Jöhet a nagy bevétel? Ismerd meg az értékesítési tölcsér stratégiáját!

Ha a sikeres eladás a tét, nem ronthatsz ajtóstul a házba! Az értékesítési tölcsér segítségedre lesz abban, hogy az érdeklődőkből ügyfeleid legyenek, lépésről lépésre haladva az általad kijelölt cél felé.

Ügyfélszelídítés, avagy az értékesítési tölcsér logikája

Először is csalitermékre lesz szükséged, ami például lehet egy olyan infóanyag, mellyel hasznos válaszokat, megoldásokat kínálsz az érdeklődők kérdéseire. Ezért a termékért cserébe még nem kell pénzt kérned: az ár nem más, mint a leendő ügyfeleid adatai, elérhetősége. Más szóval nem pénzzel, hanem kapcsolati lehetőséggel fognak „fizetni” neked.

A csali után a belépőtermék következik ebben a logikában. A belépőtermék arra való, hogy rászoktassa az érdeklődőt a pénzköltésre, vagyis bizalmat alapoz meg irántad. Ez a vásárlás az elköteleződés alapja a céged felé. Lehet szó például próbaidőszakról, alacsony áron kínált kipróbálási lehetőségről vagy a főbb termékeid, szolgáltatásod lecsupaszított, egyszerű verziójáról, amiért érdemes fizetni, de nem kell érte túl mélyen zsebbe nyúlni. A belépéshez olyan termék kell, amely eléggé olcsó ahhoz, hogy az érdeklődőnek ne is kelljen gondolkodnia azon: vajon megéri-e neki, mert az ajánlat vélt értéke jóval meghaladja a cserébe kért pénzt. Ez az impulzív vásárlás szintje, ahol a pénzköltés nem is okozhat fejtörést, hiszen fizetni fáj, mint az ebből a cikkünkből is kiderül.

Ha ezzel megvolt az előkészítés, az értékesítési tölcsér következő szintje már a főtermék lesz, amin a vállalkozásod alapul, és amiért a teljes tölcsért kialakítottuk. Olyan ez, mintha az első randin még nem kínáltunk volna jeggyűrűt, hanem csak udvaroltunk volna a kiszemeltnek, hogy aztán lassacskán eljussunk vele arra a szintre is, ahol már kimondja a boldogító igent a nagyobb elköteleződést feltételező ajánlatra.

Tovább a csúcsra: jöhet a luxus szint!

Ha ez is megvolt, akkor a prémium termékhez is el tudjuk juttatni az ügyfeledet. Ez a már kimondottan drága, luxusszínvonalú és különlegesen értékes termék vagy szolgáltatás, amit rendszerint csak azok rendelnek meg maguknak, akik fokról fokra végigjárták a leírt folyamatot, és teljes bizalommal viseltetnek a céged iránt.

A logika tehát az, hogy előbb az információra éhes, nem pedig vásárolni akaró érdeklődő ajánlatot kap az ingyenes infótermékre, a csalira, és ha ezt kérte, akkor a cserébe megadott elérhetőségére (e-mail-címére) megkapja a belépőtermékre vonatkozó ajánlatot. A pár ezer forintos belépőtermék megvásárlása bizalmat alakít ki, úgyhogy innen már továbbcsordogálhat a tölcsérben a főtermék felé, és végül eljuthat a prémium termékhez is, ami megkoronázza a teljes értékesítési folyamatot.

Mi kell ahhoz, hogy a gyakorlatban használd az értékesítési tölcsért? Mindegyik terméknek kell egy érkezőoldal, amin egy profin megírt értékesítési szöveg viszi végig a látogatót a vásárlásig. Hogy hogyan készül az értékesítési szöveg, ami elad, arról itt olvashatsz bővebben>>

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top