Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

 Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Marketing eszközök, amik lefegyverzik a leendő ügyfelet

A kifogások nem azért vannak, hogy elrontsák a napunkat, hanem azért, hogy kezeljük őket, és ezáltal adjunk el. Konkrétan: miután az értékesítési szöveg bemutatta a termék (szolgáltatás) tulajdonságait és előnyeit, át kell térnünk azoknak az aggályoknak és kételyeknek a megválaszolására, amiken elcsúszhat az eladás.

Álljunk hát át a „pultˮ másik oldalára! Ha mindaz szép és jó volt, amit mondtunk az áruról, akkor már közel vagyunk a célhoz, de még nem dőlhetünk hátra. Arra is szükség lesz, hogy az ördög ügyvédjeként szóvá tegyük és tárgyaljuk az árnyoldalakat. Csakis így foghatjuk ki a kételkedők vitorlájából a szelet!

Itt egy kérdéslista, ami a szövegírói marketing eszközök forrásaként segíteni fog Neked abban, hogy igazán ütős lezárása legyen az értékesítési szövegednek vagy a prezentációdnak:

  • Honnan tudhatom, hogy ez a termék a megfelelő a magamfajta emberek számára?
  • Biztos lehetek abban, hogy ez használható lesz/működni fog abban a különleges helyzetben, amelyben én vagyok?
  • Hogyan zajlik a vásárlás? Vajon nem lesznek gondok? Mi a biztosítékom erre?
  • Miben különbözik ez a cucc a hasonló termékektől, amiket már kipróbáltam, de nem igazán működtek?
  • Visszanyerem-e a befektetett pénzt (például az általam kapott érték, megoldott problémák, pénz-, idő- vagy energiamegtakarítás stb. formájában) a vásárlás után?
  • Mi a biztosíték arra, hogy bízhatok ebben a cégben? Kik ezek egyáltalán? Mikor kezdték, mit tudnak?
  • Mik a pro és a kontra érvek a vásárlás kapcsán? Miért lenne több és erősebb a pro?
  • Ez az ígéret túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen. Mi van emögött? Miért, hogyan lehet ez ennyire előnyös? 
  • Mi történik/mi a teendőm abban a pillanatban, amikor eldöntöttem, hogy kérem?

Válaszolj ezekre a vevőd nevében feltett kérdésekre, és máris meggyőzőbb leszel, mint akkor, ha csak unszolnád és győzködnéd őt.

Kedvet kaptál a tanuláshoz? Kattints tovább a linkre, ha érdekelnek a meglepő, de annál hatékonyabb marketing eszközök!

További bejegyzések

Aduász a marketing eszközök közt – avagy a hűségprogramban rejlő erő

A marketing eszközök között ezt érdemes kiemelten kezelned: egy törzsvásárlói program rendkívül sok szempontból előnyös lesz vállalkozásod számára. Az ügyfélvonzó stratégiák közül ugyanis a legtöbben azokat szeretik, amelyek ingyenes, kedvezményes szolgáltatásokat és termékeket is tartalmaznak, és ily módon igyekeznek befolyásolni a fogyasztói döntést. Természetesen a szolgáltató szemszögéből van egy határ, amit már nem haladhat meg, amikor különböző engedményeket tesz a fogyasztóknak. Pontos és előrelátó üzleti tervezés eredményeképpen azonban meghatározható egy megfelelő arány, amellyel pozitív eredménye lehet egy ilyen hűségprogram bevezetésének.

Olvasom tovább...

A marketing stratégiák királya. Mit tehet érted a tartalommarketing?

A marketing stratégiák terén is igaz a szabály: a legdrágább nem jelenti azt, hogy a legjobb. Ami (indokolatlanul) drága lehet, az az a kísérlet, hogy mindenáron „rátold” a célközönségre a terméket, amit a legtöbben egyre költségesebb hirdetésekkel próbálnak megtenni. Ezzel állítható szembe a vevő vágyaira, problémáira épülő vagy az érdeklődő információs éhségét, tájékozódni vágyását a középpontba állító, másik stratégia, amit a hirdetősdi játék helyett választani lehet. Ha jól működik, ez igazán vonzani tudja az üzletet!

Olvasom tovább...

Üzenet, ami elad! A marketing eszközök klasszikusa, a hírlevél

A marketing eszközök évről évre változnak, de a legjobban működők mindig topon vannak. Ezért érdemes rájuk (elsősorban a „jó öreg” blogra, a hírlevélre és a közösségi média általi, folyamatos kommunikációra) alapozni a stratégiádat, és csak akkor nyúlni az újabb találmányok után, ha mindezek már jól mennek. Közülük most a promólevelet vizsgáljuk meg közelebbről.

 

Olvasom tovább...

Valóban van igény a termékedre? Online Percek a Mex Rádióban

Sokan nagy és nemes célokkal vágnak neki az új évnek, de egy dolgot figyelmen kívül hagynak. Megfeledkeznek a piackutatás fontosságáról, és nem kutatják a célcsoportjuk, az ügyfeleik körében, hogy mire van valós igény, és nem erre alapozva fejlesztenek ki újabb terméket, szolgáltatást. De mi is az, amit az emberek szeretnének?

Olvasom tovább...

A sikeres kozmetikus 5 legfőbb titka: személyes brand építés tippek

A brand építés az, ami választ ad a kérdésre, hogy mitől lesz valaki ellenállhatatlan a szakmájában. Ha létezne egy recept, amiben konkrét leírást kaphatnál arról, hogy mi a szakmád sikerének titka, te elolvasnád? Tegyünk egy próbát! Összeszedtük neked azt az 5 tanácsot, amiket ha megfogadsz, elindulhatsz a siker útján. Vigyázz, kész... jöhet?

Olvasom tovább...