Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Mi  a hatékony kommunikáció egy kozmetikus számára? Vendéged a nálad eltöltött idő után új emberként áll fel a székből. Szebb vagy éppen simább lett a bőre, kontúrosabb az arca. Bármilyen kezelésen is volt nálad, biztos lehetsz benne, hogy a távozás pillanatában a legjobb állapotában tudod azonnal nyakon csípni sugárzóan pozitív hangulatát. Ne hagyd kisétálni egyetlen köszönéssel, kérj ajánlást ott és akkor!

A hatékony kommunikáció nem nehéz, csak új lehet...

Ha eddig ezt nem tetted meg, azt gondolhatod, hogy nagyon furán venné ki magát ez a szituáció, pedig egyáltalán nem erről van szó. Nézzük meg a szakmádat kicsit távolabbról, vegyél fel egy kék szemüveget! A kék szemüvegen keresztül most a felhőkön ülve letekintesz a saját szakmádra és saját magadra. Mit látsz? Mi az, amit te valójában teszel a vendégeddel? Kiszeded a szemöldökét? Legyantázod a lábát? Szépítő maszkot teszel fel? Nem… A lelkét ápolod. Önbizalmat, nyugalmat, a szürke hétköznapokból való kiszakadást adsz neki ajándékba. Mindeközben kialakítasz vele egy közvetlen kapcsolatot. Beszélgetsz és ismerkedsz vele, meghallgatod. Nem csak a haját vagy a körmét babrálod, a testéhez érsz, van, hogy le is vetkőzik előtted. Mi ez, ha nem bizalom? Ezt a bizalmat tudod a szó legnemesebb értelmében kihasználni, és jókor jó helyen a saját hasznodra fordítani. Merj tehát kérni! Íme két alapmódszer, amit akár azonnal alkamazni is tudsz a legközelebbi alkalommal.

A szívélyes elválás módszere 

Ez a módszer az idősebb vendégeidnek szól, akik nem nagyon nyomkodják a telefonjukat, és nem élnek online életet. Amikor végeztél a munkáddal, és a fizetésre kerül a sor, mielőtt elfogadnád a pénzt, vedd elő névjegykártyád, és nyomj a kezébe belőle 2-3 darabot. „Remélem, jól érezted magad nálam. Kérlek, fogadd el a névjegykártyámat, és ha akad olyan ismerősöd, aki kozmetikust keres, nyugodtan ajánlj neki. A hónapban vannak még szabad időpontjaim.” Ennyi vagy ehhez hasonló szöveg bőven elég is. Esetleg a névjegykártya mellé adhatsz egy apró ajándékot gesztusként, (krémminta, cukorka stb.), amivel még inkább a pozitív élményt társítja majd a nevedhez. Ezzel nyomatékosítod, hogy van még szabad időpontod, így amikor szóba kerül az ismerősei között ez a téma, biztosan ajánlani fog téged.

Az online népszerűsítés módszere

Kozmetikusként bizonyára rendelkezel Facebook-oldallal és/vagy weboldallal. Ha még nem, akkor minél előbb csinálj egyet, mert enélkül valójában nem is létezel! A Facebook-oldalon konkrét lehetőséged nyílik arra, hogy pontozzanak téged a vendégeid, elégedettségük alapján. 5 csillag a legjobb teljesítmény, a csillagok mellé pedig megjegyzést is tudnak fűzni. Ez egy káprázatos lehetőség arra, hogy ajánlást kérj az online térben! Szintén a munkád végeztével, de még a fizetés előtt kérdezd meg a vendégedtől: „Láttad már a Facebook-oldalam?” Vedd elő a telefonod, és mutasd meg neki! A vizualitás nagyon fontos! Vedd rá, hogy ott és akkor nyomjon egy like-ot az oldalra, és kövessen. Például: „Sokszor megosztok hasznos infókat az oldalamon, ha követsz, te is láthatod.” Ha sikerült elérni, akkor már csak egy dolgod van. Közöld vele a kívánságod: „Sokat jelentene nekem, ha majd értékelnéd munkámat egy visszajelzéssel a Facebookon”. Ugye nem nehéz? Mindezt persze csak és kizárólag akkor tedd meg, ha úgy érzékeled, hogy a vendéged 100%-osan elégedett és boldog attól, hogy nálad szépülhetett. Az esetleges zsörtölődő, rossz kedélyű vendégeknél ezt a módszert inkább ne alkalmazd.

