Vedd célba a sikert! Év eleji marketing terv tippek

Vedd célba a sikert! Év eleji marketing terv tippek

Vedd célba a sikert! Év eleji marketing terv tippek

A sikeres marketing terv esetében is érvényes: újévi fogadalmak helyett konkrét célokat kell kitűznöd ahhoz, hogy ne úgy végződjék a dolog, mint azok számára, akik hamarosan a kibúvókat kezdik el keresni („ez nem nekem való”, „nincsen időm/pénzem/energiám erre”, „nem tehetem meg”,  „most éppen nem abban a szakaszában vagyok az életemnek...”). De vajon mit érdemes még tudni ahhoz, hogy jobb éved legyen?

Kulcsadatok a marketing terv összerakásához

Stuart H. Britt amerikai marketingzseni azt mondta: egy üzletet nem reklámozni olyan, mint amikor kacsintasz egy lányra a sötétben. Te tudod, hogy mit csinálsz, de rajtad kívül senki más nem tudja.

Alapos helyzetismeret hiányában ugyanez a helyzet a marketing tervvel is. Ahhoz, hogy ne a sötétben tapogatózz, érdemes körülnézned a konkurenciád háza táján is.

Kik blogolnak a versenytársaid közül? Milyen témákkal szoktak foglalkozni? Több mint érdemes: kötelező ezekre a kérdésekre válaszolnod, és a válaszokat beépítened a saját stratégiádba. 

A konkurens cégek kommunikációja nyílt titok lesz számodra, ha figyelemmel kíséred a blogjukat, és feliratkozol a hírlevelükre. A cikkeikből ki fog derülni az, hogy milyen főbb előnyökre szeretik felhívni a figyelmet, és milyen termékskálán próbálják végigvezetni azokat az ügyféljelölteket, akikből törzsvásárlókat szeretnének faragni.

Persze nem azért nézünk rá egy kicsit a konkurenciára, hogy tőle nyerjünk ihletet, és másolni kezdjük! „Egyedi értékesítési ajánlat” vagy „egyéni versenyelőny”: nevezd, ahogy csak tetszik, de mindenképpen ez az, ami egy céget megkülönböztet a piacon, és az érdeklődők szemében Téged is egyedülállóvá tesz

Miután „kémkedtél” egy kicsit a többiek háza táján, építsd a saját csatatervedet arra, ami megkülönböztet – és ne az általuk diktált játszmához csatlakozz! Azokat, akik grammra ugyanazt kínálják, mint mindenki más, könnyű összehasonlítani (és faképnél hagyni), mert a választási szempont ilyenkor az ár, és a legolcsóbb nyer.

Ha azonban olyan előnyökre épül az idei marketingstratégiád, amiket csak Te tudsz nyújtani, akkor végre nem az akciózással, árleszállítással kell a vevőkre vadásznod, hanem a minőség lehet a legfőbb ütőkártya.

2020-ban több profitot szeretnél? Ennek kulcsa a kezedben van, és nem más, mint a kommunikáció. Kérd díjmentes útmutatónkat a linken, és hamarosan birtokodban lehet idénre a sikeres marketing terv!

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...