Facebook hirdetés képméretek 2020 – Így hirdess, ha jó eredményt akarsz!

Facebook hirdetés képméretek 2020

Lehet, hogy a botrányok megingatták. Lehet, hogy tinédzserek tömegei fordítottak neki hátat, hogy megszabaduljanak szüleik árgus szemeitől. A Facebook azonban a mai napig a legtöbb felhasználóval rendelkező közösségi oldal, aminek kifejezetten jót tett a koronavírus-járvány: három hónap alatt 77 millióval lettek többen a világon azok, akik naponta használják. Ebből pedig egyenesen következik, hogy a Facebook hirdetés az aranykorát éli. Jöjjenek a Facebook hirdetés képméretek aktuális, 2020-as változatai!

Aktuális Facebook hirdetés képméretek: a lényeg egy helyen!

A Facebook hirdetési platformja az összes közösségi portál hirdetési rendszere közül a legkifinomultabb. Úgy hírlik, rengeteg időt és pénzt belefektetnek, illetve változatos erőforrásokat mozgatnak meg, hogy a rendszer nagy teljesítményű, ugyanakkor felhasználóbarát legyen (vagyis minél egyszerűbb). Mindezt azért jó már az elején tudni, mert az addig rendben van, hogy rengeteg emberhez el tudjuk juttatni a hirdetésünket, de azzal is számolnunk kell, hogy rajtunk kívül másoknak is eszébe fog jutni itt hirdetni. Márpedig ha nagy a verseny, akkor valahogyan előnyös pozícióba kell kerülni.

Az első és legfontosabb lépés, hogy megfelelően (vagyis költséghatékonyan) hirdessünk: a hirdetést optimális méretekre kell tervezni úgy, hogy teljesítse a Facebook összes előírását. Ez azonban nem is olyan egyszerű. Ha a Facebookon akarsz hirdetni, meglepően sok lehetőség közül kell ugyanis választanod. Lássuk a legfontosabbakat!

A hírfolyambeli hirdetés képméretei

Kétségkívül a legnépszerűbb hirdetési lehetőség magában a hírfolyamban hirdetni, hogy a felhasználó a saját falán, a többi poszt között lássa a hirdetésed. Ez lehet kép- vagy videóalapú, és bár a videó egyre jobban tör előre, a legtöbb hirdetés mégis a képes változat mellett teszi le a voksát. 

Ajánlott képméretek hírfolyambeli hirdetés esetén:

  • 1200 x 628 px (ha nincs link), illetve 1080 x 1080 px (ha van link, vagyis hivatkozással)
  • Szöveg a képen: kevesebb, mint 20%
  • Szöveg: 125 karakter (ha nincs link)
  • Képfájl típusa: .jpg vagy .png (a .gif kiterjesztésű fájlokat videóként kell feltölteni)
  • Cím: 25 karakter (a többit csak kattintásra lehet látni)
  • Link leírása: 30 karakter

Hasonló követelményeknek kell hogy eleget tegyen a videóalapú hirdetés is:

  • Ajánlott a lehető legjobb felbontású videó feltöltése
  • Minimális méretek: 600 x 315 px (ha nincs link) vagy 600 x 600 px (ha van link)
  • Ajánlott formátumok (de mást is elfogad): .mp4 és .mov
  • Maximális méret: 4 GB
  • Maximális hossz: 240 perc
  • Feliratok és hang: nem kötelező, de ajánlott
  • Cím: 25 karakter (a többit csak kattintásra lehet látni)
  • Link leírása: 30 karakter

Galéria (Carousel) formátumú hirdetések

A galéria formátum lehetővé teszi, hogy egyetlen hirdetésen belül akár 10 képet vagy videót is bemutass (pl. 10 terméket egyetlen hirdetésben), mindegyikhez saját hivatkozással. Több helyen is elhelyezhető: a hírfolyamban, a jobb oldali oszlopban, az azonnali cikkek között stb.

  • Ajánlott képméretek: 1080 x 1080 px (videó esetén is érvényes!)
  • A kártyák száma: 2-10
  • Szöveg a képen: kevesebb, mint 20%
  • Szöveg: 125 karakter (ha nincs link)
  • Képfájl típusa: .jpg vagy .png
  • Cím: 40 karakter (a többit csak kattintásra lehet látni)
  • Link leírása: 20 karakter

A jobb oldali oszlopban megjelenő hirdetés

Ez megegyezik a régebbi standard Facebook hirdetéssel. A mobilos felhasználók számának növekedésével, úgy tűnik, ez a típus kezd kiszorulni (itt általában olcsóbb is hirdetni). 

  • Ajánlott képméretek: 1200 x 628 px (ha nincs link), illetve 600 x 600 px (ha van link)
  • Szöveg a képen: kevesebb, mint 20%
  • Szöveg: 125 karakter (ha nincs link)
  • Képfájl típusa: .jpg vagy .png
  • Cím: 25 karakter (a többit csak kattintásra lehet látni)
  • Link leírása: 30 karakter

A Facebook Stories hirdetés követelményei

Eredetileg a Snapchat indította el a képek és a rövid videók összefűzését támogató funkciót. A 24 óra múlva eltűnő Stories (Történetek) funkció a Facebookon és az Instán is népszerű. A függőleges tájolású képek és videók felső és alsó részén kb. 250 képpontot ajánlott szabadon hagyni (vagyis ide ne kerüljön logó vagy szöveg), mert itt jelenik meg a profil ikonja és a felhívás gomb.

  • Ajánlott képméretek: 1080 x 1920 px (a fontos elemek az 1080 x 1420 px méretű védett, nem kitakart területen legyenek)
  • Szöveg a képen: kevesebb, mint 20%
  • Képfájl típusa: .jpg vagy .png

Szeretnél egy kis pezsgést a céged Facebook oldalán? Az eredményes Facebook kommunikáció sok összetevőből áll. Neked nem szükséges megtanulnod minden csínját-bínját. Érdemesebb azzal foglalkoznod, amihez már most is nagyon értesz: a vállalkozásod vezetésével. A Facebook kommunikációdat pedig bízd olyan szakemberekre, akik pontosan tudják, mire harapnak a vevőid. Ütős Facebook kommunikáció megtervezése itt>>>

Orsolya Szilágyi

Orsolya Szilágyi

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top