Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.11.01.

Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!

Könyörögni munkaerőért? Ha toborzás, akkor a személyes márka a nyerő!

A személyes márka mindig jól jön. De különösen akkor, ha a vállalkozások legnagyobb problémájával, a személyzettoborzás és a csapatépítés gondjával kell megküzdenünk. Mi a teendő?

Príma munkaerő a személyes márka segítségével

Először is: ha a csapatépítés terén vannak „gondjaid”, az remek jel. Olyan problémád van, ami irigylésre méltó. A céged növekszik, vannak ügyfeleid.

Csakhogy máris jönnek a közösségi médiából a visszajelzések, amik mostanság pont azon poénkodnak, hogy minden hatalom és aduász a munkavállalóké, mert fordult a kocka: övék a piac.

Két dolog kell ahhoz, hogy ezt az áldatlan állapotot legyőzd. Egyrészt a szakértői státuszépítés által úgy kell bemutatnod az erősségeidet a piacon – nem csupán az ügyfeleknek, hanem az álláskeresőknek is –, hogy (kis túlzással) rang és megtiszteltetés legyen épp neked dolgozni.

Ehhez az erősségeidet kell kommunikálnod, mint ahogyan a Google, az Apple vagy akár a Facebook tenné, akiknél szívesen vállalt időtöltés a gyakornoki státusz is, mert az önéletrajzban ajánlásként hat.

Ha a brandépítésnek ez a része megvan, akkor értékesítened kell a betöltendő pozíciót. Ez is azt jelenti, hogy értékesítéssel kell foglalkoznod egy olyan területen, ami nem a szó szoros értelemben vett eladásé. 

Most nem a terméket vagy a szolgáltatást kell értékesíteni az ügyfeleknek a piacon – hanem a munkalehetőséget kell eladni a tanulni vágyóknak, akik az irányításod alatt képezhetik magukat, és a munka által válhatnak mesterré.

Lehet, hogy mindez meredeken hangzik, pedig a legutóbbi személyes márka témájú előadás után, amin ezekről a témákról esett szó, tucatnyi vállalkozó sorstárs sereglett oda tanácsot kérni hozzánk, hogy miként vonzhatnak be több minőségi jelentkezőt a megüresedett posztra.

Ne feledd: ha sikerül segítened, akkor az ügyfelek abban az esetben is Téged választanak, ha nem adsz a klasszikus reklámra, és nem ígérsz nekik fűt-fát. Az emberek szeretik a pénzt és a jó megélhetést, ez való igaz. De ennél fontosabb igényeik is vannak! 

A munkájukban sokan (és éppen a legjobbak, akikkel Te is dolgozni szeretnél) az önmegvalósítás lehetőségét keresik: a boldogságot és a boldogulást, amit az értelmes tevékenykedés, a hasznos munka lehetősége adhat meg nekik.

Szeretnél úgy toborozni, hogy egymásnak adják nálad a kilincset a legszuperebb jelöltek, és ezért ne is kelljen mást tenned, mint a céged értékeit hitelesen bemutatni? Minderről bővebben is szó lesz hamarosan a személyes márka tréningen!

További bejegyzések

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...

A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

Olvasom tovább...

Hívj fel! Google Ads hirdetés telefonhívásokra

Az elmúlt években a Google Ads hirdetései leginkább a weblapokhoz és az azokon történő aktivitásokhoz voltak köthetőek. De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akiknek inkább az azonnali telefonhívások a fontosak? A Google erre is talált megoldást, mi pedig megmutatjuk Neked, hogyan aknázd ki az új funkció előnyeit.

Olvasom tovább...