Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

A szövegírás a promólevél műfajában válik igazi művészetté, mert itt csak néhány sor áll rendelkezésedre ahhoz, hogy meggyőzd a címzettet. Mi kell ahhoz, hogy az üzeneted ne a kukában végezze, hanem vásárláshoz vezessen?

Szövegírás tippek, hogy kiemelkedj a levélszemétből

1. Legyen hírszerű a tárgysorod! Azt nem is kell ecsetelnem, hogy mi minden múlik a leveled tárgysorán. Ha ez nem elég ütős, aligha fogják megnyitni, nem is beszélve arról, hogy az ajánlatodra kattintsanak. 

Ugyanakkor ma már mindenki irtózik a reklámoktól. Ezért jó húzás lesz, ha a napi hírek címére emlékeztető, újdonságot bejelentő tárgysort biggyesztesz az üzenet fölé. 

Mi újság a szakterületeden? Mi derült ki a problémáról, amit a terméked vagy a szolgáltatásod megold? Ha erről írsz, könnyebben felkelted az olvasók kíváncsiságát.

2. A jó kérdés mindent visz. Ezért azt javaslom, ne felkiáltójeles felszólítás legyen a címsorod, ami rögtön ajtóstul ront a házba, és vásárlásra hív fel. Ez a hatás-ellenhatás elve alapján inkább visszatetszést, ellenállást szül.

Te mit tennél, ha egy kardfogú tigris üldözne? Mindegy, ha most nem jut eszedbe semmi. De olvasás közben alighanem megálltál egy pillanatra, hogy elgondolkodj rajta – és ez az, ami számít. Használj kérdést Te is!

3. Némi hízelgés sosem árt. Leveledben ne magadat dicsérd, mert az öndicséret büdös. Ha azt akarod, hogy a címzett egyetértsen veled, arra a legjobb módszer, ha (diszkréten) dicséred: az ízlését, az intelligenciáját, a kiválasztottságát vagy a dönteni tudását. Érezze különlegesnek magát az, aki megkapja az ajánlatod!

4. Írj úgy, mintha beszélnél! Más szóval: felejtsd el, hogy most éppen levelet írsz, ráadásul a világ legfontosabb személyének, az Ügyfelednek, akár még akkor is, ha cégvezetőről vagy vezérigazgatóról van szó! 

Céged „személyisége”, énmárkád kell hogy érződjön a sorokon – hogy még véletlenül se tűnjön sablonos reklámüzenetnek mindaz, amit írtál. Ehhez pedig a legjobb az élőbeszédhez alkalmazkodni, de a szóban sokszor jellemző mellékvágányok, üresjáratok és töltelékszavak nélkül. 

Erre mondják, hogy a jó stílus az, ha valaki úgy ír, mintha beszélne – és úgy beszél, mintha írna.

5. Utóirat. Sokszor csupán átfutjuk a hozzánk címzett üzeneteket, de ha valaki a végére biggyeszt valamit, és ezt külön jelzi, azon jobban megakad a tekintetünk. Miért? Mert rögtön arra gondolunk, hogy a legfontosabbat ide, a végére hagyta. Érdemes kihasználnod ezt a hatást a szövegírás során is, és a végén kiemelned a kedvezményt, a garanciát vagy a bónuszt.

Hogy jó példával járjunk elöl, mi is így teszünk most: kattints a linkre, ha személyes tippeket szeretnél ahhoz, hogy a promólevél műfajban is jobban menjen cégednél a szövegírás!

További bejegyzések

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...

A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

Olvasom tovább...

Hívj fel! Google Ads hirdetés telefonhívásokra

Az elmúlt években a Google Ads hirdetései leginkább a weblapokhoz és az azokon történő aktivitásokhoz voltak köthetőek. De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akiknek inkább az azonnali telefonhívások a fontosak? A Google erre is talált megoldást, mi pedig megmutatjuk Neked, hogyan aknázd ki az új funkció előnyeit.

Olvasom tovább...