatod!

Blog írás szívből, avagy a személyesség bája

A legfontosabb a blog írás során, hogy mindig szem előtt tartsd a tényt: az olvasóid érző emberek. Akárcsak egy mozifilm esetében, egy személyesebb, érzelmesebb hangvételű blogbejegyzés is megpendítheti a szív húrjait. Egy kedves történet a magánéletből (főleg, ha a brandnek van egy márkaarca), egy tanulságos sztori a cég életével kapcsolatban mind-mind közelebb hozza az olvasót. Ilyenkor érezhető a márka emberi oldala, hiszen a történetekben benne rejlik maga az élet, amit az olvasó a magáénak érezhet. 

A profi, üzleti szövegírás ebben is különbözik a hobbibloggerkedéstől, rengeteg szempontot egyszerre szolgál ki.

Nosztalgia

A nosztalgiázás érzése erősen kötődik az előzőekben taglaltakhoz, ám mégis magában hordozza a „mese” izgalmas elemeit. Történetek a „hőskorból”, amikor a tulajdonos egyetlen gémkapoccsal és néhány jó kívánsággal a zsebében, az albérlet garázsából kiépítette a cégbirodalmát. A régi képekkel megtűzdelt blogbejegyzések láttán az olvasónak olyan érzése támad, mintha családi fotóalbumot lapozgatna. Régi korokba tekinthet vissza, részese lehet egy történetnek, amely eddig titokzatos maradt számára. 

Amikor a közönség a részévé válik

A blog írás egyoldalú tevékenységnek tűnhet, pedig közel sem az. Az olvasók szeretnek kérdéseket feltenni a téma alatt, szeretik a véleményüket kifejteni, hallatni a hangjukat. De kedvükre való, ha a témában jártas személy vagy más olvasók párbeszédbe bonyolódnak velük. Egyetlenegy blogbejegyzés is hamar „virtuális kávézóvá” válhat, és Te lehetsz benne a témafelelős! 

Rajongói levelek

Nincs is annál erősebb PR, ha egy márkától teljesen független ember meséli el pozitív élményeit a céggel kapcsolatban. A blog írás egyik hatékony fegyvere, ha nem Te írod meg azt, hogy miért téged válasszanak, hanem valaki más. Érdemes egy-egy rajongói levelet, fotót, videót megosztani a közönséggel, hogy lássák, mennyire erős a kapcsolatod a követőiddel.

A képek erejével

Egy kép többet mond minden szónál. Miért ne segítsd a megértést grafikákkal és piktogramokkal? Az infografikák készítésével nem csupán az adott témát teheted érthetőbbé és átláthatóbbá, de erősítheted a brandedre jellemző elemeket, legyen az akár a szín, akár a formavilág. Játssz a képekkel!

Kell néha a humor

A blog írás ezen fortélyát azoknak ajánljuk, akiknek brandelemük a humor és a lazaság. Egy-egy aktuális mém, vicces kép vagy videó, főleg, ha a brandre jellemző egyediséggel van felturbózva, elköteleződésre sarkall. A barátok és a haverok szoktak egymással viccelődni, ezért az olvasó újfent közelebb kerülhet a márkához. Persze csak csínján, hogy ne váljon „cirkusz” a blogból! Ha nagyon komoly hangvételű a kommunikációd, akkor nem érdemes próbálkozni a vicces elemekkel. 

Sikerek, megjelenések

Miért is rejtenéd véka alá a sikeredet? Az olvasóid Veled együtt fognak örülni egy médiamegjelenésnek vagy egy általad kitűzött cél elérésének. Legyen a blog írás egyik alapvető eleme, hogy megosztod az örömödet a követőiddel!

Ahhoz, hogy minél több sikerről számolhass be, érdemes nagy hangsúlyt fektetned a PR-tevékenységedre. Sikerdíjas PR médiamegjelenési szolgáltatásunkat potom áron Te is elérheted ezen a linken!>>

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top