Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Milyen előnyei lehetnek az ösztönző marketing eszközöknek?

Általános szabály: a marketing eszközök alkalmazása elengedhetetlen a dinamikus fejlődés fenntartásához. Egy jól működő hűségprogram egy win-win szituáció, amely nemcsak az üzletednek jelent profitnövekedést, hanem a fogyasztód is elégedett lesz. Itt van néhány indok, amiért bele kell vágnod:

  • Imázserősítés – erőt és magabiztosságot sugároz rólad és a cégedről
  • A visszajáró vásárlók számának növekedése – mindenki szereti a kedvezményes lehetőségeket, ezért vissza fog térni
  • A versenytárs legyőzése – ügyfelek átcsábítása a konkurens szolgáltatótól
  • Keresztértékesítés – üzleti partnerkapcsolatok fejlesztése
  • Információgyűjtés – a fogyasztók szokásainak, igényeinek megismerése

 

Hűségprogram – lehetőségek egy személyi edző számára

Amikor elhatározod, hogy a marketing eszközök eme típusához nyúlsz, meg kell határoznod, milyen módon próbálod megnyerni a sportolóidat. Az egyik legkedveltebb lehetőség a hűségkártya vagy a pontgyűjtő füzet használata. A személyi edzők világában a motiváció megőrzése egy elég fontos teendő, egy-egy nehezebb foglalkozás után könnyebben veszi rá magát a sportoló a következő edzésre, ha anyagilag is ösztönözve van egy esetleges kedvezménnyel. Ezeket az akciókat számos kritériumhoz kötheted, íme néhány a sok közül:

  • Időszakhoz, például szezonális vagy valamilyen más akcióhoz (téli évszakokban)
  • Gyakorisághoz, amikor meghatározott számú edzés után jár a kedvezmény (10 után 1 ingyenes)
  • Elköteleződéshez, ha bérletet vásárolunk

 

Partnerkapcsolatok fejlesztése hűségprogramon keresztül

Egy edző számára elengedhetetlen a sportot körülvevő piaci világgal képben lenni és jó kapcsolatot ápolni. Képzeljük el, mihez kezdene egy futóedző, ha nem lenne rálátása a sportszergyártók aktuális trendjeire, a fitnesztermek innovációira! Hogyan adhatna táplálkozási tanácsokat, ha nem lenne információja a gasztronómia világáról? Egyedül nem megy, ezt kijelenthetjük. A szoros egymásrautaltság kitűnő lehetőséget kínál a kölcsönös előnyökkel járó szoros együttműködésre a marketing területén is.

Marketing eszközökön keresztül nemcsak a saját kedvezményeinkkel ajándékozhatjuk meg lojális ügyfeleinket, hanem a velünk kapcsolatban álló cégek szolgáltatásaival is díjazhatjuk őket. A partnerünkkel közösen meghatározott feltételek teljesítése után adható egy fitneszbérlet, egy életmód-tanácsadás vagy egy futócipő, attól függően, hogy melyik céggel állapodtunk meg előzetesen.

Úgy érzed, hogy neked is ideje felturbózni a kommunikációdat? Kattints a linkre, ha érdekelnek a legtutibb marketing eszközök! 

 

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...