Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

A blog írás akkor ér valamit, ha rendszeres – legalább heti. A Google keresőmotor és a márkád követői egyaránt a friss tartalmakért rajonganak. Ezt a ritmust azonban egy idő után nem könnyű tartani. Mit tehetsz, ha kifogytál az ötletekből? Vagy ha – őszintén szólva – azt sem tudod, hogy miként kezdhetnéd el.

Szakértői tippek a rendszeres blog írás gyakorlatához

1. Rendszerezd a tudásodat!

Nem kell folyamatosan újra feltalálnod a kereket. Elég, ha csak formát adsz a tudásodnak, amit szóban bármikor – ha éjjel két órakor felköltenek az igazak álmából, akkor is kapásból – el tudnál mondani.

Gondolj a leggyakoribb kérdésekre, amiket az ügyfeleid fel szoktak tenni a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatban! Ha megvan, és betéve tudod a választ, akkor írj ennek alapján toplistát, vagy szerkessz táblázatot, amiben a megoldásokat összegzed! 

Válogatást is készíthetsz a problémára adott legjobb válaszokból, vagy új színben tüntetheted fel az eddigi tudásodat, ha újabb szemléltető példával, esettanulmánnyal írod le ugyanazt másképp. Infografikával, videóval vagy rajzzal is szemléletesebbé teheted az értékes tartalmakat a követőid számára. 

2. Interjúvold meg magad!

Az emberek imádnak bekukucskálni a színfalak mögé. Érdekesebbé és közvetlenebbé teheted mind a szakterületedet, mind a márkádat, ha erre lehetőséget teremtesz számukra.

Miért éppen ezt a szakmát választottad? Mit imádsz a legjobban a szakterületedben – és az ügyfeleidben? Mi volt a legviccesebb dolog, ami valaha is a munkád során történt? Hát a legérdekesebb eset, amit a tudásod segítségével sikerült megoldanod?

Megannyi kérdés, amire blogcikkben válaszolhatsz, és erőfeszítés nélkül is eredeti lehetsz akár egy zsúfolt piacon is.

3. Adj hírt az elsők közt!

A bizalmat az alapozza meg a leginkább, ha a követőid látják, hogy napirenden vagy a területeden. Adj az elsők között hírt egy újdonságról, amiről egyelőre csak a szakmabeliek tudnak! 

Nem muszáj dicsérned minden új divatot, ha nem érdemli meg. Ha kritikád megalapozott, akkor az ügyfeleket/fogyasztókat védő őrangyalnak járó bónusz szimpátiapontokat is besöpörheted.

Tetszett az ízelítő, de többre vagy kíváncsi? Kattints a linkre, és sajátítsd el azokat a szakértői fogásokat, amik segítségével könnyebben mehet a blog írás (is)!

 

További bejegyzések

Facebook képméretek 2020 – infografikával

A legfrissebb Facebook képméreteket szeretnéd megtalálni egy helyen, lehetőleg egy infografikán? 

Itt a 2020-as verzió, 2020. május 10-én érvényes méretekkel. 

Egyszerű és pontos: mivel a Facebook által preferált méretek szinte évről évre változnak, rengeteg infó kering a neten, és sok esetben már elavult adatokat posztolnak és osztanak meg. Ha csak a lényegre vagy kíváncsi, görgess a cikk végére, ahol egy infografikán megtalálod a legfontosabb méreteket. Előtte azonban nézzük a legfontosabb tudnivalókat!

Olvasom tovább...

A tudásod aranyat ér. Itt az idő, hogy készpénzre váltsd! Online Percek

Hogyan építsük fel az üzleti kommunikációnkat úgy, hogy az megmutassa, mihez is értünk, és miért mi vagyunk a legjobb választás a már meglévő és természetesen a leendő ügyfeleink számára? A következő időszakban az emberek egyre inkább fogékonyak lesznek a jó hírekre: ez a legalkalmasabb idő arra, hogy megmutasd a tudásod! 

Olvasom tovább...

A blog írás Batmanje és Robinja: a cím és a bevezetés

A blog írás a fénykorát éli. Alig akad már olyan téma, szakma vagy hobbi, amelyről ne értekeznének szakszerű és kevésbé szakszerű blogok. Nincs egyszerű dolgod, ha ki szeretnél tűnni a blogok tengeréből. Ám akad a tarsolyunkban néhány trükk, amikkel könnyedén a magasba emelkedhetsz. Megmutatjuk, milyen címmel és bevezető szöveggel győzheted meg az olvasóidat, hogy érdemes Rád hallgatniuk!

Olvasom tovább...

Hívj fel! Google Ads hirdetés telefonhívásokra

Az elmúlt években a Google Ads hirdetései leginkább a weblapokhoz és az azokon történő aktivitásokhoz voltak köthetőek. De mi a helyzet azokkal a cégekkel, akiknek inkább az azonnali telefonhívások a fontosak? A Google erre is talált megoldást, mi pedig megmutatjuk Neked, hogyan aknázd ki az új funkció előnyeit.

Olvasom tovább...