Régi, de jó! Örökzöld marketing eszközök a nagyobb eladásért

A marketing eszközök terén is érvényes: akinek kalapács van a kezében, mindenhol szöget lát. Más szóval nem képes eszköztárából a helyzethez éppen illő módszert, szakmai eljárást választani – mert nincs is eszköztára. Neki csak egy kalapácsa van! 

Pedig nem kell mindig a legújabb, hallatlan megoldásnak lennie valaminek ahhoz, hogy szuperül működjön. Sőt! A marketing terén is vannak olyan „örökzöldek”, mint a legjobb bulikon: amelyek még azokat is bevonják az akcióba, akiknek eszük ágában sem volt részt venni.

A marketing eszközök három kihagyhatatlan klasszikusa

A mesterhármas első tagja, amit nem kell spanyolviaszként újra feltalálni, hanem „csak” profin használni kell, a keresőoptimalizálás. Lehet, hogy a fiatalabb korosztály ma már nagyrészt a Facebookon, sőt még inkább az Instagramon lóg, de fizetőképes ügyfelek tolonganak szép számban a Google felületén is. Információt, támpontokat keresnek itt, többek között a vásárláshoz. Ezért csak ki kell derítened, hogy pontosan miként is teszik fel a kérdést, és ha eltalálod az Ő szavaikat (ahelyett, hogy a saját szaknyelved bevett fogalmaiban gondolkodnál a problémákról), akkor nyert ügyed van. 

Mivel a Google algoritmusai – vagyis a szabályok, amelyek alapján kiszámolja, hogy kicsoda adja a legértékesebb válaszokat a leggyakoribb keresésekre – folyton változnak, ezt nem is elég csak egyszer lekutattatni, hanem rendszeresen figyelned kell. Ezért ez a kiindulópont a klasszikus és örökzöld marketing eszközök sorában. 

Másodikként a tartalommarketing említendő. Mi is ez? Vajon eszik vagy isszák? Ó, nem kell semmi túl bonyolultra gondolnod! Mindössze arról van szó, hogy rendszeresen blogolnod kell a szakterületed alapfogalmairól, újdonságairól és érdekességeiről. Ezáltal az előbbi szempontból is erősíted a weblapodat, mert a Google a rendszeresen frissülőket helyezi előtérbe. Másrészt a szakértői státuszodért is sokat tehetsz így: hiteles tanácsadónak fognak tekinteni, és hozzád folyamodnak majd vásárolni is a legjobb ügyfelek.

Végül, de nem utolsósorban a közösségi médiáról, illetve a közösségi marketingről sem szabad megfeledkezned. Ezek a szórakoztató, interakcióra (vagyis oda-vissza, kétirányú kommunikációra és részvételre) csábító felületek épp azért hatásosak, mert újabbak. Ehhez azonban az a figyelmeztetés is jár, hogy ne a kemény eladás terepeként gondolj rájuk, hanem mint ismerkedési lehetőségre. Szóval: csak finoman!

Eddig az elmélet. De hát bizonyára ismered a mondást: elméletileg nincs különbség az elmélet és a gyakorlat között, gyakorlatilag viszont a különbség óriási. smiley

Gyakorlati útmutatást szeretnél? Kérj személyes tanácsadást a linken, és kiderül, melyek lehetnének esetedben a leghatékonyabb marketing eszközök!

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top