Minél több, annál jobb? Online kommunikáció egy jól működő cégben

Biztosan észrevetted: az online kommunikáció csatornái úgy szaporodnak manapság, mint eső után a gombák. Hajdanán beértük egy elektronikus postafiókkal, amit a telefon használatával egészítettünk ki. Ma pedig már ott tartunk, hogy legalább négy-ötféle módon elérhetők vagyunk, és egyre nagyobb beáramló kommunikációt kell menedzselnünk nap mint nap.

Hogyan tartható kordában az online kommunikáció?

Félreértés ne essék: jöjjenek csak azok az üzenetek, akár minél több csatornán is, hiszen ezzel jön cégünkbe a pénz! Van azonban néhány ügyes módszer, amivel elérhetjük, hogy mi irányítsuk a kommunikációt, és ne vesszen el semmi a bejövő adatmennyiség zűrzavarában.

A kérdés először is az, hogy melyik legyen az elsődleges kommunikációs csatorna. Vannak cégek, ahol a munkatársak zárt Facebook-csoportra bízzák magukat a folyó ügyek megbeszélése kapcsán. Itt aztán idővel el is indul a helyi tréfamester(ek) „jóvoltából” a mindenféle vicces képek, aranyos kutyus-cicus videók megosztása, aminek már csak a figyelmen kívül hagyásával is hasznos munkaidő megy el – mint amikor az elektronikus postaládánkból takarítjuk a spamet –, és előbb-utóbb úgyis némítani kell a visszaeső visszaélőket.

Más kézenfekvő jelöltek a klasszikus megoldás, az e-mail kiváltására: a Viber, a WhatsApp, esetleg a Facebook Messenger, amit a gyorsasága, közvetlensége miatt az ügyfelek is szeretnek. Érdemes-e bármelyik járatlan útért elhagynunk a jártat?

Az összkép úgy fest, hogy ma Magyarországon a Facebook üzleti célú használata a legelterjedtebb, a külföldiek kedvéért azonban érdemes a WhatsAppot is készenlétben tartani, mert ezt leginkább ők szeretik, ami meg a Vibert illeti, ez inkább a lakossági felhasználók terepe.

Egyszóval a Facebook Messenger használatából aligha vonhatja ki magát bárki is, aki céget vezet. Ügyfeleink és barátaink ezen keresnek meg, úgyhogy érdemes ezen fél szemmel követni az üzenetszámlálót – de korántsem azért, hogy minden egyes új üzenetért rögtön otthagyjunk csapot-papot, és reagáljunk. 

Olyan ez kicsit, mint a ruhamosás: egyetlen pár zokniért még nem indítjuk be a mosógépet, mert egyszerűen nem gyűlt össze annyi, hogy ezzel foglalkozzunk. Így van ez a Messenger-üzenetekkel is: időnként kell az üzeneteket átnézni, amikor összegyűlt annyi, hogy külön programpontot alkosson a napi teendők sorában.

Ezzel a szabállyal függ össze az is, hogy a céges online kommunikáció terén is nevelni kell az embereket. A Messenger kiváló eszköz arra, hogy egy-egy rövid üzenet által „megérintsd” rajta keresztül az ügyfeleket, de a tényleges munkavégzéshez, a komolyabb megbeszélésekhez pillanatnyisága, szaggatottsága, az infók visszakeresésének nehézkessége miatt nem ajánlott.

Ne ezen menjen tehát a párbeszéd lényegi része! Ha fontos infót kapsz a Messengeren, udvariasan nyugtázd, és kérd a feladót, hogy küldje meg e-mailben, hogy kereshető és ugyanabban az egységes közegben kezelhető legyen minden, ami a munkához kellhet.

Egyszerű elv ez, de fontos ragaszkodni hozzá, mert a rend és a szervezettség az, ami szabadabbá tesz. Ha tetszett a tippünk, iratkozz fel a Kommunikáció Kisokosra, hogy mindig időben megkapd a friss tudást az online kommunikáció területéről!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top