Brandépítés lépésről lépésre

Brandépítés

Fontos, hogy brandépítés esetén szem előtt tartsuk: a fogyasztónknak fogalma sincs arról, mit akarunk neki mutatni. Az egy dolog, hogy mit közvetítünk magunkról, az viszont egy másik, hogy mi áll össze ebből a fogyasztónk fejében rólunk. Márpedig a márkánk elsősorban az utóbbiból épül fel. Mindenki azt akarja, hogy szeressék a brandjét. Ehhez viszont hosszú, alaposan megfontolt út vezet, amihez most összeírtuk a legfontosabb lépéseket.

A brandépítés első lépései

Hogyan tudsz olyan márkát építeni, ami kiemel a versenytársaid közül, és hűséges fogyasztókkal ajándékoz meg? Mindenekelőtt fektess hangsúlyt a PR-odra, hiszen ez elengedhetetlenül fontos minden egyes stratégiai lépésed kialakításánál. Mivel semmilyen információja nincs a jövőbeni fogyasztódnak rólad, kezedben a lehetőség, hogy a lehető legjobb képet formáld meg magadról.

Határozd meg, hogy mi az a fogyasztói igény, probléma, hiány, amire megoldást tudsz kínálni! Ha ezt megtaláltad, vizsgáld meg, hogy pontosan hogyan tudod ezt a márkáddal megtenni? 

Keresd meg a célközönségedet, azaz jövőbeni fogyasztóidat, akiknek igényeit ki szeretnéd szolgálni! Ha mindezzel megvagy, tervezd meg, mi lesz az a fogyasztói élmény, amit vásárlóid a termékeddel vagy szolgáltatásoddal való találkozás után magukkal visznek.

Amikor a fentiekkel már pontosan tisztában vagy, végezz piackutatást, és a fejedben lévő elképzeléseket igazítsd az aktuális piaci trendekhez!

Adatok, mint a brandépítés alapjai

Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen versenyelőnyre és profitra tehetnének szert, ha elkezdenék felmérni a piacot és a versenytársakat maguk körül. Sok cégvezető a mai napig nem látja be ennek elsődleges fontosságát. Pedig, ha jó és tartós márkát akarsz építeni, írd fel ezt a legfontosabb teendőid közé: konkurenciaelemzés. Ennek elvégzése a kezdetektől fogva nagyon fontos, hiszen a konkurencia viselkedésének és kommunikációjának elemzésével fogod tudni felépíteni a saját stratégiáidat a pillanatnyi piaci körülményekhez legmegfelelőbb módon igazodva. Emellett fontos, hogy célközönséged viselkedését is nyomon kövesd, hiszen ebből fogod megtudni, milyennek is látnak téged potenciális vevőid.

A brandépítés kivitelezése

Amikor már minden háttérmunkát elvégeztél, jöhet a márkád testet öltése. Ehhez elsősorban egy jó grafikusra és egy jó szövegíróra lesz szükséged. Meg kell tervezned a logódat, a szlogenedet, a weboldaladat, a sales oldalaidat, a branded karakterét. Hogyan tedd mindezt? Úgy, hogy kialakítod azt az attitűdöt, amiért egyáltalán észrevesznek. 

Ehhez fontos, hogy a márkáddal való első találkozás saját élményt adjon, ami érzelmeket vált ki a fogyasztódból, és emlékké alakul benne, megteremtve a lojalitás alapját. Ezzel tudod megalapozni a hosszú távú márkahűséget vásárlóid körében. Milyen érzelmet kelts ehhez az első találkozásnál?

Építsd a márkádat szeretetből!

A szeretetet bármi kiválthatja, egy jó íz, egy különleges illat, egy hatékony használati eszköz, vagy egy szép művészeti alkotás. A jó brandépítés következménye, hogy a márkád érzelmeket tud közvetíteni, amivel a célközönséged tagjai azonosulhatnak. Semmi sem biztosítja jobban számodra a hosszú távú vásárlóhűséget, mint az érzelmi és elsősorban a szeretetalapú kötődés. 

Ennek kialakulásához időre és türelemre lesz szükséged. Mit tehetsz meg időközben ennek érdekében? Lépj elő a félhomályból, és állj ki a célözönséged elé! Ezt személyes márkaépítésnek hívják, aminek már semmi sem szabhat határt a közösségi média csatornáinak köszönhetően. Mesélj magadról, célkitűzéseidről, küldetésedről! Írj le mindent a blogodba, vagy mondd el egy videóban, és tedd fel a YouTube csatornádra! Ha bátran mered vállalni magad, az senkit sem hagy hidegen érzelmileg. Így leszel te a márkád elsődleges úttörője és igazi ikonikus arca!

Ha már brandépítés, akkor van számodra egy ütős ajánlatunk médiamegjelenésre!

Összeállítottunk egy csomagot, ami potom áron kínálja az egyedi megjelenéseket a médiában. A minimum PR-megjelenés, amit garantálunk, hogy 5 eltérő felületen fogod olvasni a cégedről írt cikkeket. Csapj le a lehetőségre most!

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top