Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

Na és te mitől vagy jobb? A márkaépítés legszemtelenebb alapkérdései

A márkaépítés esetében is van az a kis szemtelenség, ami kell. Csakhogy nem az ügyféllel, hanem önmagunkkal szemben!

Villámgyors útmutató a márkaépítés sikeréhez

A márka nem más, mint azoknak az elemeknek az összessége – a logódtól a webszövegedig, és még azon is messze túl –, amik azonosítanak a piacon, és megkülönböztetnek a versenytársaidtól.

Mi az, ami kiemel a „futottak még” kategóriából, és ami miatt nem a versenytársaidat fogják választani az érdeklődők? Az egész arculatod, a maradandó benyomást megalapozó értékesítési szövegeid és a szakértői státuszod építését szolgáló megjelenéseid egyike sem hiúságból, hanem mind csak azért vannak, hogy ezt a kérdést megválaszold az emberek számára.

Mit nyerhetsz azzal, ha a márkaépítés sikerül? Nem kevesebbet annál, hogy többé nem az alacsony árra hivatkozva kell megpróbálnod eladni a terméket vagy a szolgáltatást, mert immár a márkahűségre és a márkád presztízsére alapozhatsz. Ez minőségi, vagyis fizetőképes és kevésbé árérzékeny ügyfeleket jelent.

Többé nem azt kell – akaratlanul is – üzenned a rossz vagy ismeretlen márkákra jellemző alacsony árral, hogy: „Én költök a legkevesebbet termékfejlesztésre… hozzám hiába fordulsz utólag, mert nincs garancia… én spórolom ki a legtöbb értéket az áruból – na, ezért vásárolj nálam.” Hanem kérkedhetsz akár a drága mivoltoddal is, ha kommunikálni tudod az erősségeidet!

Ehhez kell megválaszolnod előbb saját magad, majd a célközönség számára néhány „pimasz” kérdést.

  • Azon túlmenően, hogy PÉNZT akarsz vele keresni – egyáltalán milyen problémát old meg a vállalkozásod?
  • Van ellenállhatatlan ajánlatod, amit veszteség lenne kihagyni?
  • Milyen problémát oldasz meg jobban, mint a konkurenciád, és miért?
  • Mit mondanak rólad az elégedett ügyfelek?
  • Van-e olyan ügyfél, akit nem is akarsz kiszolgálni? Ha profi vagy, akkor ez is szükséges. Már csak azért is, hogy 180 fokos fordulatot tégy, és a neki tetsző kommunikációs stílusnak egyszer s mindenkorra hátat tudj fordítani.
  • Adsz-e valamit a vásárlás után is? Vagy ha az illető már megvette, akkor mehet, ahova akar?

Ha őszinte vagy magadhoz, az már fél siker. Kattints a linkre, és szakértőnktől megtudhatod, hogy a jelenlegi weboldalad alapján milyen szinten áll nálad a márkaépítés!

 

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...