A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

A marketing stratégiák nagy dilemmája: lökdösődni vagy vonzani

 „Push marketingnek” (vagyis „rányomó”, „rátoló” reklámozásnak) nevezik tehát azt a hozzáállást, amely megszakítja a kiszemelt közönség figyelmét a hirdetéssel, és többé-kevésbé erőszakosan más irányba igyekszik őt lökdösni.

Ehhez képest a tartalommarketing, vagyis az értékes tudás megosztásán alapuló stratégia a következő. A tartalommarketing alapgondolata, hogy a célközönségnek értékes, releváns és magas minőségű információt kell adni ahhoz, hogy üzleti eredményeket érjünk el. Az online marketing stratégia szerves része ez, melynek legalapvetőbb része a szövegírás, vagyis a rendszeres blogolás, a hírlevelezés és a közösségi média rendszeres, célzott használata.

Ha ezt a módszert választod, ahhoz némi türelem kell, mert a vevő kérdéseire, saját érdeklődésére építő „pull marketing” (azaz a „vonzó reklámozás”) nem azonnal akar hatni, ám annál kiszámíthatóbban és intenzívebben. Amit azonban a türelmedért cserébe a tartalommarketing tehet érted, az a hirdetési költségeid csökkentése és az emberek szerves érdeklődésének, a már meglevő, erős motivációinak (kíváncsiság, érdeklődés és problémamegoldási vágy) a kihasználása. Emellett a tudásod rendszeres kommunikálásával a szakértői státuszodat is építed, és előnyre teszel szert a versenytársaddal szemben egyszerűen azért, mert bizalmat építettél.

A marketing stratégiáknak ez a másik ága tehát tanítja, kineveli a vevőt, ahelyett, hogy a vásárlás felé lökdösné. Hogyan teheted ezt meg?

A legjobb, ha a módszert pontosan testre szabod, és a saját igényeidhez, vállalkozásod profiljához igazítod. Kattints a linkre, és fedezd fel, hogy melyek lehetnének a számodra legjobban működő marketing stratégiák!
 

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...