A Facebook hirdetés mumusa: a „Bejegyzés kiemelése” árnyoldalai

Az első Facebook hirdetés megtervezésénél minden segítségnek örül az ember. Az ismeretlen terepen történő tapogatózás közben a szép kék „Bejegyzés kiemelése” gomb világítótorony lehet az éjszakában. Mégis, amennyire csábító a gomb használata, annál inkább óva intünk tőle. Cikkünkből megtudhatod, miért jársz jobban a Facebook Hirdetéskezelő használatával!

Lebutított Facebook hirdetés: a „Bejegyzés kiemelése” gomb

A „Bejegyzés kiemelése” (vagy angolul „Boost”) gomb minden megjelenő Facebook poszt alatt megtalálható. Óhatatlanul a legtöbb első céges Facebook hirdetés ezen gomb segítségével indul el a social media felületen. Kezelése egyértelmű és könnyű, segítségével nagyobb közönség számára teheted elérhetővé az üzenetedet. Legalábbis elsőre úgy tűnik.

Milyen beállításokat enged a „Bejegyzés kiemelése” gomb?

A Facebook hirdetések világában a „Bejegyzés kiemelése” gomb csupán néhány egyszerű beállítási lehetőséget kínál fel:

  • Célközönség – A célközönség kiválasztásánál igen szűkre szabott alternatívákat kapsz. Hirdethetsz csak az oldalad kedvelőinek, vagy az oldal kedvelőinek és azok ismerőseinek, esetleg egy bizonyos földrajzi hely alapján. Hátrány: Ezeken a beállításokon kívül nem tudsz pontosabban célozni. A Facebook hirdetésed nagy eséllyel olyan embereknek is fel fog ugrani, akik meg sem közelítik a célcsoportodat.
  • Költség – Megadhatsz egy maximum összeget, amit a hirdetésre szánsz. A Facebook ennek alapján fogja a napra lebontott költséget megjeleníteni, a becsült eléréssel együtt. Hátrány: A várható elérés értéke némileg sántít. Hiszen az elérést olyan tényezők is befolyásolják, mint a kreatív anyag minősége vagy a megfelelő célközönség beállítása.
  • Időtartam – Beállíthatod a pontos dátumot, vagy azt, hogy hány napig fusson a Facebook hirdetés.

A „Bejegyzés kiemelése” funkció meglehetősen szűk teret enged a pontos célközönség hatékony eléréséhez. A gomb használatával ugyan növelheted a lájkolók és a megosztók számát, azonban kevesebb az esélye annak, hogy tényleges vásárlókká váljanak.

Miért hatékonyabb a Facebook Hirdetéskezelő?

A Facebook hirdetés kezelések kapcsán érdemes a Hirdetéskezelő mellett letenned a voksodat. Bár tény, hogy elsőre jóval bonyolultabbnak tűnik, mint a kék gombos kistestvére, mégis, ha nem csupán szétszórni szeretnéd a pénzedet a virtuális szélben, akkor érdemes megbarátkoznod a felülettel.

Ami miatt szeretjük a Hirdetéskezelőt:

  • Hirdetés típusának meghatározása – Nem mindegy, hogy az oldal kedvelőinek számát szeretnéd növelni, vagy vásárlásra ösztönöznéd az érdeklődőket. A Hirdetéskezelőben a célodnak megfelelő módozatot választhatod ki.
  • Megjelenési helyek – Szeretnél az Instán és a Messenger alkalmazásban is hirdetni? Facebook hirdetésedet csak a Hirdetéskezelőn keresztül tudod több megjelenési helyre elhelyezni.
  • Módosítási lehetőség – Ha a „Bejegyzés kiemelése” gombot használod, nem lesz többé módod javítani vagy módosítani a szövegen. Ellenben a Hirdetéskezelőben akár teljesen újraírhatod a szövegedet.
  • A/B tesztelés – Sosincs tökéletes Facebook hirdetés szöveg vagy kreatív, csak egész jó. Erre találta ki a Facebook az A/B tesztelést, amelynek segítségével összehasonlíthatod, hogy melyik hirdetésed teljesít jobban és melyik kevésbé.
  • Haladó szintű célközönség-építés – A Hirdetéskezelőben finomhangolható a közönség célzása, szűkíthető, hogy a releváns ügyfelek számára jelenjen meg a hirdetés.
  • Mérés – A Hirdetéskezelő segítségével pontos adatokat nyerhetsz ki a rendszerből, ezáltal következtetéseket tudsz levonni a Facebook hirdetéseid hatékonyságáról.

A Hirdetéskezelőből indított Facebook hirdetések hatékonyságát nézve a legtöbb cég hamar rájön, hogy a „Bejegyzés kiemelése” gombot érdemes messzire elkerülni.

A Facebook hirdetéssel elcsábított közönséget megfelelő Facebook oldallal kell fogadni. Facebook kommunikációd megtervezésével segítünk megfogni az érdeklődőket!

Nagy Lehel

Nagy Lehel

Irdatlan nagy álmaim vannak. Lehet a családnevem "átka". De felvállalom őket. Viszont amióta megismerkedtem a szövegírással és ennek fontosságával, a klienseim álmaiért is felelősséget kezdtem vállalni. Mindegyikük arra szánta el magát, hogy jobbá tegye ezt a világot. Az esetek többségében pedig az én szövegem sorsdöntő lehet a küldetésükben. Én pedig szívesen hordom a köpenyt, és fogadom el a kihívást.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top