Az ajánlás kérése egy teljesen alap- és tökéletes módszer arra, hogy elinduljon a pozitív lavina a vállalkozásod jövőjét illetően. Mégis nagyon sokan nem élnek vele, mert akkor és ott, hirtelen eszükbe sem jut. Légy tudatos, soha ne hagyd ki! A vendégedben nyomatékosítanod kell, amikor a kezelésnek vége, hogy neked sokat jelent az ő véleménye, visszajelzése! Ne hagyd ki sosem ezt a momentumot, és meglátod, hamarosan könnyebb lesz az ügyfélszerzés, mint ez idáig gondoltad! Itt még azonban közel sincs vége.

Ha felcsillant a szemed, és még több tudást szeretnél magadba szívni ahhoz, hogy maximálisan sikeres vállalkozásod legyen, akkor ez a hatékony kommunikáció témáját körüljáró, 5 alkalmas, ingyenes videósorozat pont neked készült!

 

További bejegyzések

A tartalommarketing legendája: valóban olyan hatékony az infografika?

Még mindig annyira hatásosak az infografikák? – a minap láttam ezt a kérdést az egyik közösségi portálon. Pontosan 5 évvel ezelőtt mi is írtunk egy blogcikket arról, hogy miért olyan szeretnivaló az infografika (itt elolvashatod), és tapasztalatból mondhatom, hogy az egyik legjobb tartalommarketing eszköz, ami valaha létezett. Persze naponta megjelenik egy cikk, amelyik valamelyik média vagy eszköz halálát jósolja meg, de ezek többségének egyetlen célja van: a klikkvadászat. 

Olvasom tovább...

  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2020.07.07.
  • Marketing

5 lépés az értelmes influenszer marketing felé

Jól ismered már ezeket a hashtageket: #hirdetés #reklám #szponzorálttartalom, igaz? Sokszor a fejedet fogod az ilyen jellegű posztoknál, mégis időről időre elgondolkozol azon, hogy vajon célszerű, hasznos fogás lenne-e az influenszereket is bevonnod céged online marketingjébe?

Olvasom tovább...

Újrakezdéskor hogyan kell úgy beindítani a kommunikációt, hogy pénzt is hozzon? Online Percek

Ha az üzeneted egyre több emberhez eljut, akkor egyre többen fognak vásárolni. Ez az aranyszabály válsághelyzetben is működik. Azok az ügyfeleink, akik most sem hagyták abba a kommunikációt, nem kellett szembesüljenek a zuhanó statisztikák rémével. Hogyan támogasd az újrakezdést kommunikációs szempontból?

Olvasom tovább...

Tisza-tavi Fesztivál PR-cikk sikersztori: 24 óra alatt 40 megjelenés!

Hogy mi egy PR-cikk lényege? A válasz igen összetett. Egy ilyen cikk ugyanis megszülethet pl. azért, hogy megismertesse a közönséggel egy adott szervezet, illetve cég tevékenységét és eredményeit, vagy épp pozitív irányba terelje a szervezetről kialakított képet, de kiválóan alkalmas arra is, hogy felkeltse az érdeklődést az adott vállalkozás, termék vagy akár egy esemény iránt.

Olvasom tovább...

Inbound marketing, a profik marketingstratégiája

Az inbound marketinget a XXI. század reklámzajába belefásult és a milliós költségekkel rendelkező nagyvállalatok reklámzaját túlszárnyalni képtelen vállalkozások marketingszakemberei hívták életre. De mi az, ami képes túlmutatni egy dömpingszerű, lehengerlő marketingkampányon? Milyen stratégia teheti szorosabbá a közted és az ügyfeled között kialakult üzleti kapcsolatot? Ideje lerántani erről a leplet!

Olvasom tovább...