18 látogatószerző ötlet a közösségi média használatához

18 látogatószerző ötlet a közösségi média használatához

A Facebookot, az Instagramot vagy a közösségi média más felületeit nem azért használjuk, hogy elmenjen velük az időnk, hanem azért, hogy érdeklődőket szerezzünk. Első lépésben ehhez sok-sok látogatót szeretnénk a honlapunkra invitálni, ugye? 

Így terelgesd a látogatókat a weboldaladra a közösségi médiából

18 tippünk segítségedre lesz a feladathoz:

1. Posztolj rendszeresen és gyakran. Ez elég egyértelmű, ugye? Hiszen ha csak félévente adsz életjelet, miről jutnál a követőid eszébe?

2. Koncentrálj a célközönségedre. Az ő ízlésüknek megfelelő legyen a tartalom. Ha szeretnek olvasni, írj nyugodtan hosszú szöveget, ha imádják a vicces videókat, akkor szórakoztasd őket ilyen tartalommal.

3. Még a céges kommunikáció is hatékonyabb, ha személyes. Emberi hang, ezt szeretjük hallani, a neutrális, hivatalos szövegek senkit sem érdekelnek. Olvasd el ebben a blogban, hogyan kommunikálj cégként, mégis személyesen>>>

4. Megragadó illusztráció. Még ha csak egy rövid információt osztasz is meg, érdemes egy olyan képet társítanod hozzá, ami az érzelmekre hat. Akár vizuális élményt nyújt, akár szokatlan, akár vicces.

5. Bármit posztolsz, az legyen könnyen befogadható. Írhatsz egy komoly kérdésről hosszú szöveget, de még akkor is figyelj arra, hogy emészthető legyen. A szöveg tagolásával, címsorokkal, kiemelésekkel tudod ezt elérni. És az egyszerű nyelvezet használatával. Miért van erre szükség? Mert a közösségi médiában 200 km/órával görgetünk, és amit egy kicsit is megununk, azt otthagyjuk.

6. Használd a helyi tájszólást: az emojikat. 🙂 Persze, ez nem kötelező, ha nagyon távolinak érzed a stílusodtól. De most már nagyon sokféle kis rajzocska áll a rendelkezésedre, és ezek is segítenek könnyebben befogadhatóvá tenni az üzeneted. Ebben a blogbejegyzésben ismerkedhetsz meg velük jobban>>>

7. Magánszemélyként is légy aktív a közösségi médiában. Ha Te is lájkolsz, megosztasz posztokat, visszakapod ezt a kedvességet. Ehhez nem kell és nem is ajánlott egész nap a Facebookon lógnod.

8. Töltsd ki az oldalad adatait részletesen. Már megcsináltad ezt? Ok, de mikor, 8 éve? 🙂 Időnként érdemes átnézned, de akár minden nagy kampány idején megteheted, hogy az aktuális ajánlatot teszed például a Facebook-névjegyedbe, vagy az Insta-biódba. Tudod, „link a bióban”. 😉

9. Szerezz barátokat, akikkel segítitek egymást! Ha nagyon pang az élet a közösségi oldalaidon, akkor érdemes összefognod egy csapat vállalkozóval, és lájkolni, megosztani egymás posztjait. Így sokkal többen fogják látni az üzeneteidet.

10. Oszd meg újra a régi és népszerű posztjaidat. Ezzel ajánlott legalább 3 hónapot várnod. A legjobb, ha egy évnél régebbieket posztolsz újra.

11. Használj hashtageket. Egy poszthoz néhány hashtag tökéletes. Szuper, ha kitalálsz egy-egy sajátot is, és biztatod a követőidet, hogy ők is használják ezeket.

12. Mindig válaszolj a hozzászólásokra. Ha csak posztolsz, de nem válaszolsz, az jogosan kelt rossz benyomást. Itt is érvényesek a kommunikáció alapszabályai. 🙂

13. Oszd meg mások cikkeit is a szakterületedről. Ismerd el, ha más is hasznosat ír, lehet, hogy legközelebb ő osztja meg a Te cikkedet. 

14. Kérj ajánlásokat. A követőid szeretnek segíteni. Remek beszélgetést kezdhetsz velük, ha eszköz-, szakember-, étel-ital- vagy filmajánlásokat kérsz.

15. Készíts infografikát. Ha sok információt könnyen befogadhatóan tudsz átadni, hasznos leszel a vevőid számára, és figyelik majd a posztjaidat. Ehhez szuper eszköz az infografika, amiről itt írtunk bővebben>>>

16. Kösd össze a közösségi média oldalakat a weboldaladdal. Így könnyebben járkálnak ide-oda a látogatók.

17. A saját fotóidat használd, logóval ellátva. Persze, szeretjük az ingyenes képforrásokat, de a következő szint, ha a saját fényképeidet posztolod. A logót pedig ne feledd!

18. Kérj képeket a vevőidtől a terméked használatáról, és oszd meg ezeket. Így sokan kedvet kaphatnak a kipróbálásra azok közül, akik eddig kételkedtek benne, hogy valóban hasznos lesz számukra. 

Vége, és a nyereményjátékokat még nem is említettük. 🙂 

Van olyan tipp, amit még nem vetettél be elégszer? Akkor az a legjobb, ha most rögtön akcióba lendülsz, amíg friss az inspiráció.

Jó lenne alaposan kihasználni a közösségi médiában rejlő lehetőségeket, de nincs elég időd rá? Mi ügyfeleinknek egy hónapra előre állítjuk össze a posztokat, jogtiszta képekkel és lektorált szövegekkel úgy, hogy az a tartalommarketing játékszabályainak megfeleljen. Tudj meg többet a cégedre szabott Facebook kommunikáció szolgáltatásról itt.>>>

 

Radó Ancsi

Radó Ancsi

Hasonló Bejegyzések

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: pinterest
Pinterest
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: twitter
Twitter

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Scroll to Top