Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

Aki tervez, az nyer! Kommunikációs terv tippek a piachódításhoz

A kommunikációs terv azért hasznos, mert aki tervez, az a jövőnek él, és nem csak a pillanatnyi problémamegoldásnak. Mi több, egy tavalyi felmérés szerint azok a kommunikációs tervvel rendelkező cégek, amelyek írott, dokumentált stratégiát követtek, 313%-kal nagyobb valószínűséggel számoltak be a kampányaik sikeréről, mint a csupán menetközben rögtönző társaik. (Forrás: a CoSchedule 100 országban végzett, 3 599 cégre kiterjedő kutatása.)

A kommunikációs terv készítése lépésről lépésre

Íme néhány kiindulópont (ésszerű sorrendben) a sikeres kommunikációs terv elkészítéséhez:

Kezdd a kihívással!

Ha igazán hasznos tervet akarsz, akkor nézz farkasszemet a problémával! Milyen kihívást kell kezelned (pl. érdeklődők hiánya, alacsony látogatottságú weblap stb.)? Milyen lehetőségeket kell megragadnod? Milyen veszélyekkel érdemes számolnod?

Tűzz ki magadnak konkrét, mérhető célt!

Minél pontosabb, sőt: lehetőleg számszerűsített célod van, annál valószínűbb, hogy diktálni tudja a cselekvési lépéseket, amiken keresztül megvalósítható. „Célozd meg a Holdat, hogy eltaláld a kerítést” – törekedj kicsit többre annál, mint amit könnyedén elérhetsz, de azért ne duplázásban-triplázásban gondolkodj, mert nem valószerű.

Vázold a stratégiát!

Ez már a terv cselekvő része, de a taktikával szemben még nincsenek határidők, konkrét lépések hozzárendelve a felvázolt módszerekhez. Milyen kommunikációs csatornákat szeretnél használni, és milyen ritmusban, ahhoz, hogy soha ne fogyj ki az ügyfelekből? Miként tudod rendszeressé tenni a kommunikációdat? Milyen különbséget szeretnél felmutatni a versenytársaidhoz képest? Ezekre a kérdésekre érdemes válaszolnod, hogy a stratégiád igazán ütős legyen.

Tisztázd a taktikád!

A tervnek ez a része foglalja magában a részleteket, amelyekben tudvalevőleg a közmondásos ördög, de valójában a siker rejlik. Itt már a határidők, a konkrét teendők területén mozgunk. Mégpedig azért, hogy felelősségre vonhatók, elszámoltathatók legyünk saját magunk előtt, ha év közben nem tartjuk magunkat az önmagunknak tett ígérethez.

Ha mindez megvan, akkor már csak arra lesz szükség, hogy mérj és elemezz: hétről hétre számszerűen kell követned a terv megvalósulását, hogy menetközben finomíthass rajta.

Ugye kedvet kaptál a tervezéshez, de rád férne még egy kis segítség? Kattints tovább, és a Tied lehet a részletesen kidolgozott, profithozó kommunikációs terv!

 

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...