Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

A Facebook-poszt ideális képmérete

Sok évnyi centizgetés után végre elérkeztünk egy nagyon egyszerű megoldáshoz. Az optimális kép négyzetes, 1200 pixel oldalhosszúsággal. A hírfolyamban persze ennél kisebb méretben fog megjelenni, de kattintással nagyítva az apróbb részletek is láthatóvá válnak.

1:1 arány – ennél egyszerűbb már nem is lehetne!

Az 1200 pixeles négyzet ideális Facebook-poszthoz és Instagram-poszthoz is, de jól működik LinkedIn-bejegyzéseknél, és még Twitteren is.

A négyzetek a Pinterest felületén is jól mutatnak. Bár itt a 2:3 arányú képek az ajánlottak, kipróbálhatod a négyzeteket is. Ha esetleg a Pinterest a vállalkozásod fő platformja, akkor használd az optimális 2:3 arányt, amit nyugodt szívvel áthozhatsz a Facebookra is, mert ott is jól fog mutatni.

Az 1200 pixeles négyzet ideális Facebook-poszthoz

A Facebook hivatkozások ideális képmérete

Milyen arányú képeket használj a blogod kiemelt képéhez, illetve a weboldaladon, hogy a link alapján generált kép jól nézzen ki? Itt az 1,91:1 arány a nyerő! A LinkedIn és a Twitter is ezt ajánlja.

Hogy egészen pontosak legyünk:

Facebook: 1200 x 630 px
LinkedIn: 1200 x 627 px
Twitter: 1200 x 628 px

Nyilván 2-3 pixelen nem fog sok múlni.laugh

Facebook esetén a kép magassága legalább 524 px kell hogy legyen. Ha a blogod, weboldalad felületén egy adott képszélességgel dolgozol, egyszerű hármas szabállyal kiszámíthatod, milyen magasságú kell hogy legyen az ideális kép.

Hogyan alakíthatod pontosan méretre a fotóidat?

Ha nincs kedved egy képszerkesztő programmal vesződni, használj egy ingyenes online felületet, amilyen például a canva.com. Az új kép beállításainál megadod a kívánt méreteket, ezzel máris kész a sablonod. Feltöltöd a fotót, és egyszerűen a kurzorral ráhúzod a sablonra. Lehetőséged van az eredeti kép mozgatására, hogy minél szerencsésebb legyen a képkivágás. Letöltöd, és már használhatod is!

A Facebook borítókép ideális mérete

A 16:9 arányú képek szuperül mutatnak mobilon. Asztali gép esetén a kép alsó és felső sávját le fogja vágni, ezért ne kerüljön szöveg, logó a kép tetejére vagy aljára. A 16:9 arányúak az alábbi képméretek: 1200 x 675, 1640 x 923 vagy 1920 x 1080, használd azt, amelyik a legszimpatikusabb!

És ne feledd, 2017 júniusa óta videót is lehet használni borítóként, de az legalább 20 másodperc hosszúságú kell hogy legyen (max. 90 másodperc).

A 16:9 arányú képek szuperül mutatnak mobilon!

Facebook esemény borítóképe: 1200 x 675 px. Így lesz igazán szép kinézetű az eseményed.

Facebook profilkép 

A profilkép 170 x 170 px méretben jelenik meg az asztali gépeken, és 128 x 128 px méretben az okostelefonokon. Bár az ajánlott méret 170 x 170 px, amit a Facebook kör alakúra vág majd, mi azt ajánljuk, hogy tölts fel nagyobbat, mondjuk kétszer ekkorát, hogy más platformokon is szépen, pixelesedés nélkül jelenjen meg.

A kör alakúra vágott kép a logók esetén jelenthet gondot, céges profiloknál (például a négyzetes logó sarkait levágja). Ennek elkerüléséhez használj olyan képet, aminek van kerete, hogy a Facebook azt vágja le az automatikus generálásnál.

Facebook hirdetés: A 20%-os szabály

A hirdetések esetében is ajánlott négyzetes (1:1 arány) formátumot választani, de még egy dologra figyelned kell.

A 20%-os szabály lényege, hogy amennyiben a képen 20%-nál nagyobb a szöveg aránya, akkor előfordulhat, hogy a hirdetésed nem éri el a teljes célközönségét. Ugyan már nem utasítja el a képeket a szöveg mennyisége miatt, a Facebook a hirdetés elérhetőségét korlátozza, ha túl sok szöveg jelenik meg rajta.

Gyorsan ellenőrizheted, hogy megfelel-e a képed a követelményeknek a Facebook Szövegfedettség Eszközével itt>>

A kép feltöltése és feldolgozása után a zöld pipa azt mutatja, hogy a kép tökéletesen megfelel a követelményeknek.

Ellenőrizd a képet a Facebook Szövegfedettség Eszközével!

 

Az alábbi infografikán összefoglaltuk neked a lényeget, hogy ne kelljen unos-untalan keresgélned:

Facebook képméretek 2020 – infografika

Ütős Facebook kommunikáció


Lehet kísérletezni, de lehet profin is csinálni! A hatékony, mérhető eredményekkel járó Facebook kommunikáció cseppet sem könnyű. Most számodra is elérhető az ütős Facebook kommunikáció, katt a részletekért>>

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top