Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

Blog írás a nulláról: miről írj, ha nincs témád?

A blog írás akkor ér valamit, ha rendszeres – legalább heti. A Google keresőmotor és a márkád követői egyaránt a friss tartalmakért rajonganak. Ezt a ritmust azonban egy idő után nem könnyű tartani. Mit tehetsz, ha kifogytál az ötletekből? Vagy ha – őszintén szólva – azt sem tudod, hogy miként kezdhetnéd el.

Szakértői tippek a rendszeres blog írás gyakorlatához

1. Rendszerezd a tudásodat!

Nem kell folyamatosan újra feltalálnod a kereket. Elég, ha csak formát adsz a tudásodnak, amit szóban bármikor – ha éjjel két órakor felköltenek az igazak álmából, akkor is kapásból – el tudnál mondani.

Gondolj a leggyakoribb kérdésekre, amiket az ügyfeleid fel szoktak tenni a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatban! Ha megvan, és betéve tudod a választ, akkor írj ennek alapján toplistát, vagy szerkessz táblázatot, amiben a megoldásokat összegzed! 

Válogatást is készíthetsz a problémára adott legjobb válaszokból, vagy új színben tüntetheted fel az eddigi tudásodat, ha újabb szemléltető példával, esettanulmánnyal írod le ugyanazt másképp. Infografikával, videóval vagy rajzzal is szemléletesebbé teheted az értékes tartalmakat a követőid számára. 

2. Interjúvold meg magad!

Az emberek imádnak bekukucskálni a színfalak mögé. Érdekesebbé és közvetlenebbé teheted mind a szakterületedet, mind a márkádat, ha erre lehetőséget teremtesz számukra.

Miért éppen ezt a szakmát választottad? Mit imádsz a legjobban a szakterületedben – és az ügyfeleidben? Mi volt a legviccesebb dolog, ami valaha is a munkád során történt? Hát a legérdekesebb eset, amit a tudásod segítségével sikerült megoldanod?

Megannyi kérdés, amire blogcikkben válaszolhatsz, és erőfeszítés nélkül is eredeti lehetsz akár egy zsúfolt piacon is.

3. Adj hírt az elsők közt!

A bizalmat az alapozza meg a leginkább, ha a követőid látják, hogy napirenden vagy a területeden. Adj az elsők között hírt egy újdonságról, amiről egyelőre csak a szakmabeliek tudnak! 

Nem muszáj dicsérned minden új divatot, ha nem érdemli meg. Ha kritikád megalapozott, akkor az ügyfeleket/fogyasztókat védő őrangyalnak járó bónusz szimpátiapontokat is besöpörheted.

Tetszett az ízelítő, de többre vagy kíváncsi? Kattints a linkre, és sajátítsd el azokat a szakértői fogásokat, amik segítségével könnyebben mehet a blog írás (is)!

 

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...