Szórd bőkezűen a tudásod! A hatékony tartalommarketing abc-je

Szórd bőkezűen a tudásod! A hatékony tartalommarketing abc-je

Szórd bőkezűen a tudásod! A hatékony tartalommarketing abc-je

A tartalommarketing ütős és olcsó lehet, ha pontosan megcélozza az érdeklődők problémáit, és tippeket is kínál a megoldásukra. Ezért ha azt tapasztalod, hogy a közönség nem hajlandó figyelni, vagy ha sokallod a hirdetési költségeket, akkor ebből: az emberek problémáiból és az orvoslásukhoz való szaktudásodból éri meg kiindulnod. De vajon még mit kell figyelembe venned?

Amit a tartalommarketingről tudnod érdemes

Számodra lehet, hogy kézenfekvő, de más egyenesen életmentőnek érezheti, ha tippeket adsz a vásárlást megelőző döntéshelyzetben, ismerteted a szakmád alapfogalmait, érthetően összefoglalod az újdonságokat, vagy meggyőző érveket adsz a saját portékád melletti döntéshez.

Ezt mind-mind a tartalommarketing eszközeivel teheted meg, amelyek közt a blogcikkek, a Facebook-bejegyzések, a „hogyan csináld” videók, az e-bookok, a magazinok és újabban a podcastok kiváló csatornák lehetnek ahhoz, hogy hasznos tartalmakat közvetítsenek a célközönséged számára.

Miért hat ilyen jól? Mert sokkal bizalomgerjesztőbb a hagyományos reklámnál. A figyelmüket megzavaró üzenetek helyett az érdeklődők sokkal inkább értékelni fogják, ha valaki önzetlenül segíteni próbál. Sőt, még a viszonzás természetes emberi reflexe is beindul, ha az ember előbb valami értékeset (tájékoztatást, tudást) kap.

Emellett persze a szakértői pozíciód is épülni fog, ha tartalommarketing kampányra építesz. Ennek az az alapja, hogy olyan szempontok szerint mutatod be a tevékenységedet, amelyek az irántad mint a saját területed hiteles szakértője iránti bizalmat erősítik

Ezáltal ügyfeleid szemében nem kereskedőként, hanem szaktekintélyként fogsz megjelenni, akinek a tanácsát érdemes megfogadni. Akárcsak egy orvos, egy ügyvéd vagy más tekintélyes szakértő esetében, akihez problémáink megoldása érdekében önként fordulunk, és cserébe honoráriumát szívesen megfizetjük.

Végül pedig, amitől ez az egész stratégia meggyőzőbb lehet akár az óriásplakátoknál is: ha ingyen adsz minőséget (pl. híreket, videókat, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat stb.), akkor az érdeklődő, aki először kerül veled kapcsolatba, így fog felkiáltani: „Te jó ég! Ha ilyen klassz itt az, amit ő ingyen ad – hát akkor milyen szuper lesz az, amiért még fizetni is kell?!” 

És ezt a logikát követve több mint valószínű, hogy vásárolni is fog tőled.

Bizonytalan vagy, hogy miként indulhatnál el a profithozó kampányok felé? Kérd idei évnyitó tanfolyamunkat ingyen, a tartalommarketing sikeréhez!

 

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...