Csörögjön a kassza! Pénzt hozóan hatékony kommunikáció cégednek
  • Írta: Langmár Kommunikáció 2
  • 2019.10.18.

Csörögjön a kassza! Pénzt hozóan hatékony kommunikáció cégednek

Csörögjön a kassza! Pénzt hozóan hatékony kommunikáció cégednek

A hatékony kommunikáció nem csupán elegánsabb, áramvonalasabb, hanem profitot is hoz, ha a marketing terén alkalmazzák. Mik az alapszabályok ehhez?

A szavak ereje: ügyfélszerzés hatékony kommunikáció által

1. „Az egyszerűség a kifinomultság csúcsa” – nem kisebb zseni állította ezt, mint Leonardo da Vinci. Mert már ő is tudta: bonyolult akárki tud lenni, és az igazi kunszt, amihez némi bátorság sem árt (mert rögtön fényt derít arra, hogy ki mit tud), az egyszerűség. 

Nagy szavak és túlírt mondatok mögé sose rejtőzz, ha blogolsz! Akkor értékesítesz jól – akár szóban is –, ha egy értelmes nyolcadikos diák is megértené, miért hasznos számára, hogy vásároljon tőled. 

Alkalmazd ezt a tesztet a kommunikációdra, és szabadulj meg a sallangoktól egyszer és mindenkorra!

2. Az önzés mindig csak megkeseríti az életet. Más szóval: nem magunknak írunk marketingszöveget, se nem az a célunk, hogy megcsillogtassuk tudásunkat a versenytársak előtt. 

Ha a konkurencia értené az értékesítési üzenetet, de a célszemély nem, akkor máris vesztettél, mert alapesetben nem a versenytársad fog Tőled vásárolni.

A hatékony kommunikáció második szabálya tehát az, hogy hasznos tájékoztatást nyújts, és mindig azzal a tesztkérdéssel késztesd magad a címzetted fejével való gondolkodásra, hogy: „Mi haszna van ebből az olvasómnak?”

3. A hatás és ellenhatás törvénye nemcsak a fizikában, hanem az üzleti kommunikációban is működik. Ha nagyon nyomulós vagy, az érdeklődő inkább ellenáll, már csak azért is, mert az ember szereti a saját, szabad akaratát gyakorolni mindenben.

A harmadik szabály ezért a következő: csak egyetlen módon bírhatunk rá arra bárkit, hogy megvegye, amit kínálunk. Azt kell elérnünk, hogy ő maga meg akarja venni, amit szeretnénk. 

Mi fáj az Olvasódnak? Miről álmodik? Ha az alapkérdések sorába ezeket is felveszed, sokkal hatékonyabb értékesítő leszel akár a szakmai blogod, akár a hírleveleid vagy egyéb eszközeid által, mint akkor, ha csak tukmálnád a portékádat. 

Személyre szabottabb tanácsokat szeretnél? Kattints tovább a linkre, hogy hatékony kommunikáció által szerezz több ügyfelet!

További bejegyzések

Maraton vagy sprint legyen a kommunikációs módszered? Online Percek a Mex Rádióban

Szeretnél a Google keresőjében elöl lenni? Ki nem?wink Főleg ilyenkor, karácsony előtt, sokan és sokat költenek hirdetésekre, komoly pénzeket fordítanak arra, hogy előkelő helyet biztosítsanak maguknak azon a bizonyos találati listán. Ez a sprint módszer. Megveszed az első helyet. Van azonban egy másik kommunikációs módszer is, amivel fel lehet jönni, de ez inkább a maraton kategória.

Olvasom tovább...

Fűszer a szövegnek: tippek a blog írás napi gyakorlatából

A blog írás esetére is igaz: a szándék kell, de nem elég. Senki sem azért ül laptop elé, hogy megírja a világ legunalmasabb szövegét. Sokszor nem csupán a szándék, hanem az íráskészség is megvan. Hát akkor min múlik mégis, hogy sok értékesítési szöveg és szakmai blog annyira unalmas, hogy az olvasó belealszik? És főként: hogyan lehetne izgalmasabbá tenni?

Olvasom tovább...

Hogyan hirdess okosan karácsony előtt? Online Percek a Mex Rádióban

Karácsony előtt a legtöbb vállalkozó hirdet. Aki még nem tette meg, legkésőbb most megteszi. Az év végén azonban elég drága mulatság megszerezni egy vevőt, és az árak karácsonyig egyre csak nőnek. Aki most hirdet először, könnyen megégetheti magát: például egy Facebook-hirdetés nem elég körültekintő beállításával.

Olvasom tovább...