A hatékony online szövegírás praktikái

A hatékony online szövegírás praktikái

A hatékony online szövegírás praktikái

A szövegírás összetett munka, mely elképesztő kihívás is, hiszen folytonos és szárnyaló kreativitást, illetve látásmódot kíván tőled. Szövegírás során másképp kell ugyanis alakítanod a célcsoportodnak szánt tartalmat egy blogcikk vagy hírlevél, esetleg értékesítési oldal, és másképp egy közösségi platformra szánt hirdetés esetében.

A Facebook- és az Instagram-oldalak sajátossága a szövegírás szempontjából

A Facebook- és az Instagram-hirdetéseid célja, hogy a megfelelő, előre meghatározott oldalra irányítsák a kiválasztott célcsoportod tagjait. A közösségi oldalakon azonban csak a hirdetések egy része ér célt.

Az emberek egységnyi idő alatt igyekeznek minél több információt magukba szívni. Pillanatok alatt döntenek tehát arról is, hogy a te mondanivalód érdekli-e őket, vagy sem. Ha hirdetéseddel nem tudod megragadni a figyelmüket, már görgetnek is tovább, és nem nálad fogják elkölteni a pénzüket.

Hogyan írj figyelemfelkeltő és sikeres hirdetési szövegeket a Facebookra és az Instagramra?

Ahhoz, hogy sikeres légy a közösségi platformokon, a szövegírás, valamint a hirdetésed összeállítása során a megfelelő figyelemfelkeltő és figyelmet fenntartó fogásokat kell alkalmaznod. A továbbiakban 5+1 tippet adunk arra, hogy a szövegírás magasabb szintjére lépve hogyan emelkedhetsz ki az online marketing rengetegéből.

 

1. A szövegírás előtt lődd be a célcsoportodat!

A szövegírás során soha ne téveszd szem elől az online marketing egyik alapszabályát: úgy írj, hogy az olvasód azt érezze, hogy amit írtál, az pontosan neki szól, róla szól, illetve az ő problémájára kínálsz kivételes megoldást.

Ehhez pontosan tudnod kell, hogy kinek, mit és miért írsz. Egy jól megírt, ütős, informatív hirdetési szöveggel tömegeket érhetsz el. Ezért mindkét platformon légy tudatos a szövegírás és a célcsoportod beállítása során!

 

2. A sikeres szövegírás esszenciája: a hatásos cím és az ütős megfogalmazás

Ha a hirdetésed címe, illetve tartalma nem kelt óhatatlan olvasási kényszert a megcélzott felhasználókban, hiába dolgoztál. Egy semmitmondó szöveggel az üzeneted nem jut el a címzettekhez. Ezért írj hatásos, illetve figyelemfelkeltő tartalmakat, és minden esetben szabd a vállalkozásodra a hirdetéseid szövegét! 

A szövegírás során törekedj a világos, tömör, informatív, lényegre törő, valamint könnyen fogyasztható, és ami a legfontosabb: érthető megfogalmazásra! A mai felgyorsult, rohanó világunkban nincs idő hosszan felvezetett gondolatokra, kiváltképp a közösségi oldalakra szánt posztok és hirdetések esetében. A leendő ügyfeleidnek vagy vásárlóidnak tisztán kell látniuk, hogy mit kapnak (milyen problémájukat oldod meg), ez miért éri meg nekik, és mit kell tenniük azért, hogy megszerezzék!
 

3. A Facebook- és az Instagram-hirdetések alapvető különbségei

A Facebookra szánt hirdetéseidnél elsősorban a szövegírás résznél kell megcsillantanod briliáns tehetségedet. Az Instagram-hirdetések összeállításakor pedig inkább a tökéletes fotó vagy egy jól megszerkesztett videó kiválasztására kell koncentrálnod.

