Kérdezz-felelek: közösségi média tippek, hogy menőbb légy a Facebookon

Nagyot változott a közösségi média világa, mióta a Facebookon a hozzászólás lett az új „tetszik” jel. (Sejthető volt, hogy ez lesz. Sőt előre szóltunk is erről az év elején.) 

Ha azt szeretnéd, hogy a céges oldalad minél több felhasználónak jelenjen meg, akkor arra kell hajtanod, hogy minél többen hozzászóljanak a bejegyzésedhez. Ez az, ami az algoritmus számára messziről azt üzeni, hogy a közzétett tartalom mutogatásra méltó. És hogyan érhetsz el a legkönnyebben minél több hozzászólást?

Kérdések, amik felpörgetik a közösségi média használatát

Nagyon jó eredmények érhetők el azzal, ha tanácsot kérünk. Az emberek rendszerint szeretnek segíteni, és a tanácsadással ezt különösebb ráfordítás nélkül meg is tehetik. Ráadásul a válaszadás nyomán szakértő színben tűnhetnek fel önmaguk előtt. 

Kérd hát ki a véleményüket a következő képletek használata által:

  • Te mit tennél, ha…
  • Egy olvasónknak kérdése van. Tudnál segíteni?
  • Döntenem kell, és ehhez szeretném a véleményedet.
  • Te milyen tanácsot adnál egy olyan személynek, aki azzal a problémával küzd, hogy…

Rákérdezhetsz azonban nem csupán a közönséged megoldásaira, hanem problémáira is:

  • Mi a legnagyobb kihívás számodra (az adott területen)?
  • Milyen terméket/szolgáltatást látnál szívesen a kínálatunkban?
  • Milyen módszer, eljárás vagy megközelítés működött számodra eddig a legjobban (az adott területen)?
  • Mi okozza számodra a legnagyobb bosszúságot, ha a …-ról van szó?

Végül pedig, mint Hofi mondta, próbálj meg lazítani! A közösségi média nem arra való, hogy nagyon keményen told az eladást, mert visszafelé sül el. Úgyhogy nyugodtan dobj be néha pár „hülye” vagy laza kérdést is, amin jókat lehet filózni, illetve álmodozni, mert kíváncsiságot keltenek, vagy beindítják a képzeletet és a vágyakozást:

  • Ha bárhova utazhatnál, Te hova mennél, és miért? (Akárcsak fentebb, ez a kérdés is hozzáigazítható a területedhez, pl. milyen fürdőszobacsempét vennél, ha az ár nem számítana?, stb.)
  • A buszsofőrt ki viszi haza?
  • Mi lenne, ha 30 percre leállna a Google? (Ilyen naiv fejtörőket olvashattál az e heti hírlevelünkben is.)

Ne feledd azt se, hogy a másik ember iránti figyelem és érdeklődés az, ami rokonszenvessé tesz, és nem önmagad hagyományos „reklámozása”. Kérdezhetsz például ilyen személyeseket is olykor: 

  • Te megtakarítani szeretsz vagy költekezni?
  • Mi az első dolog, amit felkelés után (vagy: az utolsó dolog, amit lefekvés előtt) teszel?

Bónusz tipp: a begyűjtött válaszok – különösen az első kérdéscsoport esetében – nem csak arra jók, hogy a bejegyzésed alatt minél nagyobb számban díszelegve népszerűbbé tegyenek a közösségi média berkeiben. Értékes útmutatást adnak a termékfejlesztéshez. Minimum blogötletekkel szolgálnak. Ne hagyd őket viszontválasz, köszönet nélkül!

Közösségi média

Most pedig kattints tovább, ha még több tippet kérsz a közösségi média marketing célú használatához>>

 

 

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top