Előbb adj, hogy kaphass! Avagy: hogyan működik a tartalommarketing?

A tartalommarketing nem az önző, se nem a türelmetlen embereknek való, akik „tegnapra” szeretnék látni a sikereket, megoldásokat. De szerencsére nem kell hozzá túl sok türelem sem, mert ha kitartóan foglalkoznak vele, akkor hamarosan stabilan hozni fogja a statisztikai növekedést. És ha ez így van, akkor a kérdés már csak az, hogy:

Minek köszönhetően működik a tartalommarketing?

Egészen röviden megfogalmazva egyrészt a kölcsönösségi reflexünknek, másrészt a szakértői státuszépítés erejének köszönhetően. De ahhoz, hogy ezt a működési mechanizmust megértsük, előbb a tartalommarketing fogalmát érdemes tisztáznunk.

Ez a stratégia arra épül, hogy értékes és a célcsoportunk számára releváns (őket érdeklő, nekik segítő, a szakterületen való tájékozódásuk szempontjából hasznos) tartalmakat kommunikálunk, méghozzá rendszeresen. Ugyanakkor első körben mindezt nem a minél gyorsabb eladás érdekében tesszük ‒ sőt, ez egyenesen ártana a tartalommarketing működésének ‒, hanem azért, hogy érdeklődőket, követőket gyűjtsünk magunk köré.

Honnan lehetünk biztosak benne, hogy idővel (nem is túl soká) vásárolni fognak? Robert B. Cialdini szociálpszichológus, a befolyásolás lélektanának szakértője írja le a kölcsönösség elvét, amely a tartalom „ajándékozása” hatására működésbe lép.

Bővebben arról van szó, az emberek általában viszonozzák a szívességeket, nem szeretnek sokáig adósok maradni a kapott ajándékért, egyszóval: ha a kapcsolatfelvétel első lépéseként valamilyen szimbolikus vagy reális értéket kapnak tőlünk, az megalapozhatja a későbbi vásárlást. Bár kétségtelenül vannak olyan emberek is, akik szeretnek potyázni, mi nem rájuk építünk, épp ezért biztosak lehetünk benne, hogy a várt hatás a viszonzás elve alapján nem maradhat el. 

A vásárlást megalapozó kölcsönösségi reflex beindításán túlmenően a tartalommarketinges megközelítésre jellemző díjmentes tudásmegosztás a szakértői státuszt is hatékonyan építi. Az értékes infók minden reklámnál jobban lenyűgözik és meggyőzik azokat, akik nem azért lépnek ki a piacra, hogy lehetőleg pénzt spóroljanak, hanem valódi szakértővel (Veled!) szeretnének dolgoztatni, mert elsősorban a kiváló eredményre hajtanak.

Eddig az elmélet. Ami kell, de nem elég. Mi lenne, ha mindezt lehetőleg minél gyorsabban a gyakorlatban is hasznosítanánk? Kattints tovább a linkre, és máris több ügyfelet hozhat számodra a tartalommarketing!
 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top