A 3+1 leggyakoribb hiba az üzleti kommunikáció terén

üzleti kommunikáció

Az üzleti kommunikáció az évtizedek során borzasztó nagy változásokon ment keresztül. Egykor az óriásplakátok és a tv-reklámok voltak az egyedüli mód arra, hogy egy cég hírnevet és ismertséget építsen ki. Az internet megjelenésével és elterjedésével azonban egy új színtér rajzolódott ki, ami új szintre emelte a reklámpiacot. Ez pedig az online világ. 

Facebook, Instagram, YouTube, e-mailek, weboldal – ezek csak töredékei azoknak az eszközöknek, amikkel megvalósíthatja egy cég az online üzleti kommunikációját. Függetlenül attól, hogy melyik mellett teszi le a voksát, ezek javarészt már beépültek a legtöbb cégvezető elméjébe, vagy akár a cégek mindennapi életébe.

Az alábbiakban bemutatunk 3+1 gyakori hibát, amit elkövetnek a cégek az online üzleti kommunikáció területén.

1. Szakzsargon használata

Egyes emberek szándékosan használnak szakszavakat, hogy szebb fényben tűnjenek fel. Ők meg vannak győződve arról, hogy ha olyan kifejezésekkel csillognak, amiket egy átlagember nem ért, akkor biztos azt fogják hinni róluk, hogy „hú, de okos”.

Ez lehet, hogy így van, de ha egy érdeklődő mindezzel a sok fura, érthetetlen szóval a cég weboldalán találkozik, akkor egész hamar el fog menni a kedve az üzleteléstől.

Ez azért van, mert egy összezavarodott elme sosem vásárol

Ha telitömöd a weboldaladat vagy a termékleírásodat olyan szavakkal, amik egy átlagos felhasználónak totál idegenek, akkor egyszerűen összezavarodik. Nem fogja érteni, miről beszélsz. Nem fogja érteni, mit akarsz eladni neki, de akár azt sem, hogy egyáltalán mivel foglalkozik a céged.

Kivétel: Ha a célközönséged mind művelt emberekből, például mérnökökből áll, akkor helyénvaló a szakzsargon használata. De akkor is érdemes meggyőződnöd arról, hogy a célközönség valóban érti azt a nyelvezetet.

Erről a témáról Az üzleti kommunikáció titka című ingyenes e-bookban írunk részletesebben.

2. Nem kommunikálni a közösségi médiában a követőkkel

Több esetben láttunk már olyan céget, amelyik elkezdett az Instagramon vagy a Facebookon kiépíteni egy követőtábort, aztán egy idő után egyszer csak leálltak. Ha ezeknek a közösségi oldalára fellépnél, azt látnád, hogy a legutolsó bejegyzés több hónapos. De az sem lenne meglepő, ha évekkel ezelőtt ment volna ki az utolsó poszt.

Ez súlyos üzleti kommunikációs hiba. Gondolj bele egy felhasználó szempontjából. Tegyük fel, hogy valaki – bármilyen okból kifolyólag – rákeres a Facebookon az üzletedre, és azt látja, hogy az utolsó bejegyzésed két éve volt kitéve. Ez szerinted milyen üzenetet sugall? Mi biztos azt gondolnánk, hogy az a cég már rég bezárt.

Nem kötelező minden nap kitenned egy bejegyzést a közösségi médiában (ámbár javasolt), de a heti egy bejegyzés az abszolút minimum. Azt javasoljuk, hogy iktasd be a heti teendők közé. Ha vért izzadsz, míg kipaszírozol magadból egy bejegyzést, és túl sok időt vesz igénybe a posztok elkészítése, akkor javasoljuk, hogy add ki ezt a feladatot szakembereknek.

3. Rendszertelen hírlevél-kommunikáció

Talán ez a leggyakoribb hiba az online üzleti kommunikáció terén, amit a magyar vállalatoknál látunk. 

Nem ritka, hogy a hírlevéllistával történő üzleti kommunikációból lesz a legtöbb bevétele egy cégnek. Annak ellenére, hogy tucatjával jelennek meg új, feltörekvő közösségi oldalak minden évben, az e-mail-marketing ereje nem csökken. Viszont azok a vállalatok, akik rendszertelenül kommunikálnak a hírlevéllistájuk címzettjei felé, valószínűleg messze nem hozzák ki belőle a legtöbbet.

Gondolj bele: azok, akik felkerültek az e-mail-listádra, már sokkal közelebb vannak ahhoz, hogy vevőkké váljanak. Vagy vásárlás után szerezted meg a címüket, vagy önszántukból adták meg, hogy feliratkozhassanak a címlistádra. Mondhatni „akarják”, hogy kommunikálj velük. Ha ez nem valósul meg, akkor máris keresztbe teszel az üzleti kommunikációnak. 

Javasoljuk, hogy legalább heti rendszerességgel küldj ki hírlevelet az e-mail-listádra. Lehetőleg ossz meg velük tartalmat, ne csak termékreklámot küldj nekik. Attól fognak a leghamarabb falra mászni, ha folyamatosan csak eladás szagú leveleket fognak kapni tőled. Olyan tartalmakat ossz meg velük, amik értékesek számukra. Ez építi a bizalmat. Mellesleg köztudott, hogy sokkal könnyebben vásárolunk azoktól a cégektől, akiket szakértőnek tekintünk, illetve azoktól, akikben megbízunk.

+1 Üzleti kommunikáció hiba: Nem használsz vevővéleményeket

Sokan tartanak ettől, nehogy nagyképűnek képzeljék őket. „A jó hír úgyis szájról szájra terjed.” Ennek is van igazságalapja, viszont annak is, hogy sokkal messzebbre fog szállni az ige, ha te vagy a motor mögötte. Ha te nem dicsekszel el az ügyfeleid sikereivel, akkor ne várd el, hogy mások önszántukból megtegyék. Megszámlálhatatlan cég esetében látjuk, hogy az üzleti kommunikáció nem tartalmazza az ügyfelek visszacsatolásait.

Bátran tedd ki a weboldaladra a vevővéleményeidet. Akár külön menüpontot is létrehozhatsz, ahol folyamatosan bővíted a listát. A Facebookon időnként oszd meg őket. Egy-egy hírlevél témája is egész nyugodtan lehet az egyik kliensed sikere. Ez jelentősen növeli a hírneved, jó PR, mellesleg építi a branded, a céged imázsát.

Reméljük, a fenti ötletek segítenek neked új szintre repíteni az online üzleti kommunikációdat! Viszont ha azt akarod, hogy a weboldalad egy szuper eladó gépezet legyen, a szövegírást nem bízhatod a titkárnőre, hogy a szabadidejében írja meg. Cégvezetőként neked kiemelten fontos megismerkedned a szövegírás világával. Miért is? Erről írunk bővebben itt>>

 

Nagy Lehel

Nagy Lehel

Irdatlan nagy álmaim vannak. Lehet a családnevem "átka". De felvállalom őket. Viszont amióta megismerkedtem a szövegírással és ennek fontosságával, a klienseim álmaiért is felelősséget kezdtem vállalni. Mindegyikük arra szánta el magát, hogy jobbá tegye ezt a világot. Az esetek többségében pedig az én szövegem sorsdöntő lehet a küldetésükben. Én pedig szívesen hordom a köpenyt, és fogadom el a kihívást.

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top