Mikor érdemes elgondolkodnod azon, hogy marketing szolgáltatót válts?

Langmár kommunikáció Kezdőlap Menük FAQ Tartalom Blog Ügyfél vélemények Beállítások Kapcsolat Adminok Abaco – weboldalakat készítünk blog_posts / edit Látható? Url marketing-szolgaltato-valtas Meta title Mikor érdemes elgondolkodnod azon, hogy marketing szolgáltatót válts? meta keywords meta description Még a marketing terén is szép dolog a hűség, de vannak válóokok is. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogy mikor érdemes leváltanod a marketingesedet. Blog kategóriamarketing kommunikáció Blog címkék ×marketing Dátum / Idő 2020-03-27 11:47 Bevezető

Szép dolog a hűség, ez nem vitás. Még a marketing terén is érvényes a megállapítás, hogy hasznos, ha hosszú távon együtt tudsz működni egy megbízható céggel. Akadnak azonban válóokok is: olyan helyzetek, amikor le kell vonnod a következtetést, hogy eljött a váltás ideje.

Blog post index_pic Megtart Töröl Feltölt(Max 96M) Feltötlhető formátumok: jpg, gif, png, jpeg Feltöltéskor 150 x 150 méretű thumbnail jön létre Feltöltéskor 400 x 400 méretű thumbnail jön létre Feltöltéskor 1000 x 400 méretű thumbnail jön létre

Ha ezeket tapasztalod, cserélj marketing szolgáltatót!

Az alábbi esetek sajnos nem a képzelet szüleményei. Az utóbbi hónapokban mindegyik megtörtént egy-egy olyan ügyfelünkkel, aki ezek után úgy döntött, hogy inkább minket bíz meg a cége kommunikációjával.

Az egyik probléma az, ha a saját honlapodhoz nem férsz hozzá teljes körűen. Például ha a munkatársaidnak nem tudsz hozzáférést adni, vagy tőlük hozzáférést elvenni, akkor valójában nem a marketingesed megbízója, hanem a túsza vagy

Még fájdalmasabb azonban, ha a Google Ads-fiókodhoz nincs hozzáférésed. Szintén megesett egy ügyfelünkkel a múltban, az előző marketinges partnerével, hogy nem kapott tőle hozzáférési jogot. Ez elsőre nem is zavarta túlságosan mint megbízót, mert úgy tűnt, hogy segítséget jelent, ha ezer teendője mellett nem kell még ezzel is foglalkoznia. Emellett 100%-osan meg is bízott a marketingesben, és nem ellenőrizte túl szorosan a tevékenységét. 

Csakhogy így jóval többet költött annál, mint amire számított, hiszen százezreket vagy milliókat szórhatsz el kontrollálatlanul, ha nem figyeled a hirdetési költségeket. 
Vannak ugyanis olyan PR-ügynökségek, akik abból élnek, hogy az ügyfelük által elköltött hirdetési forintokból jutalékot kapnak a Google-től. Józan paraszti ésszel is belátható, hogy itt azért van némi ellenérdekeltség. Ezért is hoztunk évekkel ezelőtt egy olyan döntést, hogy mi nem jutalékért állítjuk be a Google- és a Facebook-hirdetéseket, mert nem akarunk indokolatlanul és etikátlanul többet költeni az ügyfelünk számlájáról. 

Minden ilyen eset azt takarja, hogy Te mint megrendelő valójában nem birtokolod a megvásárolt terméket, szolgáltatást, és nem rendelkezel vele kedved szerint.

Van még ennél is durvább?

De még mennyire! Egy másik cégnél az történt, hogy egyszerűbbnek tűnt valaki mást megbízni a domain lefoglalásával. Később azonban az áremelések miatt megromlott köztük a viszony, erre a marketinges kijelentette, hogy nem adja át azt a megbízónak, mert ő foglalta le, úgyhogy az övé.

Ha ilyen árulkodó jeleket tapasztalsz, feltétlenül váltanod kell! De talán csak az nem tetszik neked (nagyon jogosan!), hogy csak egyetlen ember (ráadásul az általad megbízott marketinges) lájkolja különböző, átlátszó álneveken (Kovács Mariska, Mariska Kovács, Molnárné Kovács Mariska, Molnárné Mariska… laugh az általa gyártott Facebook-posztokat, és ez persze nagyon rossz benyomást nyújt a cégedről. Akkor is érdemes a váltáson gondolkodnod, ha csak egy-egy ilyen „aprósággal” kapcsolatban vagy elégedetlen.

A keresőoptimalizálás sötét sikátorai

A héten az egyik tanácsadáson azt hallottam az ügyféltől, hogy az általa megbízott marketing ügynökség úgy számlázza le neki 5 hónapja minden hónapban a keresőoptimalizálást, hogy nem frissül az oldala tartalommal, hanem csak gyártanak neki egy raklap Facebook-posztot, amit a kutya nem lájkol. Darabra ugyan teljesítik a szerződésben vállaltakat, de a gyakorlatban egyetlen ügyfelet sem hozott a marketingre elköltött pénz.

A SEO (Search Engine Optimization, keresőoptimalizálás) nagyon homályos terület. Kaptunk már olyan projektet, ahol fél évig fizette az ügyfél a keresőoptimalizálást, és amikor megnéztük az oldalt, akkor kiderült, hogy nincsenek kitöltve a meta adatok (kulcsadatok, melyek a Google-robotnak vannak elküldve, jobb esetben).  Egyszerűen hiányzott a SEO pack bővítmény az oldalról.

Tudom, hogy ez sok vállalkozó számára egy ismeretlen terület. De azt is tudom, hogy ami korábban belefért, az ma NEM FÉR BELE. Ha azt tapasztalod, hogy nem hoz érdeklődőket a weboldal, akkor valami gond van. Kérd hozzáértő emberek segítségét, akiket segítő szándék vezérel! Mi 2008 óta 1300 cikket írtunk a témában, évente ezreknek segítünk. Neked is tudunk segíteni, ha elakadtál!

Ami a Langmár Kommunikációt illeti, minden írásunk, szellemi termékünk, szolgáltatásunk 100%-ban a megrendelő tulajdona, vagyis a Tied. Nem kell azon aggódnod, hogy kicsúszik a kezedből a kontroll, mert a mi fő mozgatórugónk a megbízónk, az ügyfél támogatása. Ráadásul hiszünk a bőséges cserében, vagyis az üzletpolitikánk egyik alapelve azt diktálja, hogy a vállalásainkat mindig túl is teljesítjük, azaz szeretjük az ügyfeleinket és valódi emberi törődéssel segítünk a partnereinknek.

Gondolkodsz a marketingesed leváltásán? Kérj egy külső elemzést a weboldaladról! Az első lépés az lehet, ha a linkre kattintasz, és felveszed a kapcsolatot a marketing tanácsadónkkal!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top