Kommunikációs terv a meglepetés nélküli év végéhez

Kommunikációs terv

2020. márciusában vélhetően nem egy üzlet éves kommunikációs terve landolt a kukában. Gyors megoldásokra, rögtönzött újratervezésre volt szükség. Azonban a vihar elcsitult egy pillanatra, úgyhogy újult erővel, tiszta fejjel nézhetsz elébe az év második felének. Mire helyezd a hangsúlyt a kommunikációs tervedben? Megmutatjuk!

Kommunikációs terv tanulságokkal

Bár szükséges az újratervezés, az a jó hír, hogy kevésbé érheti váratlanul üzletedet az újabb hullám. Az első hullám tanulságaival, eladási számaival, vevőid reakcióinak ismeretével felvértezve már egy sokkal tudatosabb kommunikációt tervezhetsz az év második felére.

Időben messzire szükséges tekinteni, egészen a karácsonyi fényekig, azonban az oda vezető úton sem szabad csendben maradni. Az állandó, profi tartalommarketing, a folyamatos kommunikáció stabilitást és bizalmat sugároz mind a meglévő ügyfélkör, mind az új belépők részére egy alapjában véve labilis időszakban. 

Már ősszel tovább kell erősíteni a bizonytalan hónapokban is helytálló szolgáltatásaidat és termékeidet. Mindezt egy olyan kommunikációval megfűszerezve, amely elköteleződést vált ki és bőven kitart az év végéig.

Milyen kommunikációval építheted fel a vevőkörödet?

Az őszi hűvösebb nappalok mellett az újra kialakuló helyzet is lassú bezárkózásra készteti az embereket. Vásárlásaik, információszerzésük még inkább az online tér irányába terelődik. Ideje hát lépned és kommunikációs tervedbe az alábbi elemeket beépítened!

  • Tartalommarketing. Ha már újra mindenki a képernyők elé kényszerül, olvassanak Tőled professzionális cikkeket! A témában érdeklődőket könnyedén megfoghatod az érdekes és informatív tartalmakkal, hűséges követőkké változtatva őket, anélkül, hogy észrevennék. A szakszerű kommunikáció, a bizalomépítésnek köszönhetően, vevővé avanzsálja az érdeklődőt. 
  • Ügyfélközpontú kommunikáció. Légy biztos támpont az ügyfeleid számára! Ha kérdésük van, vagy információt szeretnének kapni, azonnal reagálj ezekre! Ha reklamáció áll fenn, a válasz legyen gyors és kielégítő! Vevőid értékelni fogják a figyelmet, amelyet nekik szánsz, és a továbbiakban is lojálisak lesznek hozzád.
  • Csalik. Ha már az érdeklődők ellátogattak az oldaladra, ne engedd el őket egykönnyen! Segítsd a döntésüket csalikkal, ajándékokkal! Érdemes egy kis kóstolót odaadni a tortából, hogy az ízét megérezve lecsapjanak az egész szeletre!
  • Nyereményjátékok. Játszani és nyerni mindenki szeret, még az is, aki tagadja. Mozgasd meg egy kicsit a követőidet és szerezz a játékokkal újakat!
  • Megjelenések. Mutasd meg a követőidnek, hogy aktív vagy! A kommunikációs terv egyik leglényegesebb eleme, hogy jelzed: zajlik körülötted az élet. Médiamegjelenések, interjúk, szakcikkek és bármilyen publikus esemény tovább növeli a vevőid irántad való hűségét, hiszen ebből is látják, hogy Te szakértő vagy a magad területén.

Érdemes bátran játszanod a marketing ezen elemeivel, hiszen még soha nem volt akkora aktivitás az online térben, mint most.
A fenti tippekkel megalapozható egy biztos vevői bázis, amely erős és stabil marad egészen a karácsonyi időszakig. Így az ünnepi hirdetések sokkal jobban betalálnak egy olyan vevőkör számára, amely elkötelezett a brand iránt.

A kommunikációs terv alapvető eleme a hiteles PR felépítése, amelyből elengedhetetlen a médiamegjelenés. Hogy a Vevőid bizalmát megerősítsd, próbáld ki PR-szolgáltatásunkat, most potom áron!

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Zsuzsa

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top