- Írta: Langmár Kommunikáció 2
- 2019.11.29.
- Hatékony kommunikáció
- Márkaépítés
Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései
A márkaépítés esetében is van az a kis szemtelenség, ami kell. Csakhogy nem az ügyféllel, hanem önmagunkkal szemben!
Villámgyors útmutató a márkaépítés sikeréhez
A márka nem más, mint azoknak az elemeknek az összessége – a logódtól a webszövegedig, és még azon is messze túl –, amik azonosítanak a piacon, és megkülönböztetnek a versenytársaidtól.
Mi az, ami kiemel a „futottak még” kategóriából, és ami miatt nem a versenytársaidat fogják választani az érdeklődők? Az egész arculatod, a maradandó benyomást megalapozó értékesítési szövegeid és a szakértői státuszod építését szolgáló megjelenéseid egyike sem hiúságból, hanem mind csak azért vannak, hogy ezt a kérdést megválaszold az emberek számára.
Mit nyerhetsz azzal, ha a márkaépítés sikerül? Nem kevesebbet annál, hogy többé nem az alacsony árra hivatkozva kell megpróbálnod eladni a terméket vagy a szolgáltatást, mert immár a márkahűségre és a márkád presztízsére alapozhatsz. Ez minőségi, vagyis fizetőképes és kevésbé árérzékeny ügyfeleket jelent.
Többé nem azt kell – akaratlanul is – üzenned a rossz vagy ismeretlen márkákra jellemző alacsony árral, hogy: „Én költök a legkevesebbet termékfejlesztésre… hozzám hiába fordulsz utólag, mert nincs garancia… én spórolom ki a legtöbb értéket az áruból – na, ezért vásárolj nálam.” Hanem kérkedhetsz akár a drága mivoltoddal is, ha kommunikálni tudod az erősségeidet!
Ehhez kell megválaszolnod előbb saját magad, majd a célközönség számára néhány „pimasz” kérdést.
- Azon túlmenően, hogy PÉNZT akarsz vele keresni – egyáltalán milyen problémát old meg a vállalkozásod?
- Van ellenállhatatlan ajánlatod, amit veszteség lenne kihagyni?
- Milyen problémát oldasz meg jobban, mint a konkurenciád, és miért?
- Mit mondanak rólad az elégedett ügyfelek?
- Van-e olyan ügyfél, akit nem is akarsz kiszolgálni? Ha profi vagy, akkor ez is szükséges. Már csak azért is, hogy 180 fokos fordulatot tégy, és a neki tetsző kommunikációs stílusnak egyszer s mindenkorra hátat tudj fordítani.
- Adsz-e valamit a vásárlás után is? Vagy ha az illető már megvette, akkor mehet, ahova akar?
Ha őszinte vagy magadhoz, az már fél siker. Kattints a linkre, és szakértőnktől megtudhatod, hogy a jelenlegi weboldalad alapján milyen szinten áll nálad a márkaépítés!