Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

A márkaépítés esetében is van az a kis szemtelenség, ami kell. Csakhogy nem az ügyféllel, hanem önmagunkkal szemben!

Villámgyors útmutató a márkaépítés sikeréhez

A márka nem más, mint azoknak az elemeknek az összessége – a logódtól a webszövegedig, és még azon is messze túl –, amik azonosítanak a piacon, és megkülönböztetnek a versenytársaidtól.

Mi az, ami kiemel a „futottak még” kategóriából, és ami miatt nem a versenytársaidat fogják választani az érdeklődők? Az egész arculatod, a maradandó benyomást megalapozó értékesítési szövegeid és a szakértői státuszod építését szolgáló megjelenéseid egyike sem hiúságból, hanem mind csak azért vannak, hogy ezt a kérdést megválaszold az emberek számára.

Mit nyerhetsz azzal, ha a márkaépítés sikerül? Nem kevesebbet annál, hogy többé nem az alacsony árra hivatkozva kell megpróbálnod eladni a terméket vagy a szolgáltatást, mert immár a márkahűségre és a márkád presztízsére alapozhatsz. Ez minőségi, vagyis fizetőképes és kevésbé árérzékeny ügyfeleket jelent.

Többé nem azt kell – akaratlanul is – üzenned a rossz vagy ismeretlen márkákra jellemző alacsony árral, hogy: „Én költök a legkevesebbet termékfejlesztésre… hozzám hiába fordulsz utólag, mert nincs garancia… én spórolom ki a legtöbb értéket az áruból – na, ezért vásárolj nálam.” Hanem kérkedhetsz akár a drága mivoltoddal is, ha kommunikálni tudod az erősségeidet!

Ehhez kell megválaszolnod előbb saját magad, majd a célközönség számára néhány „pimasz” kérdést.

  • Azon túlmenően, hogy PÉNZT akarsz vele keresni – egyáltalán milyen problémát old meg a vállalkozásod?
  • Van ellenállhatatlan ajánlatod, amit veszteség lenne kihagyni?
  • Milyen problémát oldasz meg jobban, mint a konkurenciád, és miért?
  • Mit mondanak rólad az elégedett ügyfelek?
  • Van-e olyan ügyfél, akit nem is akarsz kiszolgálni? Ha profi vagy, akkor ez is szükséges. Már csak azért is, hogy 180 fokos fordulatot tégy, és a neki tetsző kommunikációs stílusnak egyszer s mindenkorra hátat tudj fordítani.
  • Adsz-e valamit a vásárlás után is? Vagy ha az illető már megvette, akkor mehet, ahova akar?

Ha őszinte vagy magadhoz, az már fél siker. Kattints a linkre, és szakértőnktől megtudhatod, hogy a jelenlegi weboldalad alapján milyen szinten áll nálad a márkaépítés!

 

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Olvasom tovább...

Hogyan szórakoztassuk az ügyfeleinket? Online Percek a Mex Rádióban

Még van néhány hét karácsonyig, egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni belőle. Lehet, hogy másképp kellene az érdeklődők figyelmét felkeltsük? Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól a közösségi média, mint a konkrét eladásösztönzésről. A felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni! Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

Olvasom tovább...