Minél több, annál jobb? Online kommunikáció egy jól működő cégben

Minél több, annál jobb? Online kommunikáció egy jól működő cégben

Minél több, annál jobb? Online kommunikáció egy jól működő cégben

Biztosan észrevetted: az online kommunikáció csatornái úgy szaporodnak manapság, mint eső után a gombák. Hajdanán beértük egy elektronikus postafiókkal, amit a telefon használatával egészítettünk ki. Ma pedig már ott tartunk, hogy legalább négy-ötféle módon elérhetők vagyunk, és egyre nagyobb beáramló kommunikációt kell menedzselnünk nap mint nap.

Hogyan tartható kordában az online kommunikáció?

Félreértés ne essék: jöjjenek csak azok az üzenetek, akár minél több csatornán is, hiszen ezzel jön cégünkbe a pénz! Van azonban néhány ügyes módszer, amivel elérhetjük, hogy mi irányítsuk a kommunikációt, és ne vesszen el semmi a bejövő adatmennyiség zűrzavarában.

A kérdés először is az, hogy melyik legyen az elsődleges kommunikációs csatorna. Vannak cégek, ahol a munkatársak zárt Facebook-csoportra bízzák magukat a folyó ügyek megbeszélése kapcsán. Itt aztán idővel el is indul a helyi tréfamester(ek) „jóvoltából” a mindenféle vicces képek, aranyos kutyus-cicus videók megosztása, aminek már csak a figyelmen kívül hagyásával is hasznos munkaidő megy el – mint amikor az elektronikus postaládánkból takarítjuk a spamet –, és előbb-utóbb úgyis némítani kell a visszaeső visszaélőket.

Más kézenfekvő jelöltek a klasszikus megoldás, az e-mail kiváltására: a Viber, a WhatsApp, esetleg a Facebook Messenger, amit a gyorsasága, közvetlensége miatt az ügyfelek is szeretnek. Érdemes-e bármelyik járatlan útért elhagynunk a jártat?

Az összkép úgy fest, hogy ma Magyarországon a Facebook üzleti célú használata a legelterjedtebb, a külföldiek kedvéért azonban érdemes a WhatsAppot is készenlétben tartani, mert ezt leginkább ők szeretik, ami meg a Vibert illeti, ez inkább a lakossági felhasználók terepe.

Egyszóval a Facebook Messenger használatából aligha vonhatja ki magát bárki is, aki céget vezet. Ügyfeleink és barátaink ezen keresnek meg, úgyhogy érdemes ezen fél szemmel követni az üzenetszámlálót – de korántsem azért, hogy minden egyes új üzenetért rögtön otthagyjunk csapot-papot, és reagáljunk. 

Olyan ez kicsit, mint a ruhamosás: egyetlen pár zokniért még nem indítjuk be a mosógépet, mert egyszerűen nem gyűlt össze annyi, hogy ezzel foglalkozzunk. Így van ez a Messenger-üzenetekkel is: időnként kell az üzeneteket átnézni, amikor összegyűlt annyi, hogy külön programpontot alkosson a napi teendők sorában.

Ezzel a szabállyal függ össze az is, hogy a céges online kommunikáció terén is nevelni kell az embereket. A Messenger kiváló eszköz arra, hogy egy-egy rövid üzenet által „megérintsd” rajta keresztül az ügyfeleket, de a tényleges munkavégzéshez, a komolyabb megbeszélésekhez pillanatnyisága, szaggatottsága, az infók visszakeresésének nehézkessége miatt nem ajánlott.

Ne ezen menjen tehát a párbeszéd lényegi része! Ha fontos infót kapsz a Messengeren, udvariasan nyugtázd, és kérd a feladót, hogy küldje meg e-mailben, hogy kereshető és ugyanabban az egységes közegben kezelhető legyen minden, ami a munkához kellhet.

Egyszerű elv ez, de fontos ragaszkodni hozzá, mert a rend és a szervezettség az, ami szabadabbá tesz. Ha tetszett a tippünk, iratkozz fel a Kommunikáció Kisokosra, hogy mindig időben megkapd a friss tudást az online kommunikáció területéről!

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...