Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

A szövegírás alapszabálya: kell a jó tartalom, ami elad. De nincs is annál rosszabb, mint a villogó kurzor és az üres lap előtt izzadni hiábavalóan. Mi kell ahhoz, hogy portékádat a legszebb fényében, úgy mutasd be a leendő ügyfeleidnek, hogy az ideális vevő (a vágyait és a problémáit felismerve) vásárlással reagáljon a szövegedre?

Szövegírás praktikák, hogy megjöjjön az ihlet

Először is: a határidő a legjobb múzsa. A Google is szeretni fog, és előkelő helyezéssel hálálja meg az erőfeszítésedet, ha rendszeresen blogolni kezdesz.

Elegendő lehet, ha hetente egyszer írsz a szakterületed újdonságairól, problémáiról és persze legszuperebb megoldásairól, mert meglásd: a keresőmotorok a rendszeresen frissülő oldalakat szeretik – és így akár még azt is elérheted, hogy kevesebbet kelljen reklámra, hirdetésre költened.

Másodszor, miután már elkezdtél a rendszeresség erejére alapozni, két kérdést kell szem előtt tartanod ahhoz, hogy igazán ütős szövegeket írj: a miért és a hogyan kérdését.

Mindig arra gondolj, mielőtt akár egy betűt is a papírra vetnél: „Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek, olvasómnak vagy a célpiacnak?” Ne feledd: az írás kimondottan altruista (áldozatkész, önzetlen) tevékenység. 

Sosem magunknak vagy csak úgy – önkifejezésből, öncélúan vagy „művészet a művészetért” alapon – írunk, hanem egyetlen célból: azért, hogy az olvasónak segítsünk. 

Ha ezt az egy szabályt nagyon komolyan szem előtt tartod, máris jobban fogsz tudni írni a szövegírás terén serénykedők nyolctized részénél, még akkor is, ha a stílusod és a helyesírásod egyelőre nem teljesen hibátlan.

Ennek a „miért és hogyan tud ez segíteni” módszernek az az előnye, hogy nem a szolgáltatásodat vagy a termékedet tukmálod – ami riasztó is lehet –, hanem megpendítesz egy valós problémát, és adsz rá egy valós választ, magyarázatot.

Harmadszor pedig, ha az írás semmiképpen sem megy, készíts hangfelvételt! Mondd fel a telefonodra a szakmai tudásodnak azt a részét, amiről a blogcikk szólna, és szerkeszd szöveggé utólag, amikor már „kihűlt” az anyag.

Plusz egy tipp: töltsd le a díjmentes e-könyvünket az alábbi linkről, ezután gyerekjáték lesz számodra a sikeres szövegírás!

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...