Enélkül nincs sikeres blog írás: ismerd meg az alapokat!

A blog írás a céged egyik legértékesebb marketingeszköze. De persze csak akkor, ha jól használod. Különben hiába rendszeres az ügyfélkommunikációd a blogodon, mert visszafelé sül el. Lássuk, mit kell tudnod ahhoz, hogy vásárlókat szerezz a blogoddal!

Villámtippek a sikeres blog írásért

Lehet, hogy „igazságtalan”, de tény: aránytalanul fontos a cím és a bevezetés. A marketinges ökölszabály szerint alapesetben az érdeklődők mintegy 80%-a fogja elolvasni az első pár sort, és a maradék 20% halad majd tovább a szövegben a lezárásig, ahol esélyed nyílik az eladásra is. 

Ha javítani szeretnél ezen az arányon, akkor utoljára írd meg a szöveg elejét, hogy ütősen összefoglalhasd a tartalmat, és hatásos legyen a „kínálás”!

Ami a hangvételt, a stílust illeti, meg se próbálj mindenkinek tetszeni. Látszólag az óceánban könnyebb a halászat – csakhogy nem minden hal, ami az óceánban él! 

Kevésbé rejtélyesen fogalmazva: csak látszólag eredményes stratégia az, ha a lehető legszélesebb célpiacra veted ki a hálódat, mert a túl széles merítéssel nem fogsz több értékes ügyfelet.

Gondolj ehelyett inkább üzleti kommunikációd első számú múzsájára, az ideális vásárlódra, és az ő személyisége alapján tervezd a továbbiakat. A legjobban akkor sikerül majd a szöveg, ha úgy hat, mintha személyesen őhozzá beszélnél.

Miről írj? Öntömjénezés és hatásvadász fordulatok helyett arra kell koncentrálnod, hogy hasznos és informatív legyen minden egyes sor, amelyet papírra vetsz. Ha nem az eladás célja, hanem az önzetlen segítés szándéka vezérel, akkor ‒ bár lehet, hogy szinte észre sem veszed ‒ az előbbi is szuperül sikerülni fog.

Végül ne feledd azt se, hogy nem azért írsz, mert nincs elég szöveg az interneten. A célod az, hogy kapcsolatot teremts a közönséggel, és cselekvésre ösztönözd. A cselekvésre való felszólítás legyen tömör, ütős, és mindig pontosan mondja meg, mit vársz az olvasótól! Általában a következő variációkkal találkozhatsz:

  • Rendeld meg most!
  • Iratkozz fel hírlevelünkre!
  • Jelentkezz (most)! / Regisztrálj te is!
  • Próbáld ki ingyen!
  • Csatlakozz hozzánk!
  • Tudj meg többet!

Hogy jó példával járjunk elöl, mi is így búcsúzunk most.smiley

Kattints tovább a linkre, ha szívesen (és díjmentesen) felturbóznád a ügyfélkommunikációdat blog írás és más marketingeszközök segítségével!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top