Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

Mondanivaló, ami elad! Szövegírás trükkök a „fehér papír effektus” leküzdéséhez

A szövegírás alapszabálya: kell a jó tartalom, ami elad. De nincs is annál rosszabb, mint a villogó kurzor és az üres lap előtt izzadni hiábavalóan. Mi kell ahhoz, hogy portékádat a legszebb fényében, úgy mutasd be a leendő ügyfeleidnek, hogy az ideális vevő (a vágyait és a problémáit felismerve) vásárlással reagáljon a szövegedre?

Szövegírás praktikák, hogy megjöjjön az ihlet

Először is: a határidő a legjobb múzsa. A Google is szeretni fog, és előkelő helyezéssel hálálja meg az erőfeszítésedet, ha rendszeresen blogolni kezdesz.

Elegendő lehet, ha hetente egyszer írsz a szakterületed újdonságairól, problémáiról és persze legszuperebb megoldásairól, mert meglásd: a keresőmotorok a rendszeresen frissülő oldalakat szeretik – és így akár még azt is elérheted, hogy kevesebbet kelljen reklámra, hirdetésre költened.

Másodszor, miután már elkezdtél a rendszeresség erejére alapozni, két kérdést kell szem előtt tartanod ahhoz, hogy igazán ütős szövegeket írj: a miért és a hogyan kérdését.

Mindig arra gondolj, mielőtt akár egy betűt is a papírra vetnél: „Miért és hogyan tud ez segíteni az ügyfelemnek, olvasómnak vagy a célpiacnak?” Ne feledd: az írás kimondottan altruista (áldozatkész, önzetlen) tevékenység. 

Sosem magunknak vagy csak úgy – önkifejezésből, öncélúan vagy „művészet a művészetért” alapon – írunk, hanem egyetlen célból: azért, hogy az olvasónak segítsünk. 

Ha ezt az egy szabályt nagyon komolyan szem előtt tartod, máris jobban fogsz tudni írni a szövegírás terén serénykedők nyolctized részénél, még akkor is, ha a stílusod és a helyesírásod egyelőre nem teljesen hibátlan.

Ennek a „miért és hogyan tud ez segíteni” módszernek az az előnye, hogy nem a szolgáltatásodat vagy a termékedet tukmálod – ami riasztó is lehet –, hanem megpendítesz egy valós problémát, és adsz rá egy valós választ, magyarázatot.

Harmadszor pedig, ha az írás semmiképpen sem megy, készíts hangfelvételt! Mondd fel a telefonodra a szakmai tudásodnak azt a részét, amiről a blogcikk szólna, és szerkeszd szöveggé utólag, amikor már „kihűlt” az anyag.

Plusz egy tipp: töltsd le a díjmentes e-könyvünket az alábbi linkről, ezután gyerekjáték lesz számodra a sikeres szövegírás!

További bejegyzések

Újratervezés után így indítsd újra az üzleti kommunikációdat

Az elmúlt hetekben gyötrelmes időszakon ment keresztül minden vállalkozó, de szerencsére már érezhető, hogy újraindul az üzleti élet, újraindul az üzleti kommunikáció sok cégnél. Vannak, akik elvesztették mindenüket, mert rossz szektorban voltak, rossz helyen. A legnagyobb vesztesei ennek az őrületnek azok, akik az idegenforgalomban dolgoztak, vagy a turizmusban, esetleg kiállításokat szerveztek. Szívszorító látni, hogy jól prosperáló cégek szűntek meg. Ők most az újratervezésen dolgoznak. Azok, akiknek nem kellett lehúzniuk a rolót, most reménykedve várják, hogy mikor jönnek már végre elő a régi ügyfelek, és mikor tudják újra megközelíteni a tavalyi bevételi számokat.

Olvasom tovább...

Hogyan erősíti az értékesítést a szövegírás?

A szövegírás, a tartalmak rendszeres megjelentetése a weblapodon az eladást megalapozó legfontosabb tényező. Tudnod kell, hogy azok az érdeklődők, akiket bármilyen módszerrel (például hirdetéssel vagy Facebook-posztokkal) a weblapodra tudsz vonzani, csak akkor fognak eléggé megbízni benned ahhoz, hogy vásároljanak, ha valódi szakértőként tekintenek Rád, aki tudását akár díjmentesen is a rendelkezésükre bocsátja, vagyis előbb ad nekik valamit, mielőtt kapni szeretne.

Olvasom tovább...

Most is a folyamatos kommunikáció hozott túlélést - Online Percek

Sok vállalkozában a koronavírus válság kapcsolta fel a lámpát, és ha történetesen eddig nem kommunikált rendszeresen, akkor most elkezdte. Aki az elmúlt hetekben nem frissítette a kommunikációs csatornáit, nem figyelt arra, hogy a legutolsó infók legyenek fent a weboldalán, ahhoz el sem indultak. Mert nem elég jónak lenni...

Olvasom tovább...

Hogyan csinálják a Nagyok? Brand építés tippek az óriásmárkáktól

A brand építés folyamata hosszú, elkötelezett munka. Több, mint egy szerelem, hiszen az csupán fellángolás, múló pillanat. A brand építés inkább egy házasság: folyamatosan kell dolgozni azon, hogy minden nap a lehető legtökéletesebben alakuljon. Hogy hogyan kapaszkodott fel a Nike és a Starbucks versenytársaik fölé? Megmutatjuk!

Olvasom tovább...

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...