A Facebook csoport ereje a kommunikációban

A Facebook csoport kérdését a kommunikáció terén nagyon óvatosan kell kezelni. Nagyon jól tetted, ha esetleg elgondolkodtál egy ilyen csoport létrehozásán, vagy már egy meglévőhöz történő csatlakozáson. Azonban itt sokkal jobban oda kell figyelni a szofisztikált kommunikációra, mint a céges oldalon. Ezért is segítünk elnavigálni a Facebook csoportok útvesztőiben.

Facebook csoport – létrehozni vagy csatlakozni?

Az első és legfontosabb szabály, hogy ne csak azért hozz létre egy Facebook csoportot vagy csatlakozz egyhez, mert reklámozni akarod Magad! Tudjuk, ez furcsán hangzik egy kommunikációs ügynökségtől, azonban soha nem volt még nagyobb ereje a „bújtatott marketingnek”, mint ezekben a csoportokban. Elsősorban azt kell szem előtt tartanod, hogy az emberek azért csatlakoznak egy ilyen „belső körhöz”, mert érdekli őket a téma, segítséget, ötletet, újdonságot várnak a többi tagtól. Tehát Neked is úgy kell Magadra tekintened, mint a csoport tagjára, és nem értékesítőként.

Miért jó, ha egy meglévő csoporthoz csatlakozol?

Ha találsz egy nagy csoportot, amelynek témája tökéletesen passzol az imázsodhoz, érdemes csatlakoznod. Példaként, ha esküvői fotózásból élsz, akkor érdemes csatlakoznod a „Menyasszonyi csevegő” Facebook csoporthoz, ahol az arák egymástól kérnek tanácsot a Nagy Nap szervezésében. Profi fotósként tanácsot adhatsz a fotózással kapcsolatos kérdésekben, egyúttal megemlítheted a menyasszonyoknak a szolgáltatásaidat. Ráadásul eddigi ügyfeleid is jó szívvel ajánlhatnak a zárt csoportban, így a posztok alatti megjelölésekre azonnal reagálhatsz.

Miért jó, ha Te csinálod a Facebook csoportot?

A Facebook csoport létrehozásának számtalan előnye van. Nem csupán Magad köré tudod gyűjteni a potenciális célcsoportodat, de elég konkrétan tudod monitorozni a fogyasztók szokásait, problémáit, felmerülő kérdéseit. És pontosan ebben rejlik egy Facebook csoport varázsa.

A kérdésekre azonnal szakszerű választ tudsz adni, egy-egy felröppenő gondolat kételyeit hamar el tudod oszlatni, esetleg építő jellegű tanáccsal láthatod el a kérdezőt. Ahogyan a tartalommarketinggel elkötelezetté teheted ügyfeleidet, úgy a Facebook világában a csoport testesíti meg ennek a fajta vásárlói bázisnak a kiépítését.

Így hozz létre és igazgass egy Facebook csoportot!

Összeszedtünk néhány hasznos gyakorlati tanácsot, amellyel eredményesen kezelheted a csoportodat.

  • A téma legyen a lényeg! A csoport tagjai a csoport központi témája miatt csatlakoznak, és nem egy cégre kíváncsiak. Olyan közösséghez szeretnének tartozni, amelynek hasonló a gondolkodásmódja, tagjait ugyanaz a probléma vagy kérdéskör foglalkoztatja. Tehát, ha kiszállításos éttermet vezetsz, semmiképpen ne legyen a cégnév a csoportnév! Inkább a szakmával kapcsolatos, megkapó hívószót használd (amely lehet akár a legfontosabb kulcsszó): „Receptek kezdőknek”, „Könnyű, grill ételek otthonra” stb.
     
  • Nem a reklám helye. A cégek folyamatos vágyat éreznek arra, hogy a Facebook csoportokba hirdetést helyezzenek el. Ez nem túl nyerő ötlet, ugyanis ezzel pont az ellenkező reakciót váltod ki a tagokból: Neked esnek, hogy ez a fórum nem erre való, vagy szimplán elhagyják a csoportot. A bújtatott marketing azonban jöhet: egy esküvői dekoros a saját csoportjában kirakhatja borítóképként az egyik munkájának a fotóját, a logójával együtt.
     
  • Légy a szakmai tanácsadó! Ha felmerül egy kérdés, probléma, akkor nyugodtan megoszthatod a véleményed. Esetleg belinkelheted a poszt alá az egyik blogbejegyzésedet, amely pont a kérdéses témát taglalja. Így elképzelhető, hogy a Facebook csoport helyett legközelebb azonnal a Te honlapodon keresi az érdeklődő a választ.
     
  • Szükségszerűek a szabályok és a moderáció. Egy Facebook csoportot ápolni kell. Szabályokat kell felállítani, útmutatást kell adni, hogy hogyan viselkedjenek a tagok. Folyamatosan figyelni kell a résztvevők ténykedését, és aki etikátlanul viselkedik, vagy rombolja a morált, azt azonnal ki kell paterolni. Csak így maradhat meg egy színvonalas, bensőséges kommunikáció a csoporton belül.

Egy Facebook csoport időigényes munka, de ha rendszeresen ápolod, akár egy szép kertet, meg fogja hálálni.

Szeretnél több vásárlót nyerni a Facebookról, de nem tudod, hogyan kezdj neki? Segítünk felépíteni a Facebook kommunikációdat! Hogyan? Elkészítjük helyetted a posztokat, hogy mindig friss tartalommal találkozzanak a látogatók, amikről eszükbe jut a céged terméke, szolgáltatása, mégsem érzik nyomulós reklámnak.

Nézd meg a részleteket a Facebook posztokról itt>> 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top