Google Cégem vélemények, avagy a digitális szájhagyomány

A Google Cégem vélemények igazi aduászok a marketingeszközök palettáján. Egy erős brand, egy jól felépített üzleti stratégia, a megfelelő termék vagy szolgáltatás, és a pozitív vásárlói élmény garantáltan növelni fogja céged csillagainak a számát. Végeztünk is? Korántsem! Megmutatjuk, miért érdemes „karban tartanod” a Google Cégem véleményeket!

Google Cégem vélemények az erősebb brandért

A szájhagyomány útján terjedő ajánlások évszázadokkal ezelőtt is jó szolgálatot tettek az akkori üzletek ismertségének. Nincs ez másképp manapság sem, csupán a kommunikációs csatorna változott meg. Az emberek szívesen veszik mások véleményét egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. A közeli ismerősök, a barátok és a családtagok ajánlása a legerősebb, de teljesen vadidegenek véleményét is meghallgatjuk, még ha kezdetben fenntartásokkal is kezeljük azt. Ám ha több ember hasonló állásponton van a termékkel kapcsolatban, akkor a tömegpszichológia ereje győz.

A Google Cégem tálcán kínálja az emberek véleményét. Az értékelés pofonegyszerű: ötös skálán, szubjektívan formálhat véleményt a cég szolgáltatásait igénybe vevő felhasználó, de emellett hosszan kifejtheti, részletezheti élményeit, amelyeket ott-tartózkodása alatt megélt. Az értékelésekből a Google egy átlagot készít, amelyet a Google Cégem profilban azonnal láthatóvá tesz. És annál vonzóbb ismérv, mint hogy egy vállalkozás átlagpontja 4,5 felett van, megfizethetetlen!

Negatív kritika kezelése = pozitív PR

A fentiekből kiindulva úgy tűnhet, a Google Cégem vélemények igazi „ingyen PR”-t jelentenek, csupán hagyni kell, hogy a hozzászólók tegyék a dolgukat és vigyék a cég jó hírét. De az emberek különbözőek, más élethelyzetben, más hangulatban élik át ugyanazt az élményt. Emiatt óhatatlan, hogy egy bal lábbal kelt vendég éppen kifogja az éppen rossz napját megélő pincért, és máris ott van az a bizonyos légy a levesben. Onnantól kezdve már minden zavarja a kedves vásárlót: túl hideg a légkondi, túl meleg a fűtés, túl hangos a zene, nem elég nyüzsgő a hely… És ilyenkor jönnek az indulatból megírt kritikák és azok a bizonyos gonosz, egycsillagos értékelések. Azonban nem kell egyből falnak menned, mert a rossz napjait megélő vevő rontott a Google Cégem vélemények összpontszámán. Ilyenkor bevethető egy másik aduász: a kommunikáció.

Fontos, hogy higgadt hangnemben kezeld a negatív kommenteket. Ha úgy tűnik, a vevőnek igaza van, akkor egyértelmű legyen az írásból, hogy együttérzel a problémájával, és biztosítsd, hogy még egyszer nem fordul ilyen többet elő. Esetleg fel lehet ajánlani valami pluszt, némi kedvezményt a következő vásárlásából, amely javíthat a hangulatán. Azonban, ha egyértelmű gyűlölködésről van szó, akkor határozottan, ám továbbra is udvarias formában védd meg a céged jó hírét. 

Kifejezetten ajánlani szoktuk, hogy a pozitív hangvételű, dicsérő kommenteket is tiszteld meg azzal, hogy válaszolsz nekik. Megköszönheted a véleménynyilvánítást és biztosíthatod, hogy legközelebb is hasonló örömmel fogod a kedves vevőt fogadni. Ez jól fog esni a véleményírónak, hiszen úgy fogja érezni, hogy akkor, ott, abban a pillanatban csak vele foglalkoztál.

A Google Cégem véleményekre adott válaszaidból a többi érdeklődő részére kiderül, hogy számodra a vevőid igenis fontosak, legyen szó pozitív vagy negatív visszajelzésről. Ennél jobb PR nem létezik, ahogy megmutatod az intelligens kommunikációdat, és az esetlegesen felmerülő problémákra megoldást találsz.

Ahhoz, hogy a Google Cégem adatlapodon megjelenjenek a vélemények, profi megjelenést kell biztosítanod a platformon keresztül. Mi segítünk kialakítani a vevőcsalogató Google Cégem adatlapodat. Itt olvashatsz arról, hogyan formázzuk meg a Google Cégem profilodat >>

Nagy Lehel

Nagy Lehel

Irdatlan nagy álmaim vannak. Lehet a családnevem "átka". De felvállalom őket. Viszont amióta megismerkedtem a szövegírással és ennek fontosságával, a klienseim álmaiért is felelősséget kezdtem vállalni. Mindegyikük arra szánta el magát, hogy jobbá tegye ezt a világot. Az esetek többségében pedig az én szövegem sorsdöntő lehet a küldetésükben. Én pedig szívesen hordom a köpenyt, és fogadom el a kihívást.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top