Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

A kommunikációs terv készítése lépésről lépésre

Íme néhány kiindulópont (ésszerű sorrendben) a sikeres kommunikációs terv elkészítéséhez:

Kezdd a kihívással!

Ha igazán hasznos tervet akarsz, akkor nézz farkasszemet a problémával! Milyen kihívást kell kezelned (pl. érdeklődők hiánya, alacsony látogatottságú weblap stb.)? Milyen lehetőségeket kell megragadnod? Milyen veszélyekkel érdemes számolnod?

Tűzz ki magadnak konkrét, mérhető célt!

Minél pontosabb, sőt: lehetőleg számszerűsített célod van, annál valószínűbb, hogy diktálni tudja a cselekvési lépéseket, amiken keresztül megvalósítható. „Célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést” – törekedj kicsit többre annál, mint amit könnyedén elérhetsz, de azért ne duplázásban-triplázásban gondolkodj, mert nem valószerű.

Vázold a stratégiát!

Ez már a terv cselekvő része, de a taktikával szemben még nincsenek határidők, konkrét lépések hozzárendelve a felvázolt módszerekhez. Milyen kommunikációs csatornákat szeretnél használni, és milyen ritmusban, ahhoz, hogy soha ne fogyj ki az ügyfelekből? Miként tudod rendszeressé tenni a kommunikációdat? Milyen különbséget szeretnél felmutatni a versenytársaidhoz képest? Ezekre a kérdésekre érdemes válaszolnod, hogy a stratégiád igazán ütős legyen.

Tisztázd a taktikád!

A tervnek ez a része foglalja magában a részleteket, amelyekben tudvalevőleg a közmondásos ördög, de valójában a siker rejlik. Itt már a határidők, a konkrét teendők területén mozgunk. Mégpedig azért, hogy felelősségre vonhatók, elszámoltathatók legyünk saját magunk előtt, ha év közben nem tartjuk magunkat az önmagunknak tett ígérethez.

Ha mindez megvan, akkor már csak arra lesz szükség, hogy mérj és elemezz: hétről hétre számszerűen kell követned a terv megvalósulását, hogy menetközben finomíthass rajta.

Ugye kedvet kaptál a tervezéshez, de rád férne még egy kis segítség? Kattints tovább, és a Tied lehet a részletesen kidolgozott, profithozó kommunikációs terv!

 

További bejegyzések

A tartalommarketing legendája: valóban olyan hatékony az infografika?

Még mindig annyira hatásosak az infografikák? – a minap láttam ezt a kérdést az egyik közösségi portálon. Pontosan 5 évvel ezelőtt mi is írtunk egy blogcikket arról, hogy miért olyan szeretnivaló az infografika (itt elolvashatod), és tapasztalatból mondhatom, hogy az egyik legjobb tartalommarketing eszköz, ami valaha létezett. Persze naponta megjelenik egy cikk, amelyik valamelyik média vagy eszköz halálát jósolja meg, de ezek többségének egyetlen célja van: a klikkvadászat. 

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2020.07.07.
  • Marketing

5 lépés az értelmes influenszer marketing felé

Jól ismered már ezeket a hashtageket: #hirdetés #reklám #szponzorálttartalom, igaz? Sokszor a fejedet fogod az ilyen jellegű posztoknál, mégis időről időre elgondolkozol azon, hogy vajon célszerű, hasznos fogás lenne-e az influenszereket is bevonnod céged online marketingjébe?

Olvasom tovább...

Újrakezdéskor hogyan kell úgy beindítani a kommunikációt, hogy pénzt is hozzon? Online Percek

Ha az üzeneted egyre több emberhez eljut, akkor egyre többen fognak vásárolni. Ez az aranyszabály válsághelyzetben is működik. Azok az ügyfeleink, akik most sem hagyták abba a kommunikációt, nem kellett szembesüljenek a zuhanó statisztikák rémével. Hogyan támogasd az újrakezdést kommunikációs szempontból?

Olvasom tovább...

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...