Pillantás a kulisszák mögé. Honnan szerez ötletet a profi szövegíró?

Pillantás a kulisszák mögé. Honnan szerez ötletet a profi szövegíró?

Pillantás a kulisszák mögé. Honnan szerez ötletet a profi szövegíró?

A szövegíró agya sem pénzbedobós lejátszó készülék! Bármennyire rutinos profiról van szó, néha a legkreatívabb elmét is legyűrheti a „tartalomfáradtság”, az ötlethiány. Miként lehet ilyenkor elindulni?

Ezek a technikák segítenek a szövegírói gyakorlatban

A marketing terén az ötlethiányra sokan az alábbi, villámgyors megoldásokat szokták javasolni:

  • írj toplistaszerűen
  • szerkessz táblázatot
  • készíts válogatást
  • egy meghökkentő párosítással új fényben tüntetheted fel az eddigieket: hasonlíts össze, kritizálj vagy értékelj ki a szakterületedhez tartozó, friss jelenségeket
  • tedd könnyen befogadhatóvá egy korábbi írásodat infografika, videó vagy rajz készítésével
  • keress egy új szemléltető példát, és írd le ugyanazt másképp
  • válaszolj egy neked feltett kérdésre a szerkesztett tartalom által

Emellett a követketkező 3 szempontot érdemes figyelembe venni, ha ezek sem indították be az alkotást:

1. A környezetedből meríts ötletet a szövegíráshoz!

Ha úgy érzed, hogy nem megy a szövegírás, azt tanácsolom, hagyj magadnak elegendő időt új gondolatok megformálásához. Sokszor elfelejtjük, hogy egy szöveg megírása a világtól elzártan, négy fal között zajlik, miközben úgy kell fogalmaznunk, hogy az emberek számára érthető legyen az elképzelésünk. Ezért azt tanácsolom, hogy foglalkozz más dolgokkal, lépj ki a környezetedből és a megszokott rutinodból, mert lehet, hogy éppen ez fog új ötletet adni számodra.

2. Foglalkozz önmagad igényeivel!

Ha az előző technika nem lenne elég inspiráció számodra a szövegíráshoz, akkor azt javaslom, hogy olvass. Keresd fel korábbi cikkeidet, barangolj az interneten, sőt, engedj meg magadnak olvasmányként olyan szövegeket is, amik nem a szövegírói munkádhoz kapcsolódnak, hanem amiket szimplán kedvtelésből olvasnál el. Miben segíthet mindez? Lehet, hogy pont egy olyan tartalomra fogsz rátalálni, ami elősegíti szövegíró munkádat, és általa új ötletekhez juthatsz hozzá.

3. Alakítsd ki a megfelelő munkakörnyezetet a szövegírás során!

Senki sem írhat fel receptre olyan pirulát, ami segítene a tartalomfáradtságból való kilábalásában, és amitől egyből gördülékenyen menne a szövegírás. A lényeg, hogy ebben a helyzetben is legyél önmagad, ne erőltesd az írást, hanem hagyd kicsit kikapcsolni és átállni az agyadat. Részben művészi vagy legalábbis kreatív tevékenységet folytatsz, ami azt jelenti, hogy nem fogod varázsütésszerűen megtölteni egy lapot. Éppen ezért javaslom neked, hogy gondold át, és ha kell, írd le, hogy szövegírás közben mi inspirál téged, így ha legközelebb is ilyen helyzetben találnád magad, már sokkal egyszerűbb dolgod lesz.

Több infóra van szükséged? Csemegézz kedvedre a hanganyagaink közt, és villámgyorsan fejlődni fogsz a szövegírói gyakorlatban!

 

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...