1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

A termékleírás akkor képes elérni a célját, ha a végén megteremti a vásárlási szándékot az olvasóban. Ehhez pedig csábítóan vonzó kell hogy legyen. De milyen is az igazán „olyan” ezen a nagy téteket mozgósító területen, amin érdemes a profi játékszabályok szerint játszani? 

A rendelést biztosító termékleírás titka

Nyílt titoknak is nevezhetnénk, mert a lényeg „mindössze” annyi, hogy túl kell tudnod látni a termék objektív tulajdonságain, műszaki paraméterein, a gyakorlati apróságokon. 

Ha sikerül ezek mellett elérned azt, hogy bekapcsolódj az érdeklődő önmagával folytatott beszélgetésébe, vagyis ha az ő szemszögéből tudsz ránézni a dologra, akkor máris nyert ügyed van!

Az alapszabály ugyanis a következő: annak ellenére, hogy valóban termékleírás a fogalomszó, amiről beszélünk – és, teszem azt, nem „olvasóleírás”, „problémaleírás” vagy „megoldásleírás” –, az igazán sikeres termékleírás nem(csak) a termékről szól, hanem legalább ugyanolyan mértékben az Olvasóról is.

Az objektív (tárgyi) tulajdonságok és a szubjektív (személyes) haszon nem ugyanaz, de azért persze közük van egymáshoz. Ez az összefüggés pedig abban áll, hogy az olvasód szempontjából az előbbiek mindössze úgy és annyiban számítanak, amennyiben az utóbbit képesek megalapozni.

Klasszikus példa erre, ami jól megvilágítja a kettő viszonyát, a tízcentis fúrófej és a tízcentis lyuk esete. Az egyik a termék fizikai tulajdonságaihoz tartozik, és természetesen benne kell hogy legyen a szövegben, azért, hogy megbízható tájékoztatást kapjon az olvasó. De ennek ellenére a második fogalom tartozik a termékleírásnak ahhoz a részéhez, ami az érdeklődő kíváncsiságára, figyelmére valóban számot tarthat.

Ha tehát – a példánál maradva – fúrófejeket forgalmazol, akkor a Te dolgod az, hogy meggyőzd az olvasót: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig olyannal, amiben a Te fúrófejed van. 

Ehhez érdemes a számok és az adatok világát kiegészítened az egyéni érdekek és problémák nyelvével, mert a termékeid vagy akár szolgáltatásaid vásárlócentrikus értékesítéséhez ez az, ami igazán kell. 

Az alapkérdés tehát: „Miért és hogyan tudok Neked (vagyis: a terméked/szolgáltatásod iránt érdeklődő célszemélynek) segíteni?” Mindig erről (is) írj, még akkor is, ha a terméked prózai tulajdonságairól van szó!

Még több tippet szeretnél a portékád vevővonzó bemutatásához? Nézd meg részletesebben, hogyan készül az ellenállhatatlan termékleírás!

 

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...

Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

A szövegírás alapszabálya: kell a jó tartalom, ami elad. De nincs is annál rosszabb, mint a villogó kurzor és az üres lap előtt izzadni hiábavalóan. Mi kell ahhoz, hogy portékádat a legszebb fényében, úgy mutasd be a leendő ügyfeleidnek, hogy az ideális vevő (a vágyait és a problémáit felismerve) vásárlással reagáljon a szövegedre?

Olvasom tovább...