Az Insta briliáns lehetőséget nyújt a képi megjelenés varázslatos hatásainak kiaknázására. A szöveg ugyan itt másodlagos, de nem lényegtelen, a fotó/videó ugyanis önmagában nem elég! A hirdetésed akkor lesz érdekes, ha a gyönyörűen megszerkesztett képed vagy videód alá néhány (maximum 2-3) releváns mondatot is fűzöl.
Az Instagramra és a Facebookra szánt hirdetések esetében a szövegírás során helyezd előtérbe az érdekes, célcsoportodat érdeklő tartalmakat, és ne csak a céged termékeinek reklámozására használd ezeket a felületeket!

A szövegírás során maradj a tegező formánál, légy laza. Használj elképesztő jelzőket, kérdéseket, felsorolásokat, hogy felpezsdítsd a nagyközönség elé tárt irományod!

Ha a fotód, illetve videód extrém látványos, a szövegírás során érdemes visszafogottabb mondatokat használnod. Ha a vizuális megjelenés és a szöveg is erőteljes, netán szenzációhajhász, az könnyedén a visszájára is fordulhat. Az ajánlatod komolytalanná, a céged pedig hiteltelenné is válhat. Ne ess át tehát a ló túlsó oldalára, tarts mértéket!

Az Instagramon rengetegen keresnek kulcsszavakra, azaz hashtagekre. Ezt te is használd ki, de ezt se vidd túlzásba! 4-5 jól megválasztott hashtaggel (melyek között van egyedi, csak a te márkádra, termékedre vagy szolgáltatásodra alkotott is) jó eredményeket érhetsz el. Ellenben, ha túlzásba esel a hashtagekkel kapcsolatban, kevesebb emberhez juthat el a mondanivalód.
 

4. A szövegírás csak ez egyik fele a kreatív munkának

Ha a szövegírással megvagy, jöhet a vizuális megjelenés kidolgozása. A hirdetési szöveged mellett megjelenő képek, illetve videók akkor segítenek céljaid elérésében, ha színvonalasak, illetve egyediek, ugyanakkor a céged vagy vállalkozásod stílusát tükrözik.

Tartsd szem előtt, hogy a képi világnak passzolnia kell a hirdetésed szövegéhez is. A kép vagy a videó pedig legyen érdekes és figyelemfelkeltő! Hiszen te sem állsz meg, te is tovább görgetsz, ha számodra érdektelen tartalommal próbálnak megszólítani.

 

5. A szövegírás és a képi anyag kiválasztása közben ne csak egy szempontot figyelj!

Ne egy szemszögből közelíts, inkább lépj egyet hátrébb, és írj többféle szöveget, szerkessz többféle képet, állíts össze más-más videókat, majd teszteld, hogy melyik kombináció hozza a megfelelő eredményeket!
 

+1 A jó hirdetési szövegírás lényege

A jó hirdetési szöveg a megcélzott személyeket cselekvésre ösztönzi. Ez lehet egy megfelelő oldalra mutató link, egy jól elhelyezett vásárlás gomb, játékra, kihívásra vagy kommunikációra invitálás, tehát bármi, ami a célod. Ezt azonban a szövegírás előtt pontosan meg kell fogalmaznod, hogy a végén egyértelmű útmutatást tudj adni az olvasóid számára.

AHHOZ TEHÁT, HOGY A KÖZÖSSÉGI OLDALAKON ELINDÍTOTT HIRDETÉSEIDDEL ELÉRD A CÉLOD, ELEMENTÁRIS ERŐVEL KELL MEGRAGADNOD A CÉLCSOPORTODBA TARTOZÓ EMBEREK FIGYELMÉT.

A sikered kulcsa, hogy folyamatosan alkalmazd a most tanultakat, írj érdekesen, illetve informatívan, és válassz ütős képeket a Facebookra vagy az Instagramra szánt hirdetéseidhez!

Szeretnél még többet tudni az elképesztően hatékony szövegírás alapjairól? Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mostantól kizárólag bombabiztos és eredményes, vevőszerző online marketing szövegeket írhass!

 

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...