Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Miért a hírlevél a marketing eszközök királya? 

A válasz egyszerű: mert az üzenet egyenesen a célban landol, a kiszemelt jelölt postaládájában, ahol a legfontosabb, személyes és munkahelyi üzenetei között csípheted el a figyelmét. Mi több, ha a levelezést ügyesen csinálod, akkor személyes, közvetlen kommunikáció érzését fogod kelteni, és elindíthatsz egy olyan (képzeletbeli – vagy akár valós) beszélgetést, ami az ajánlatoddal zárul. 

Ehhez a legjobb megoldás az, ha a saját listára küldöd a promóciós leveleket, vagyis előbb valamilyen értékes, de díjmentes tartalommal ráveszed az embereket arra, hogy feliratkozzanak a hírlevéllistádra. Ha a weblapodon ilyen tudásanyagokat (e-könyvet, információs videókat stb.) tartogatsz azok számára, akik megadják Neked a manapság egyre jobban őrzött mail-címüket. Motiváld őket arra, hogy feliratkozzanak!

Ha ez megvan, igyekezned kell ellenállhatatlan tárgysorral indító leveleket küldeni. Ezt pl. úgy érheted el, ha már a címmel kíváncsiságot keltesz, vagy valamilyen újdonságra, hírre hivatkozol, amiről a címzettnek mindenképp hallania kell. A legjobb azonban, ha rögtön arról beszélsz, hogy milyen előnyökben lesz része az olvasónak, aki megnyitja az üzenetet.

Ami a stílust illeti: csak lazán és könnyedén! A profizmusodat nem úgy csillogtathatod meg a legjobban, ha szakszavakkal dobálózol, mert ez inkább csak elidegeníti a közönségedet. Inkább a barátságos szakértő benyomását kell keltened, aki nem öncélúan fitogtatja tudását, hanem mintegy a fogyasztó, az ügyfél védőügyvédjeként, vagyis a címzetted érdekeit szem előtt tartva rendet tesz a szakterület fogalmai közt, és a legjobb ajánlattal zárja az útbaigazítást. Próbáld csak ki ezt a hozzáállást, és meglátod, mennyi pluszt hoz heti egy-két jól célzott üzenet! 

Egyetlen elemből persze nem állhat a marketinges fegyvertár. Kattints tovább, ha más marketing eszközök is érdeklődsz!
 

 

 

További bejegyzések

Mutasd meg magad és vállalkozásod – Instagram

A mai üzleti világban mindenki rendelkezik céges Facebook-oldallal, aki egy kicsit is számít a saját területén. Ezen túlmutatóan szépen lassan már eljutottunk oda, hogy ez is kevés, és az, aki az Instagramon nem jeleníti meg vállalkozását, esélytelenül veszi fel a versenyt a konkurenciával szemben. A széles körű reklámozás egy még egyenlőre kevésbé „birtokba vett” területének, a professzionális Instagram-fióknak a működtetésében rejlő potenciált egy személyi edző sem hagyhatja figyelmen kívül. A továbbiakban megmutatjuk Neked, hogy mennyire egyszerű és praktikus egy ilyen profil kezelése, és azt is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert az alkalmazásával.

Olvasom tovább...

Erre figyel a célpiac! Milyen a problémaközpontú termékleírás?

A termékleírás is figyelembe kell hogy vegye a marketing alapszabályát, amely abból indul ki, hogy arról kell beszélnünk, ami az embereket elsősorban érdekli. Kitalálod, hogy mi az? Bizony, az első számú téma a célközönségedet alkotó személyek számára sem más, mint önmaguk és a saját problémáik. Ebből pedig először is egy negatív következmény adódik, éspedig:

Olvasom tovább...