Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Ajánláskérési módszerek kozmetikusnak: a hatékony kommunikáció kulcsa

Mi  a hatékony kommunikáció egy kozmetikus számára? Vendéged a nálad eltöltött idő után új emberként áll fel a székből. Szebb vagy éppen simább lett a bőre, kontúrosabb az arca. Bármilyen kezelésen is volt nálad, biztos lehetsz benne, hogy a távozás pillanatában a legjobb állapotában tudod azonnal nyakon csípni sugárzóan pozitív hangulatát. Ne hagyd kisétálni egyetlen köszönéssel, kérj ajánlást ott és akkor!

A hatékony kommunikáció nem nehéz, csak új lehet...

Ha eddig ezt nem tetted meg, azt gondolhatod, hogy nagyon furán venné ki magát ez a szituáció, pedig egyáltalán nem erről van szó. Nézzük meg a szakmádat kicsit távolabbról, vegyél fel egy kék szemüveget! A kék szemüvegen keresztül most a felhőkön ülve letekintesz a saját szakmádra és saját magadra. Mit látsz? Mi az, amit te valójában teszel a vendégeddel? Kiszeded a szemöldökét? Legyantázod a lábát? Szépítő maszkot teszel fel? Nem… A lelkét ápolod. Önbizalmat, nyugalmat, a szürke hétköznapokból való kiszakadást adsz neki ajándékba. Mindeközben kialakítasz vele egy közvetlen kapcsolatot. Beszélgetsz és ismerkedsz vele, meghallgatod. Nem csak a haját vagy a körmét babrálod, a testéhez érsz, van, hogy le is vetkőzik előtted. Mi ez, ha nem bizalom? Ezt a bizalmat tudod a szó legnemesebb értelmében kihasználni, és jókor jó helyen a saját hasznodra fordítani. Merj tehát kérni! Íme két alapmódszer, amit akár azonnal alkamazni is tudsz a legközelebbi alkalommal.

A szívélyes elválás módszere 

Ez a módszer az idősebb vendégeidnek szól, akik nem nagyon nyomkodják a telefonjukat, és nem élnek online életet. Amikor végeztél a munkáddal, és a fizetésre kerül a sor, mielőtt elfogadnád a pénzt, vedd elő névjegykártyád, és nyomj a kezébe belőle 2-3 darabot. „Remélem, jól érezted magad nálam. Kérlek, fogadd el a névjegykártyámat, és ha akad olyan ismerősöd, aki kozmetikust keres, nyugodtan ajánlj neki. A hónapban vannak még szabad időpontjaim.” Ennyi vagy ehhez hasonló szöveg bőven elég is. Esetleg a névjegykártya mellé adhatsz egy apró ajándékot gesztusként, (krémminta, cukorka stb.), amivel még inkább a pozitív élményt társítja majd a nevedhez. Ezzel nyomatékosítod, hogy van még szabad időpontod, így amikor szóba kerül az ismerősei között ez a téma, biztosan ajánlani fog téged.

Az online népszerűsítés módszere

Kozmetikusként bizonyára rendelkezel Facebook-oldallal és/vagy weboldallal. Ha még nem, akkor minél előbb csinálj egyet, mert enélkül valójában nem is létezel! A Facebook-oldalon konkrét lehetőséged nyílik arra, hogy pontozzanak téged a vendégeid, elégedettségük alapján. 5 csillag a legjobb teljesítmény, a csillagok mellé pedig megjegyzést is tudnak fűzni. Ez egy káprázatos lehetőség arra, hogy ajánlást kérj az online térben! Szintén a munkád végeztével, de még a fizetés előtt kérdezd meg a vendégedtől: „Láttad már a Facebook-oldalam?” Vedd elő a telefonod, és mutasd meg neki! A vizualitás nagyon fontos! Vedd rá, hogy ott és akkor nyomjon egy like-ot az oldalra, és kövessen. Például: „Sokszor megosztok hasznos infókat az oldalamon, ha követsz, te is láthatod.” Ha sikerült elérni, akkor már csak egy dolgod van. Közöld vele a kívánságod: „Sokat jelentene nekem, ha majd értékelnéd munkámat egy visszajelzéssel a Facebookon”. Ugye nem nehéz? Mindezt persze csak és kizárólag akkor tedd meg, ha úgy érzékeled, hogy a vendéged 100%-osan elégedett és boldog attól, hogy nálad szépülhetett. Az esetleges zsörtölődő, rossz kedélyű vendégeknél ezt a módszert inkább ne alkalmazd.

Az ajánlás kérése egy teljesen alap- és tökéletes módszer arra, hogy elinduljon a pozitív lavina a vállalkozásod jövőjét illetően. Mégis nagyon sokan nem élnek vele, mert akkor és ott, hirtelen eszükbe sem jut. Légy tudatos, soha ne hagyd ki! A vendégedben nyomatékosítanod kell, amikor a kezelésnek vége, hogy neked sokat jelent az ő véleménye, visszajelzése! Ne hagyd ki sosem ezt a momentumot, és meglátod, hamarosan könnyebb lesz az ügyfélszerzés, mint ez idáig gondoltad! Itt még azonban közel sincs vége.

Ha felcsillant a szemed, és még több tudást szeretnél magadba szívni ahhoz, hogy maximálisan sikeres vállalkozásod legyen, akkor ez a hatékony kommunikáció témáját körüljáró, 5 alkalmas, ingyenes videósorozat pont neked készült!

 

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...