A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

A blog írás Batmanje: a cím

A cím a blogbejegyzésed szuperhőse, aki jókor, jó helyen jelenik meg, a megfelelő köntösben. Pontosan tudja, milyen jelzésre kell felbukkannia, jelenléte bizakodást és megoldást sugároz. De csak a megfelelő jelmezben. Valljuk be: egy szuperhős köpeny és álarc nélkül nem az igazi, még akkor sem, ha szuperképességei és tudása alapvetően kiemelné az átlagemberek sorából. Batman is kevésbé népszerű és hiteles hős lenne mackónadrágban és tandembiciklivel, mint denevérmaszkban és Batmobillal.

A cím esetében dől el a legfontosabb kérdés: rákattintanak a cikkedre, vagy nem. Hitelesnek, hasznosnak, ígéretesnek tűnsz-e? Írhatsz zseniális értekezést a szakmádról, a termékedről vagy a szolgáltatásodról, ha a címedről érdektelenül lepattannak az olvasók, akkor csak az idődet pazaroltad.

Mielőtt blog írásra adnád a fejed, érdemes a következő 5 fontos tényezőt tanulmányozni a címadással kapcsolatban, hogy a cikkeid ne porosodjanak a Google polcain olvasatlanul!

  • Érzelmekre hat

A szuperhős felbukkanása különböző reakciókat vált ki az emberekből: bizakodás, kíváncsiság, boldogság, kétkedés. A blogbejegyzésed címének is érzelmeket kell kiváltania az érdeklődőből. Boldogsággal tölti el, hogy végre választ kap egy kérdésre? Kíváncsivá tetted, mert máshol ezzel a témával még nem találkozott? Az érzelmek felbukkanása pedig óhatatlanul is kattintásra készteti a célcsoportodat.

  • Egyediséget tükröz

Nagyon fontos tényező, ha ki akarsz tűnni a tömegből. Batman is a denevérjelmezével válhatott egyedivé a többi szuperhős között, ezért Te is adhatsz stílust a blogbejegyzéseid címének. Bátran bevetheted a magyar nyelv minden csalafintaságát, hiszen pont az a szép, hogy annyiféleképpen fejezheted ki magad.

  • Azonnali cselekvésre biztat

Éreztél már sürgető késztetést arra, hogy rákattints egy blogbejegyzésre? Na, annak a cikknek vélhetően tökéletes címe volt. Ezt a tényezőt össze is lehetne kötni az érzelmekre hatással, hiszen ha nem éled fel az érdeklődőben a kíváncsiság, a tudásvágy, elmarad a sürgető érzés is.

  • Hasznos

Hogy is ne lenne hasznos egy szuperhős? Hiszen egy pillantás alatt megoldja az emberek problémáját, és a segítségükre siet. A blog írás során a címadásban is szem előtt kell tartanod ezt a tényezőt. Előbb adj, hogy aztán kaphass! A tartalommarketing varázsa abban rejlik, hogy a megosztott tudásodért, segítségedért cserébe könnyedén elkötelezheted magad mellett a leendő vásárlóidat.

  • Ígéretet tesz

Egy jó blogbejegyzés címe (akárcsak egy szuperhős) első pillantásra magában hordozza a lehetőséget egy probléma vagy hiány megoldásra. Ígéretet tesz egyből az olvasó felé, hogy bizony, nálam lehet az a tudás, termék vagy szolgáltatás, ami a te kérdésedre válasz, a gondodra gyógyír lehet.

Első ránézésre elég sok összetevőnek kell megfelelnie a blogbejegyzésed címének. De semmi pánik! Íme 3 kérdés, amelyekkel ellenőrizheted: a címed készen áll-e arra, hogy a nagyközönség elé tárd.

  • A tartalmad egyedi és hasznos?
  • Az ígéreted egyedülálló és kivételes a versenytársaidhoz képest?
  • Sürgető kíváncsiságot váltasz-e ki, hogy azonnal felvegyék veled a kapcsolatot?

A cím, mint a blog írás Batmanje, különleges szerepet tölt be a cikkeid esetében: első pillantásra elkötelezetté teszi az olvasót. De ki az, aki továbblendíti az érdeklődőt és segít eloszlatni a maradék kételyeket a cikked profizmusával kapcsolatban? Ki az, aki nélkül Batman csak egy érdekes maszkban repkedő, fura figura lenne? Ideje megismerned a cím leghűségesebb segédjét, a bevezetést.

A blog írás Robinja: a bevezetés

A bevezetés nem kap elég hangsúlyt a blog írás berkeiben. Jelentéktelen összetevőként tekintenek rá, egy árnyékban megbúvó, kötelező elemként, amelyet úgyis mindenki mellőz. Csak a helykitöltésre, a karakterszám szaporítására jó. Tipikus „a szuperhős segédje” felállás: jó, jó, persze, hogy kell, de nem olyan fontos, mint maga az élharcos.

Pedig a bevezetés, a segéd az, aki leginkább a cím, a szuperhős keze alá dolgozik. Figyel az apró részletekre, elsimítja a maradék kételyeket és meggyőzi az olvasót arról, hogy a döntése helyes volt, amikor a cikkre kattintott.

Hogyan épül fel egy szuper bevezetés?

Először is „egyetért” az érdeklődő gondjaival. Megerősíti, hogy pl. „valóban nehéz manapság a blog írás”. Ezzel is nyomatékosítod, hogy érted az olvasód nehézségét, együtt érzel vele, teljes mértékben átérzed a fusztrációját.

Ekkor jön az ígéret. Te leszel a támasza, tálcán kínálod a megoldást, minden problémáját egy szempillantás alatt lesöpröd az asztalról. Hogy hogyan? A bevezetésben persze még nem lövöd le a „poént”, viszont átfogó képet adsz arról, hogyan küzdheti le az akadályokat a Te támogatásoddal.

A tökéletes bevezető valóban „csupán” egy szuperhőssegéd. Nem is olyan látványos, nem is olyan markáns, mint a cím, amely odavonz minden szempárt. De ahhoz, hogy hibátlan összkép alakuljon ki Rólad a leendő ügyfeledben, bizony a bevezetésnek is tudnia kell a dolgát.

Ha professzionális blogbejegyzésekre vágysz, amelyek egy szempillantás alatt meggyőzik a célpiacodat arról, hogy Rád mindig számíthatnak, akkor a szövegírás szolgáltatásunkat Neked találták ki! Kezdd el a piachódítást még ma!

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top