Meta adat? Minden, amit a SEO alapjáról tudnod kell

A meta adat fogalma a keresőoptimalizálás (angolul: Search Engine Optimization, avagy SEO) szakemberei által gyakran emlegetett, de rejtélyesnek tűnő fogalom. Pedig nincs ebben semmi ördöngösség! Egyszerűen olyan infókról van szó, amikre a Google-robotoknak szükségük van ahhoz, hogy „ránézésre” értsék és megfelelően rangsorolják a weblapodat, aloldalaidat.

Mi a meta adat, és miért kell kitöltened a weblapodon?

A „meta adat” szó azt jelenti, hogy „adat az adatról”, például mint egy könyvtári kartoték esetében, ahol a kis fiókokban tárolt kártyákon adatokat olvashatunk a könyv írójáról, címéről és egyéb adatokról, amik azonosíthatóvá teszik a kötetet, amely maga is adatok sokaságából áll. Mi már csaknem egy évtizeddel ezelőtt szóltunk a kérdésről ebben a blogbejegyzésben, amely azóta is aktuális, mert a Google továbbra is a világ legjobb keresőmotorja szeretne maradni, és ehhez a meta adatok segítségére is szüksége van.

Az alapvető meta adatok a Title (cím), a Description (leírás) és a Keywords (kulcsszavak), amelyek együttesen leírják az interneten közölt szöveg tartalmát, akár blogbejegyzésről, akár aloldalról van szó.

Nézzük sorban, hogy milyen infókat kell megadnod!

Ami a Title-t, vagyis a címet illeti, 4-5 szóra van szükség, amelyek közt feltétlenül szerepelnie kell a kulcsszónak is, ami alapján Rád találhatnak az interneten keresgélők. A jó kulcsszó releváns (magyarán: jellemző), és nem feltétlenül szaknyelven fogalmazza meg a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatos legfontosabb tudnivalót, hanem az interneten kereső, hús-vér emberek észjárása és szóhasználata szerint. Ha a blogbejegyzésed címét a szövegírás szabályai szerint, kulcsszóval írtad meg, akkor akár ez is mehet Title-nek.

A Description, avagy a leírás rövid és ütős leírást ad a szövegről, méghozzá nem keresőmotoroknak, hanem emberi olvasóknak szánt formában, és szintén tartalmaznia kell a kulcsszót. A Keywords a legjellemzőbb szavakat, kifejezéseket jelenti, amelyek ténylegesen szerepelnek az oldal szövegében.

Ezek a meta adatok így, együttesen lehetővé teszik a keresőmotor számára, hogy egy csapásra felmérje az oldaladról szóló legfontosabb jellemzőket, és ezek alapján felkínálja azt a netezők számára. Ha jól töltöd ki a mezőket, máris megvan a SEO (keresőoptimalizálás) alapja, amihez a legtöbb ingyenes weboldalmotorhoz tartozó kiegészítőt (SEO pluginokat) használhatod. A WordPress weblapmotor esetében például az ingyenes All in One SEO Pack vagy a Yoast SEO használható, amivel fél perc alatt meg lehet adni a legfontosabb adatokat.

Weboldaladon eladni is tervezel, esetleg webshopod van? Akkor létfontosságú, hogy a termékleírásaid működjenek. Ennek egyik fontos része a fent említett meta adat helyes kitöltése, a másik pedig a hatékony szövegírás. Mindegyikhez érthető, szemléletes, fényképekkel ellátott útmutatót kapsz A tökéletes SEO termékleírás tudásanyagunkban. Megér Számodra 10 ezer forintot, hogy az összes termékleírásod eladjon? Akkor nézd meg a tudásanyag tartalmát itt>>

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top