Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

Spamtelen eladás: szövegírás tippek a tökéletes promólevélhez

A szövegírás a promólevél műfajában válik igazi művészetté, mert itt csak néhány sor áll rendelkezésedre ahhoz, hogy meggyőzd a címzettet. Mi kell ahhoz, hogy az üzeneted ne a kukában végezze, hanem vásárláshoz vezessen?

Szövegírás tippek, hogy kiemelkedj a levélszemétből

1. Legyen hírszerű a tárgysorod! Azt nem is kell ecsetelnem, hogy mi minden múlik a leveled tárgysorán. Ha ez nem elég ütős, aligha fogják megnyitni, nem is beszélve arról, hogy az ajánlatodra kattintsanak. 

Ugyanakkor ma már mindenki irtózik a reklámoktól. Ezért jó húzás lesz, ha a napi hírek címére emlékeztető, újdonságot bejelentő tárgysort biggyesztesz az üzenet fölé. 

Mi újság a szakterületeden? Mi derült ki a problémáról, amit a terméked vagy a szolgáltatásod megold? Ha erről írsz, könnyebben felkelted az olvasók kíváncsiságát.

2. A jó kérdés mindent visz. Ezért azt javaslom, ne felkiáltójeles felszólítás legyen a címsorod, ami rögtön ajtóstul ront a házba, és vásárlásra hív fel. Ez a hatás-ellenhatás elve alapján inkább visszatetszést, ellenállást szül.

Te mit tennél, ha egy kardfogú tigris üldözne? Mindegy, ha most nem jut eszedbe semmi. De olvasás közben alighanem megálltál egy pillanatra, hogy elgondolkodj rajta – és ez az, ami számít. Használj kérdést Te is!

3. Némi hízelgés sosem árt. Leveledben ne magadat dicsérd, mert az öndicséret büdös. Ha azt akarod, hogy a címzett egyetértsen veled, arra a legjobb módszer, ha (diszkréten) dicséred: az ízlését, az intelligenciáját, a kiválasztottságát vagy a dönteni tudását. Érezze különlegesnek magát az, aki megkapja az ajánlatod!

4. Írj úgy, mintha beszélnél! Más szóval: felejtsd el, hogy most éppen levelet írsz, ráadásul a világ legfontosabb személyének, az Ügyfelednek, akár még akkor is, ha cégvezetőről vagy vezérigazgatóról van szó! 

Céged „személyisége”, énmárkád kell hogy érződjön a sorokon – hogy még véletlenül se tűnjön sablonos reklámüzenetnek mindaz, amit írtál. Ehhez pedig a legjobb az élőbeszédhez alkalmazkodni, de a szóban sokszor jellemző mellékvágányok, üresjáratok és töltelékszavak nélkül. 

Erre mondják, hogy a jó stílus az, ha valaki úgy ír, mintha beszélne – és úgy beszél, mintha írna.

5. Utóirat. Sokszor csupán átfutjuk a hozzánk címzett üzeneteket, de ha valaki a végére biggyeszt valamit, és ezt külön jelzi, azon jobban megakad a tekintetünk. Miért? Mert rögtön arra gondolunk, hogy a legfontosabbat ide, a végére hagyta. Érdemes kihasználnod ezt a hatást a szövegírás során is, és a végén kiemelned a kedvezményt, a garanciát vagy a bónuszt.

Hogy jó példával járjunk elöl, mi is így teszünk most: kattints a linkre, ha személyes tippeket szeretnél ahhoz, hogy a promólevél műfajban is jobban menjen cégednél a szövegírás!

További bejegyzések
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.12.03.

Csak semmi pánik! Kifogáskezelés alapú marketing eszközök

A marketing eszközök legtöbbje arra összpontosít, hogy kiemelje a termék vagy a szolgáltatás előnyeit. Nem is rossz stratégia! De az ügyféljelöltnek csakhamar az az érzése támad, hogy mindez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen, és innentől máris jönnek a kifogások. Mihez kezdünk velük? Nem kell megijedni!

Olvasom tovább...

Hogyan szórakoztassuk az ügyfeleinket? Online Percek a Mex Rádióban

Még van néhány hét karácsonyig, egyre nagyobb a reklámzaj, egyre nehezebb kitűnni belőle. Lehet, hogy másképp kellene az érdeklődők figyelmét felkeltsük? Ma már sokkal inkább a szórakoztatásról, informálásról szól a közösségi média, mint a konkrét eladásösztönzésről. A felhasználók ugyanis már nem szeretnének reklámokat látni! Sokkal hatékonyabb itt az olyan kommunikáció, amely önmagában is értéket képvisel:  így a megosztásokkal úgy érhetjük el célközönségünket, vásárlóinkat, hogy ők nem érzik ezt reklámnak – így nem is utasítják el!

Olvasom tovább...