Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.11.01.

Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!

Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!

A személyes márka mindig jól jön. De különösen akkor, ha a vállalkozások legnagyobb problémájával, a személyzettoborzás és a csapatépítés gondjával kell megküzdenünk. Mi a teendő?

Príma munkaerő a személyes márka segítségével

Először is: ha a csapatépítés terén vannak „gondjaid”, az remek jel. Olyan problémád van, ami irigylésre méltó. A céged növekszik, vannak ügyfeleid.

Csakhogy máris jönnek a közösségi médiából a visszajelzések, amik mostanság pont azon poénkodnak, hogy minden hatalom és aduász a munkavállalóké, mert fordult a kocka: övék a piac.

Két dolog kell ahhoz, hogy ezt az áldatlan állapotot legyőzd. Egyrészt a szakértői státuszépítés által úgy kell bemutatnod az erősségeidet a piacon – nem csupán az ügyfeleknek, hanem az álláskeresőknek is –, hogy (kis túlzással) rang és megtiszteltetés legyen épp neked dolgozni.

Ehhez az erősségeidet kell kommunikálnod, mint ahogyan a Google, az Apple vagy akár a Facebook tenné, akiknél szívesen vállalt időtöltés a gyakornoki státusz is, mert az önéletrajzban ajánlásként hat.

Ha a brandépítésnek ez a része megvan, akkor értékesítened kell a betöltendő pozíciót. Ez is azt jelenti, hogy értékesítéssel kell foglalkoznod egy olyan területen, ami nem a szó szoros értelemben vett eladásé. 

Most nem a terméket vagy a szolgáltatást kell értékesíteni az ügyfeleknek a piacon – hanem a munkalehetőséget kell eladni a tanulni vágyóknak, akik az irányításod alatt képezhetik magukat, és a munka által válhatnak mesterré.

Lehet, hogy mindez meredeken hangzik, pedig a legutóbbi személyes márka témájú előadás után, amin ezekről a témákról esett szó, tucatnyi vállalkozó sorstárs sereglett oda tanácsot kérni hozzánk, hogy miként vonzhatnak be több minőségi jelentkezőt a megüresedett posztra.

Ne feledd: ha sikerül segítened, akkor az ügyfelek abban az esetben is Téged választanak, ha nem adsz a klasszikus reklámra, és nem ígérsz nekik fűt-fát. Az emberek szeretik a pénzt és a jó megélhetést, ez való igaz. De ennél fontosabb igényeik is vannak! 

A munkájukban sokan (és éppen a legjobbak, akikkel Te is dolgozni szeretnél) az önmegvalósítás lehetőségét keresik: a boldogságot és a boldogulást, amit az értelmes tevékenykedés, a hasznos munka lehetősége adhat meg nekik.

Szeretnél úgy toborozni, hogy egymásnak adják nálad a kilincset a legszuperebb jelöltek, és ezért ne is kelljen mást tenned, mint a céged értékeit hitelesen bemutatni? Minderről bővebben is szó lesz hamarosan a személyes márka tréningen!

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...