1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

1 millió forintos kérdés: miről szól a vásárlásra ingerlő termékleírás?

A termékleírás akkor képes elérni a célját, ha a végén megteremti a vásárlási szándékot az olvasóban. Ehhez pedig csábítóan vonzó kell hogy legyen. De milyen is az igazán „olyan” ezen a nagy téteket mozgósító területen, amin érdemes a profi játékszabályok szerint játszani? 

A rendelést biztosító termékleírás titka

Nyílt titoknak is nevezhetnénk, mert a lényeg „mindössze” annyi, hogy túl kell tudnod látni a termék objektív tulajdonságain, műszaki paraméterein, a gyakorlati apróságokon. 

Ha sikerül ezek mellett elérned azt, hogy bekapcsolódj az érdeklődő önmagával folytatott beszélgetésébe, vagyis ha az ő szemszögéből tudsz ránézni a dologra, akkor máris nyert ügyed van!

Az alapszabály ugyanis a következő: annak ellenére, hogy valóban termékleírás a fogalomszó, amiről beszélünk – és, teszem azt, nem „olvasóleírás”, „problémaleírás” vagy „megoldásleírás” –, az igazán sikeres termékleírás nem(csak) a termékről szól, hanem legalább ugyanolyan mértékben az Olvasóról is.

Az objektív (tárgyi) tulajdonságok és a szubjektív (személyes) haszon nem ugyanaz, de azért persze közük van egymáshoz. Ez az összefüggés pedig abban áll, hogy az olvasód szempontjából az előbbiek mindössze úgy és annyiban számítanak, amennyiben az utóbbit képesek megalapozni.

Klasszikus példa erre, ami jól megvilágítja a kettő viszonyát, a tízcentis fúrófej és a tízcentis lyuk esete. Az egyik a termék fizikai tulajdonságaihoz tartozik, és természetesen benne kell hogy legyen a szövegben, azért, hogy megbízható tájékoztatást kapjon az olvasó. De ennek ellenére a második fogalom tartozik a termékleírásnak ahhoz a részéhez, ami az érdeklődő kíváncsiságára, figyelmére valóban számot tarthat.

Ha tehát – a példánál maradva – fúrófejeket forgalmazol, akkor a Te dolgod az, hogy meggyőzd az olvasót: a célját a legkönnyebben nem kalapáccsal, nem vésővel, nem szöggel éri el, hanem fúróval. Mégpedig olyannal, amiben a Te fúrófejed van. 

Ehhez érdemes a számok és az adatok világát kiegészítened az egyéni érdekek és problémák nyelvével, mert a termékeid vagy akár szolgáltatásaid vásárlócentrikus értékesítéséhez ez az, ami igazán kell. 

Az alapkérdés tehát: „Miért és hogyan tudok Neked (vagyis: a terméked/szolgáltatásod iránt érdeklődő célszemélynek) segíteni?” Mindig erről (is) írj, még akkor is, ha a terméked prózai tulajdonságairól van szó!

Még több tippet szeretnél a portékád vevővonzó bemutatásához? Nézd meg részletesebben, hogyan készül az ellenállhatatlan termékleírás!

 

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...