Instagram képméretek 2018 – ezeket használd

Az első számú instás szabály erre az évre: ne csak négyzetes képekben gondolkodj! Bár sokunk fejében az Instagram mint négyzetes mozaik jelenik meg, a platform már 2015 augusztusától zöld utat nyitott a nem négyzetes formátumú képeknek is. Ezt pedig nem árt kihasználni.

Az optimális Instagram kép mérete 2018-ban:

1080 pixel széles, a magassága 566-tól 1350 pixelig terjed

Ha lebontjuk a különböző formátumokra:

Tájkép (vízszintes) formátum:
1080 x 566+ pixel

A klasszikus négyzetes formátum:
1080 x 1080 pixel
A képet 600 x 600 pixel nagyságban fogja az Instagram megjeleníteni, de ajánlott a fenti, 1080 x 1080 pixeles mérteben feltölteni (így tárolja a képet a platform), mert a képernyők technológiai fejlődése az egyre nagyobb pixelsűrűségű modellek irányába mutat. Az új képernyőkön az 1080 x 1080 pixel alatti képek rossz minőségűek lesznek.

Portré (függőleges) formátum:
1080 x 1350 pixel – rendkívül hatásos

Instagram Stories: teljes képernyő
1080 x 1920 pixel

Összefoglalva egy infografikán:

Négyzet, tájkép vagy portré? Melyik formátumot válaszd az Instagramon?

Mi a portré formátum mellett tesszük le a voksunkat. Amikor egy termékre vagy szolgáltatásra fel szeretnénk hívni a figyelmet, jól jön a hely, és ezt leginkább egy portré formátumú kép tudja biztosítani. Természetesen jól teljesít a jó öreg négyzet is, az Instán egyszerűen nem lehet vele mellényúlni.

Sőt: ha tájkép formátumú a kép, amit fel szeretnél használni, azt javasoljuk, hogy egy képszerkesztő programmal (rengeteg online változat létezik) bővítsd négyzetesre a méretét, hogy nagyobb felületet foglaljon el a képfolyamban.

Próbáld ki a portré formátumot: méghozzá a legnagyobb változatot! Tölts fel egy 1080 pixel széles, 1350 pixel magas képet, és nézd meg, mennyire látványos a képfolyamban!

Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Instagram elsősorban mobilos platform. A telefon képernyőjét pedig általában függőlegesen nézzük, és a legjobban a portré formátum érvényesül rajta.

Instagram hirdetés képméretek 2018

A nem négyzetes formákat az Instagram hirdetéseknél is használhatod: a tájkép formátumnál az 1,92:1 arányt kell betartani. Ez ugyanaz az arány, amit a Facebook link előnézeti képnél. (Az aktuális Facebook képméretekről ebben az útmutatóban olvashatsz.) 

Bár az optimális feltöltési arányok rengetegében könnyű elveszni, jó hír, hogy az Instagram és a Facebook hirdetések esetében létezik egy platformkompatibilitás, vagyis ugyanazt a méretre szabott képet mindkét platformon használhatod. Legalább ennyi hasznunk legyen abból, hogy az Instagram is immár a Facebooké. 🙂

 

Amikor a legnehezebb, akkor is talpon maradsz? Mivel tisztában vagyunk vele, hogy ilyenkor nem könnyű a marketingre, PR-re összpontosítani, összeállítottunk Neked egy díjmentes tananyagot, a 30 napos kommunikációs túlélőkészletet, amit érdemes lesz használnod ahhoz, hogy akkor pörgesd fel az eladást, amikor mindenki más lehúzza a rolót. Nézd meg, hogyan élheted túl a zűrzavart! 

 

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top