Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Marketing eszközök, amik lefegyverzik a leendő ügyfelet

A kifogások nem azért vannak, hogy elrontsák a napunkat, hanem azért, hogy kezeljük őket, és ezáltal adjunk el. Konkrétan: miután az értékesítési szöveg bemutatta a termék (szolgáltatás) tulajdonságait és előnyeit, át kell térnünk azoknak az aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amiken elcsúszhat az eladás.

Álljunk hát át a „pultˮ másik oldalára! Ha mindaz szép és jó volt, amit mondtunk az áruról, akkor már közel vagyunk a célhoz, de még nem dőlhetünk hátra. Arra is szükség lesz, hogy az ördög ügyvédjeként szóvá tegyük és tárgyaljuk az árnyoldalakat. Csakis így foghatjuk ki a kételkedők vitorlájából a szelet!

Itt egy kérdéslista, ami a szövegírói marketing eszközök forrásaként segíteni fog Neked abban, hogy igazán ütős lezárása legyen az értékesítési szövegednek vagy a prezentációdnak:

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő a magamfajta emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok? Mi a biztosítékom erre?
  • Miben különbözik ez a cucc a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem igazán működtek?
  • Visszanyerem-e a befektetett pénzt (például az általam kapott érték, megoldott problémák, pénz-, idő- vagy energiamegtakarítás stb. formájában) a vásárlás után?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán? Mikor kezdték, mit tudnak?
  • Mik a pro és a kontra érvek a vásárlás kapcsán? Miért lenne több és erősebb a pro?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött? Miért, hogyan lehet ez ennyire előnyös? 
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?

Válaszolj ezekre a vevőd nevében feltett kérdésekre, és máris meggyőzőbb leszel, mint akkor, ha csak unszolnád és győzködnéd őt.

Kedvet kaptál a tanuláshoz? Kattints tovább a linkre, ha érdekelnek a meglepő, de annál hatékonyabb marketing eszközök!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top