A reklámszöveg 8 igazi titka, hogy egyszerű legyen a szövegírás

Amerikai kutatók szplit tesztek ezreit végezték el, hogy megtalálják a legütősebb, legtöbb konverziót hozó bombasiker reklámszöveget. Hogy mi az a szplit teszt? A kutatók rengetegféle módon prezentálták a reklámszöveget, különböző betűtípussal, háttérrel, animációkkal és egyéb kreatív eszközökkel, de mindig csak egyetlen dolgot változtattak a megjelenítésen. A szplit teszt lényege tehát az, hogy egy elemet módosítanak a honlapon, és megnézik, melyik eredményez több konverziót.
Mi elhoztuk neked e kutatások legjobb eredményeit, 8 pontban összeszedve. Olvass tovább és legyél még sikeresebb e néhány egyszerű tipp követésével!

 

 

1. A reklámszöveg alapjai

Ha az alapokat vesszük, 4 dolgot kell megjegyezned. Az első, hogy olyan főcímet adj reklámszövegednek, mely megigézi az olvasót. A második: úgy rendezd az oldalt, hogy megnyerd a látogatót anélkül, hogy bármerre görgetnie kelljen az oldalon. Te sem görgetnél tovább, ha nem érdekelne, amit azonnal látsz, ugye? A harmadik, hogy ha részletezed a terméked előnyét, ne magát az előnyt emeld ki, hanem azt, hogy milyen problémát old meg. A negyedik dolog, amit az amerikai kutatók kirobbanóan jónak tartottak, az az, hogy a megrendelés gomb mellett hagyj egy lehetőséget a fogyasztónak arra, hogy ingyen kipróbálhassa termékedet.

2. A betűtípus és a méret kiválasztása sem mellékes

Ha már az alapokon túl vagy, a következő legégetőbb kérdés a betűtípus. Minél egyszerűbb betűt használsz, annál jobb lesz a konverziód. Az Arial például tökéletes választás, 12-es, vagy annál nagyobb méretben. Ez akár 30%-ot javíthat a konverziódon. Ha nagyobb betűkkel írnál, használd a Tahoma betűtípust 36-os, vagy nagyobb méretben! A Tahoma szűkebb sortávval ír, mint az Arial. Ez 17%-ot javíthat a konverziódon.

3. A háttér színe és megjelenése

Ha hiszel a színek erejében, annál jobb, ha nem, higgy a kutatások eredményeinek. Ha a reklámszövegnek kék, fehér vagy egy barna hátteret adsz, az képes javítani oldalad vonzerején. Ez azért van így, mert ezek a színek megbízhatóságot tükröznek.
Figyeld meg, nagyon sok tévéhíradóban e színek egyike jelenik meg a háttérben.

4. Az iniciálé csodája

Ha a reklámszöveg egy iniciáléval kezdődik, az megadja az olvasónak a kezdő lökést. Meglepő, de valószínűleg azért működik, mert felhívja magára a figyelmet.

5. Az ütős címek típusai

A szplit tesztek végzői kifejezetten eredményesnek találtak háromféle címet. Ezek a következők: Hogyan csináld jobban … ? Ki akar még … ? Három egyszerű tipp … ?
Milyen érdekes, a mi cikkünk is épp az utóbbit követte!

6. Kvíz az oldalon

Az emberek szeretnek feladatot megoldani, pláne, ha már sikerült felkeltened az érdeklődésüket. Fontos, hogy a kvíz végén lehetővé tedd, hogy a látogató megnézhesse az eredményeket, és mindezt egy olyan helyen, ahol folytatni tudja a reklámszöveg olvasását.

7. Illusztrációs fotó a termékről

Ez hatalmas sikert hozhat neked. Ha jó képeket teszel ki a sales oldaladra termékedről, azt imádni fogják. Ez akár 145%-os konverziót is hozhat! Ám vigyázz, a rossz minőségű képek ennek az ellentétét válthatják ki. A siker érdekében erre szánj egy kicsit több erőforrást. Hidd el, megéri!

8. Mágikus „Vedd meg most” gomb

A „Vedd meg” vagy a „Tedd a kosárba” gombok igazán elsöprő hatással bírnak. Ha megfelelően helyezed el. A mágikus hatás elérésének érdekében öt dologra figyelj. Legyen rajta egy nagy „Tedd a kosárba” gomb, egy piros szaggatott képkeret, egy kékkel aláhúzott „Tedd a kosárba” link, egy leértékelt ár és végül a legismertebb hitelkártya kibocsátók logói.

A kutatások eredményei közül, úgy érezzük, ezek a leghasznosabbak. Ha már ezeket betartod, a reklámszöveg még ütősebb, még eredményesebb lesz.

Bevételnövelő szövegírásKinek írunk reklámszöveget? 

Mi a kiváló cégeknek segítünk abban, hogy kimagasló legyen az üzleti kommunikációjuk. Olyan cégekkel dolgozunk együtt, akik a saját szakterületükön zseniálisak, de kihívást jelent számukra, hogy miként kommunikálják az erősségeiket.

Helyezd profi kezekbe a szövegírást!>>>

 

Langmár Zsuzsanna

Langmár Zsuzsanna

Küldetésünk, hogy segítsünk a kiváló cégeknek abban, hogy kimagasló legyen a kommunikációjuk. Ma már nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Azért alapítottam 2008-ban a Szövegírásblogot, ami 2016-tól Langmár Kommunikáció lett, hogy minél több magyar vállalkozásnak segítsünk a szakterületére koncentrálni – amíg nálunk jó kezekben van az üzleti kommunikációjuk.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top